[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
ModeratorCOLON Moderator
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Re: [J3LM3R] E10 GTSI -4cm
Ziet er erg mooi uit hoor zo. stukken beter..
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
daveee
- President member

- BerichtenCOLON 1463
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 16, 2006 19:16
ziet er netjes uit zo 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Thanks 
De veren zagen er ook nog goed uit
De veren zagen er ook nog goed uit
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Netjes, mooi verlaagd zo!
Wat verlagen wel niet doet he, optisch gezien..
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Hmm. raar, ik heb er nooit last van gehad, terwijl mijn e10 (voor) nog 2cm later lag. Bij mij liep het ook nooit aan op bouten van de wielkuipen. Mijn ET waarde was 38J3LM3R schreefCOLONBedankt!
Heb vandaag de Aygo mee gehad.. laat de Corolla liever even staan omdat t niet echt goed aanvoelt..heb ook t idee dat ik in de bochten met de voorbanden net ergens bij langs ga (wielkast ofzo)
Naja, vrijdag weet ik meer
Misschien veert die van jou verder in met hobbels omdat je originele schokdempers hebt
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik heb weer vergeten mn ET waarde op te zoeken
dus die weet ik niet.. ik weet wel dat mn schokdempers achter niet meer in topconditie zijn 

Nog ff wachten en dan kan ik ervaren wat het technisch gezien doetmart257 schreefCOLONNetjes, mooi verlaagd zo!
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42
hij kan best beroerd rijden als die nog niet uitgelijnd is ,daarna stuurt het wel een heel stuk strakker hoor
, als je lekker flinke bulten in de snelwegen heb zoals in de buurt heb je af en toe spijt
et waarde heb je toch zo gezien ff krikken 4 boutjes los en voila
et waarde heb je toch zo gezien ff krikken 4 boutjes los en voila
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
- GeregistreerdCOLON Za Jul 09, 2005 10:37
toen die van mij verlaagd werd was het net een kart zo strak lag ie op de weg 
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Nou, op dit moment is een dweil beter te besturen
ik voel wel alle putjes en bultjes in het wegdek maar qua sturen voel ik niets, wat ik met de oude veren wel heel erg had. De auto trekt naar links en ik voel niet wat er gebeurt.. gelukkig kan ik de Aygo morgen ook nog mee en miss donderdag ook dus dan red ik t wel..
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Ben toch wel heel benieuwd wat daar aan de hand is dan zeg...
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
idd. Naar links trekken zou ie niet mogen doen lijkt me. Na het verlagen stuurt het nog niet optimaal, dit is na het uitlijnen weg.
Ik had vooral een wat zweverig gevoel in het stuur bij hogere snelheden, na uitlijnen was dat gevoel weg.
Maar naar links trekken??
Ik had vooral een wat zweverig gevoel in het stuur bij hogere snelheden, na uitlijnen was dat gevoel weg.
Maar naar links trekken??
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
komt wel goed na de uitlijning
ik weet niet waar je woont ,maar als je hem perfect wil laten uitlijnen moet je naar prins techniek in wassenaar gaan , het maakt zo,n enorm verschil meeste banden boeren doen maar wat 
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Heb je alle bouten goed en strak aangedraaid ?
Misschien een domme vraag, maar een bout is zo vergeten tussen alle werkzaamheden door..
Ik had vooral last van extra onderstuur, en een zoekerig rijgedrag op de snelweg. Na uitlijnen was hij weer perfect.
What reminds, me ik moet hem ff weer opnieuw uitlijnen want mijn stuur staat scheef
Misschien een domme vraag, maar een bout is zo vergeten tussen alle werkzaamheden door..
Ik had vooral last van extra onderstuur, en een zoekerig rijgedrag op de snelweg. Na uitlijnen was hij weer perfect.
What reminds, me ik moet hem ff weer opnieuw uitlijnen want mijn stuur staat scheef
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
een paar pagina's terug heb ik je ''fotoshoot'' op de oprit bewonderd en ik moet zeggen. dit is echt een heeeeeeeeeeeel erg vet kleurtje.
prachtig gewoon. 
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Vond ik ook al vreemd dus ik heb bandenspanning gecheckt en daar mankeerde niks aan..
Wielmoeren nog eens aangedraaid en die zaten vast als een huis.. de rest is met een slagboormachine (zelfde als luchtsleutel) vastgedraaid.. bij de spoorstangen hebben we elk aan een sleutel gehangen en die zaten daarna muurvast dus dat lijkt mee heel erg stug.. maar je weet t maar nooit.. zal als ik morgen tijd heb alles nog even nalopen.
Moet ook nog een schade aan de Aygo afhandelen..
vanmiddag iemand bij langs gereden, paar plekjes is de lak af op de achterbumper. Op zich niks ergs alleen de manier waarop die kerel maar bleef ontkennen en moeilijk doen irriteerde me nogal. Moest op een gegeven moment de bumper half tegen z'n auto aan parkeren om m te overtuigen dat t echt van zijn auto kwam..
Ik laat m bij de spuiter uitlijnen.. die doen het computergestuurd dus dat zou in principe goed moeten zijn.. Heb ze al een keer een auto uit zien lijnen en t lijkt me daar wel vertrouwd.. en anders kom ik gewoon terug tot het goed is..
ze vragen 6tientjes dus dan mag ik er ook wat van verwachten..

