Dat bedoelde ik
Turbo op Corolla T Sport
ModeratorCOLON Moderator
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Re: Turbo op Corolla T Sport
Ja oke. Effect zal het wel hebben. Maar de T-sport is standaard al vrij rap. Als je 50 Nm wint bij een stock 1.3, of bij een 1.8 t sport.
Dat bedoelde ik
Dat bedoelde ik
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Witte Reus
- President member

- BerichtenCOLON 1811
- GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35
Re: Turbo op Corolla T Sport
En dit baseer je waarop?Marc0 schreefCOLONJa oke. Effect zal het wel hebben. Maar de T-sport is standaard al vrij rap. Als je 50 Nm wint bij een stock 1.3, of bij een 1.8 t sport.
Dat bedoelde ik
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
!): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Re: Turbo op Corolla T Sport
Ik ben van een 75 pk 4E-FE naar een 135 pk 4E-FTE gegaan. van 115 Nm naar 150+ Nm.
Dat merk je toch echt een stuk beter als dat je van een 192 pk T sport gaat naar een 225?pk compressor variant waarbij er ook ong 50Nm verschil inzit.
De tsport is vanuit zichzelf al een zeer vlot blok. de toename merk je gewoon veel minder.
Zeg nou zelf, waar merk je het grootste verschil? Als de verschillen hetzelfde blijven qua toename zul je bij een motor die standaard al veel vermogen heeft het veel minder merken. Ga eens in een 500 pk auto zitten, en doe het nog eens met eenzelfde met 550 pk.
Ga eens in een 4E-FE corolla zitten, en een 4E-FTE corolla. Dat is wat ik wil duidelijk maken.
Dat merk je toch echt een stuk beter als dat je van een 192 pk T sport gaat naar een 225?pk compressor variant waarbij er ook ong 50Nm verschil inzit.
De tsport is vanuit zichzelf al een zeer vlot blok. de toename merk je gewoon veel minder.
Zeg nou zelf, waar merk je het grootste verschil? Als de verschillen hetzelfde blijven qua toename zul je bij een motor die standaard al veel vermogen heeft het veel minder merken. Ga eens in een 500 pk auto zitten, en doe het nog eens met eenzelfde met 550 pk.
Ga eens in een 4E-FE corolla zitten, en een 4E-FTE corolla. Dat is wat ik wil duidelijk maken.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Corolla_G6
- Senior member

- BerichtenCOLON 267
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 16, 2007 23:03
Re: Turbo op Corolla T Sport
maar wat witte volgens mij bedoel is dat je wel degelijk merk omdat je met een compressor of turbo veel meer koppel krijg en hij trekt toch op een andere manier... vergelijk maar is een tdi met benzine dan merk je ook dat hij in 1x flink gaat trekken terwijl de pk's bijna gelijk zijn...
-
Corollacomfort
- Special member

- BerichtenCOLON 880
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 28, 2006 09:55
Re: Turbo op Corolla T Sport
ja, een diesel heeft z'n koppel al bij een veel lager toerental en is mooier uitgesmeerd. Een benzine moet echt minstens boven de 3000 tpm zitten wil je een beetje vooruit komen....
Opel Astra Wagon 1.9 CDTI 74 KW
-
Witte Reus
- President member

- BerichtenCOLON 1811
- GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35
Re: Turbo op Corolla T Sport
Niet helemaal, maar je legt het niet duidelijk uit;Corolla_G6 schreefCOLONmaar wat witte volgens mij bedoel is dat je wel degelijk merk omdat je met een compressor of turbo veel meer koppel krijg en hij trekt toch op een andere manier... vergelijk maar is een tdi met benzine dan merk je ook dat hij in 1x flink gaat trekken terwijl de pk's bijna gelijk zijn...
Procentueel gezien heb je gelijk MarcO, maar zo werkt het niet als je een geblazen en een ongeblazen blok vergelijkt.
Het koppel bij een ongeblazen motor loopt redelijk linear op (het vermogen is al helemaal)
Bij een geblazen motor is dit helemaal afhankelijk van je compressor (mechanisch of uitlaatgas aangedreven; geld voor beide), wanneer deze de maximale druk levert.
Meestal (standaard motoren) bij een geblazen motor heb je al zeer vroeg (laag toerental) je maximale koppel en wordt vast gehouden tot bijnaa tegen de toerenbegrenzer.
Bij een ongeblazen motor kan dit niet; hij moet eerst op toeren komen (daarom maakt formule 1 motor zoveel toeren
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
!): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Turbo op Corolla T Sport
Dus gewoon altijd boven de 5000rpm blijven, dan heb je nooit problemen 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Witte Reus
- President member

- BerichtenCOLON 1811
- GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35
Re: Turbo op Corolla T Sport
En dat vind ik klote rijdenBlof-fan schreefCOLONDus gewoon altijd boven de 5000rpm blijven, dan heb je nooit problemen
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
!): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Re: Turbo op Corolla T Sport
Dat vind ik dus ook
Niks mis ermee, heb het altijd gereden, maar met de FTE merk ik dat het koppel in lage toeren me HEEL erg goed bevalt.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Turbo op Corolla T Sport
Ghehehe...och, het heeft wel wat moet ik zeggen (De 3S-GE komt ook pas boven de 4500rpm goed los) maar op lange ritten kan het idd nogal vermoeiend zijn 
Maar voor die paar keer dat je eens lekker goed doortrekt is het toch wel kicken.
Maar het koppel van de 3S-GE onderin bevalt me ook prima tov de 4A-FE
Gelukkig heb ik straks het beste van beide werelden. Een opgefokte 4A-GE met wilde nokkenassen en een 4A-GZE met lekker wat koppel paraat. Net waar de pet naar staat
Maar voor die paar keer dat je eens lekker goed doortrekt is het toch wel kicken.
Maar het koppel van de 3S-GE onderin bevalt me ook prima tov de 4A-FE
Gelukkig heb ik straks het beste van beide werelden. Een opgefokte 4A-GE met wilde nokkenassen en een 4A-GZE met lekker wat koppel paraat. Net waar de pet naar staat
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback