Hallo,
Wie kan mij vertellen wat het nut is van een composet? en hoe die aan te sluiten?
Ik krijg van t weekend een setje, wat er nu in zit is een sony radio met een 2 kanaals 400 watt versterker waarbij de subwoofer op aangesloten staat,
Moet ik voor de compo een andere versterker aanschaffen? of kan ik deze gewoon aansluiten, hoe en waar..
Hoedeplank een optie?
Vriendelijk bedankt
Composet rockford fosgate
ModeratorCOLON Moderator
-
Fanow
- Newbie

- BerichtenCOLON 23
- GeregistreerdCOLON Wo Nov 07, 2007 08:28
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
Re: Composet rockford fosgate
Het nut van een composet tegenover "gewone" speakers: de tweeter is los te monteren en uit te richten waardoor je een beter stereobeeld krijgt. Ook zit er bij een composet vaak een veel beter filter . Bij de meeste gewone speakers zit niet eens een los filter maar wordt de tweeter alleen gefilterd door een klein condensatortje. Je kan je voorstellen dat door het gebruik van een goed los filter de composet vaak ook beter klinkt.
Aansluiten : speakerdraden vanaf radio of versterker naar het filter, vanaf het filter zitten als het goed is meerder aansluitingen. 2 aansluitingen voor de mid en 2 aansluitingen voor het hoog (plus en min)
Als je versterker een 2 kanaals is, dan kun je de speakers er niet bij aansluiten en heb je een andere versterker of een extra versterker nodig. Vanaf ongeveer 100 euro heb je wel iets leuks.
Composet bouw je eigenlijk altijd voorin, maar als je dat wilt is achterin ook mogelijk.
bedenk je maar eens het volgende: bij een concert sta je toch ook niet met je rug naar het podium...
Aansluiten : speakerdraden vanaf radio of versterker naar het filter, vanaf het filter zitten als het goed is meerder aansluitingen. 2 aansluitingen voor de mid en 2 aansluitingen voor het hoog (plus en min)
Als je versterker een 2 kanaals is, dan kun je de speakers er niet bij aansluiten en heb je een andere versterker of een extra versterker nodig. Vanaf ongeveer 100 euro heb je wel iets leuks.
Composet bouw je eigenlijk altijd voorin, maar als je dat wilt is achterin ook mogelijk.
bedenk je maar eens het volgende: bij een concert sta je toch ook niet met je rug naar het podium...