Wielmoeren nog eens aangedraaid en die zaten vast als een huis.. de rest is met een slagboormachine (zelfde als luchtsleutel) vastgedraaid.. bij de spoorstangen hebben we elk aan een sleutel gehangen en die zaten daarna muurvast dus dat lijkt mee heel erg stug.. maar je weet t maar nooit.. zal als ik morgen tijd heb alles nog even nalopen.
Moet ook nog een schade aan de Aygo afhandelen..
Ik laat m bij de spuiter uitlijnen.. die doen het computergestuurd dus dat zou in principe goed moeten zijn.. Heb ze al een keer een auto uit zien lijnen en t lijkt me daar wel vertrouwd.. en anders kom ik gewoon terug tot het goed is..
Kom m maar eens bewonderen op een meeting zou ik zeggen.. in t echt is hij nog veel mooierpampie schreefCOLONeen paar pagina's terug heb ik je ''fotoshoot'' op de oprit bewonderd en ik moet zeggen. dit is echt een heeeeeeeeeeeel erg vet kleurtje.prachtig gewoon.
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Vierkant uitlijnen ofzo heette het toen bij mij. Alle vier de wielen onafhankelijk of kruislings ofzo..
Kon het goed merken toen iig!
Kon het goed merken toen iig!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
niet meteen lopen jammeren joh. Maak een afspraak bij het autobandencentrum in Leeuwarden, daar lijnen ze em professioneel en goedkoopst uit (d8 uit mn hoofd iets van €45,--)
Toen ik mn rolla na lange tijd liet uitlijnen na verlaging wist ik niet wat me overkwam
Toen ik mn rolla na lange tijd liet uitlijnen na verlaging wist ik niet wat me overkwam
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dat scheelt nogal.. bedankt voor de tip 
-
4a-gze
- President member

- BerichtenCOLON 2315
nog even ter voorbeeld:
mijn rolla had na de uitlijning nogal last van scheelt afslijtende banden. Eenmaal nieuwe banden erop kon je na nog geen 1000 km rijden al zien dat ie ook alweer schuin afsleten.
Uitgelijnd en het was over.
mijn rolla had na de uitlijning nogal last van scheelt afslijtende banden. Eenmaal nieuwe banden erop kon je na nog geen 1000 km rijden al zien dat ie ook alweer schuin afsleten.
Uitgelijnd en het was over.
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Daarom laat ik de auto nu ook nog even staan.. nou zal een week rijden niet veel uitmaken op bandenslijtage maar t is wel t beste tot ie weer helemaal in t spoor staat.. Daarna genieten van de handling.. 
Zo'n Aygo veert btw ook lekker sportief..
update:
Vandaag gewoon met de Rolla naar school geweest, hij trekt niet zoveel als laastst dus dat zal door de wind gekomen zijn.. heb nu wel het gevoel dat dat geschraap in de bochten door de rem komt en niet doordat de band iets raakt..
tijd voor een revisie dus voordat de boel vastloopt..
Zo'n Aygo veert btw ook lekker sportief..
update:
Vandaag gewoon met de Rolla naar school geweest, hij trekt niet zoveel als laastst dus dat zal door de wind gekomen zijn.. heb nu wel het gevoel dat dat geschraap in de bochten door de rem komt en niet doordat de band iets raakt..
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Auto is uitgelijnd en stootlijsten gespoten
De stootlijsten vielen niet onder de garantie maar omdat me dat eerst wel verteld is hebben ze het als service gedaan
Het uitlijnen is heel goed te merken
rijd nu stukken beter en ik hoor ook geen geschraap meer, alleen wel het geluid van een wiellager dat aan vervanging toe is.
Ik heb het toch bij de spuiter laten uitlijnen omdat ik de auto vandaag toch moest missen.
T rapport:

