Versterker hulp

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Versterker hulp

Bericht door yorick »

Even een vraag.
Weet iemand of er in een versterker van audison een glas zekering zit?
Heb zaterdag de versterker aangesloten en zondag eind van de middag de boxen er op aangedaan maar ik merkte al snel dat er geen muziek kwam...
Heb een tijdje lopen zoeken en concludeerde dat de lampjes van de versterker verder ook niet branden....
Er staat wel gewoon stroom op (gemeten met een volt meter ;) )

Alvast bedankt!
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Ronny1978
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON Vr Dec 29, 2006 14:08

Re: Versterker hulp

Bericht door Ronny1978 »

Tsja,

Naar mijn weten hebben de meeste versterkers een aparte zekering op de versterker zelf. Ik weet niet hoe dit verder met Audison zit, maar bij de diverse merken die ik gezien heb zit de zekering (steek) meestal aan de buitenzijde.

Heb je er geen boekje bij of op internet gekeken?

Wat is het typenummer van de versterker?
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Re: Versterker hulp

Bericht door yorick »

Type nummer is LR 604XR

Nee heb er geen boekje van helaas. Heb de versterker 2e hands op de kop getikt voor een hoop geld.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Jeroen
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 5945
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:56

Re: Versterker hulp

Bericht door Jeroen »

Dit kwam ik tegen over de audison op: http://ampguts.realmofexcursion.com/Audison_LR_604XR/" onclick="window.open(this.href);return false;

4 x 40W @ 4 ohms (12V - 0.3% THD)
4 x 45W @ 4 ohms (13.8V)
4 x 65W @ 2 ohms (13.8V)
2 x 130W @ 4 ohms bridged (13.8V)
Manufactured in 1996

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"My software never has bugs. It just develops random features."
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Re: Versterker hulp

Bericht door MzKzM »

yorick schreefCOLONEven een vraag.
Weet iemand of er in een versterker van audison een glas zekering zit?
Heb zaterdag de versterker aangesloten en zondag eind van de middag de boxen er op aangedaan maar ik merkte al snel dat er geen muziek kwam...
Heb een tijdje lopen zoeken en concludeerde dat de lampjes van de versterker verder ook niet branden....
Er staat wel gewoon stroom op (gemeten met een volt meter ;) )

Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je wel de remote kabel (blauw op de iso stekkers geloof ik) hebt aangesloten? Hiermee geeft je headunit het signaal naar de versterker om aan te gaan. (anders zou deze de accu leeg kunnen trekken als je de auto een paar dagen niet zou gebruiken) Misschien te logisch gedacht maar je weet het maar niet...
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Jeroen
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 5945
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:56

Re: Versterker hulp

Bericht door Jeroen »

De oude Audison's hebben geen zekeringen... deze moet je zelf plaatsen in de voedingskabel.
Maar dat had je wellicht al begrepen aan de hand van de foto's.
"My software never has bugs. It just develops random features."
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Re: Versterker hulp

Bericht door g6reke »

Hebben idd geen aparte zekering binnenin.

Remote goed anngesloten (radiokant/versterkerkant)
De 'gain' staat misschien dichtgedraaid?
Instelling op de radio?
signaalkabel niet goed aangesloten ?

Als dit allemaal goedzit zou er toch muziek moeten uitkomen. ;)

Je zegt dat je er een hoop geld voor betaald hebt,ik hoop voor jou van niet want is al een oude versterker(zeker geen slechte) maar omdat er audison opstaat willen veel mensen er nog veel euro's voor. :D
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Versterker hulp

Bericht door Joseppe »

gebruikershandleiding + specs kan je hier als zip downloaden. heb het getest ;)

http://www.devicemanuals.com/company/Au ... nuals.html
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Re: Versterker hulp

Bericht door yorick »

topic helemaal vergeten... heb al weer een tijdje een andere versterker liggen omdat de audison versterker kapot is gegaan...
Mag wat mij betreft een slotje op.
Bedankt voor de hulp!
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
BUTTON_TOPIC_LOCKED