Turbo op Corolla T Sport

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Marc0 »

Ja oke. Effect zal het wel hebben. Maar de T-sport is standaard al vrij rap. Als je 50 Nm wint bij een stock 1.3, of bij een 1.8 t sport.
Dat bedoelde ik :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Witte Reus
President member
President member
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Witte Reus »

Marc0 schreefCOLONJa oke. Effect zal het wel hebben. Maar de T-sport is standaard al vrij rap. Als je 50 Nm wint bij een stock 1.3, of bij een 1.8 t sport.
Dat bedoelde ik :)
En dit baseer je waarop?
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Marc0 »

Ik ben van een 75 pk 4E-FE naar een 135 pk 4E-FTE gegaan. van 115 Nm naar 150+ Nm.
Dat merk je toch echt een stuk beter als dat je van een 192 pk T sport gaat naar een 225?pk compressor variant waarbij er ook ong 50Nm verschil inzit.

De tsport is vanuit zichzelf al een zeer vlot blok. de toename merk je gewoon veel minder.

Zeg nou zelf, waar merk je het grootste verschil? Als de verschillen hetzelfde blijven qua toename zul je bij een motor die standaard al veel vermogen heeft het veel minder merken. Ga eens in een 500 pk auto zitten, en doe het nog eens met eenzelfde met 550 pk.
Ga eens in een 4E-FE corolla zitten, en een 4E-FTE corolla. Dat is wat ik wil duidelijk maken.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Corolla_G6
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON Ma Apr 16, 2007 23:03

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Corolla_G6 »

maar wat witte volgens mij bedoel is dat je wel degelijk merk omdat je met een compressor of turbo veel meer koppel krijg en hij trekt toch op een andere manier... vergelijk maar is een tdi met benzine dan merk je ook dat hij in 1x flink gaat trekken terwijl de pk's bijna gelijk zijn...
Corollacomfort
Special member
Special member
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON Vr Apr 28, 2006 09:55

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Corollacomfort »

ja, een diesel heeft z'n koppel al bij een veel lager toerental en is mooier uitgesmeerd. Een benzine moet echt minstens boven de 3000 tpm zitten wil je een beetje vooruit komen....
Opel Astra Wagon 1.9 CDTI 74 KW
Witte Reus
President member
President member
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Witte Reus »

Corolla_G6 schreefCOLONmaar wat witte volgens mij bedoel is dat je wel degelijk merk omdat je met een compressor of turbo veel meer koppel krijg en hij trekt toch op een andere manier... vergelijk maar is een tdi met benzine dan merk je ook dat hij in 1x flink gaat trekken terwijl de pk's bijna gelijk zijn...
Niet helemaal, maar je legt het niet duidelijk uit;

Procentueel gezien heb je gelijk MarcO, maar zo werkt het niet als je een geblazen en een ongeblazen blok vergelijkt.
Het koppel bij een ongeblazen motor loopt redelijk linear op (het vermogen is al helemaal)
Bij een geblazen motor is dit helemaal afhankelijk van je compressor (mechanisch of uitlaatgas aangedreven; geld voor beide), wanneer deze de maximale druk levert.

Meestal (standaard motoren) bij een geblazen motor heb je al zeer vroeg (laag toerental) je maximale koppel en wordt vast gehouden tot bijnaa tegen de toerenbegrenzer.

Bij een ongeblazen motor kan dit niet; hij moet eerst op toeren komen (daarom maakt formule 1 motor zoveel toeren ;) ) om zijn vermogen en koppel te krijgen.
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Blof-fan »

Dus gewoon altijd boven de 5000rpm blijven, dan heb je nooit problemen :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Witte Reus
President member
President member
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Witte Reus »

Blof-fan schreefCOLONDus gewoon altijd boven de 5000rpm blijven, dan heb je nooit problemen :lol:
En dat vind ik klote rijden ;) Is dus ook erg persoonlijk!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Marc0 »

Dat vind ik dus ook :) Niks mis ermee, heb het altijd gereden, maar met de FTE merk ik dat het koppel in lage toeren me HEEL erg goed bevalt.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Turbo op Corolla T Sport

Bericht door Blof-fan »

Ghehehe...och, het heeft wel wat moet ik zeggen (De 3S-GE komt ook pas boven de 4500rpm goed los) maar op lange ritten kan het idd nogal vermoeiend zijn :lol:
Maar voor die paar keer dat je eens lekker goed doortrekt is het toch wel kicken.

Maar het koppel van de 3S-GE onderin bevalt me ook prima tov de 4A-FE

Gelukkig heb ik straks het beste van beide werelden. Een opgefokte 4A-GE met wilde nokkenassen en een 4A-GZE met lekker wat koppel paraat. Net waar de pet naar staat :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
BUTTON_POST_REPLY