Nu de lijsten weer in kleur zijn is wel te zien dat de auto vraagt om een poetsbeurt.. wat een verschil in kleurdiepte
De stootlijsten vielen niet onder de garantie maar omdat me dat eerst wel verteld is hebben ze het als service gedaan
Het uitlijnen is heel goed te merken
Ik heb het toch bij de spuiter laten uitlijnen omdat ik de auto vandaag toch moest missen.
T rapport:

Nu de lijsten weer in kleur zijn is wel te zien dat de auto vraagt om een poetsbeurt.. wat een verschil in kleurdiepte
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
En er is weer leven in dit project 
Vandaag begonnen met de achterlichten..

Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om die kit te verwijderen
2e unit heeft er geen zin in.. die ligt nu al een kwartier te stomen in 85grd C water maar wil nog niet los.. zal zo de waterkoker maar weer aanzetten..
Edit: 2e unit is ook uit elkaar..
Vandaag begonnen met de achterlichten..

Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om die kit te verwijderen
2e unit heeft er geen zin in.. die ligt nu al een kwartier te stomen in 85grd C water maar wil nog niet los.. zal zo de waterkoker maar weer aanzetten..
Edit: 2e unit is ook uit elkaar..
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Wil je de achterlichten net zo maken zoals Ferdi(Furr)ze heeft of heb je andere plannen?
Succes er mee igg...
Succes er mee igg...
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik ben van plan om het helemaal anders te gaan doen..
T zijn alleen geen makkelijke lichten om iets aan te veranderen.
Ik heb eigenlijk 2 opties:
-alle reflectoren ed eruit slijpen en daarna alles polijsten om het weer transparant te maken; nadeel is dat de kap heel zwak wordt, maar ik ben wel weer heel vrij in het ontwerp..
-de boel laten zitten; dan blijft de kap sterk maar ik moet rekening houden met alle delen die er in zitten en de lay-out eromheen ontwerpen..
Ik kijk nu vooral naar optie 2 omdat ik zelf geen polijst/slijp gereedschap heb op een dremeltje na..
Het liefst haal ik de kap leeg en versterk ik m met poly oid..
Er gaat nogal wat denkwerk inzitten want ik wil graag de boel weer makkelijk los kunnen halen als er iets niet meer werkt.. Ik ga er vanuit dat ik in de vakantie een heel eind kan komen maar ik zet er geen haast achter, wil het wel goed hebben
T zijn alleen geen makkelijke lichten om iets aan te veranderen.
Ik heb eigenlijk 2 opties:
-alle reflectoren ed eruit slijpen en daarna alles polijsten om het weer transparant te maken; nadeel is dat de kap heel zwak wordt, maar ik ben wel weer heel vrij in het ontwerp..
-de boel laten zitten; dan blijft de kap sterk maar ik moet rekening houden met alle delen die er in zitten en de lay-out eromheen ontwerpen..
Ik kijk nu vooral naar optie 2 omdat ik zelf geen polijst/slijp gereedschap heb op een dremeltje na..
Het liefst haal ik de kap leeg en versterk ik m met poly oid..
Er gaat nogal wat denkwerk inzitten want ik wil graag de boel weer makkelijk los kunnen halen als er iets niet meer werkt.. Ik ga er vanuit dat ik in de vakantie een heel eind kan komen maar ik zet er geen haast achter, wil het wel goed hebben
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
maar wat ga je nu precies ermee doen dan
wordt het led verlichting of zo ?
wordt het led verlichting of zo ?
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Dat is wel de bedoeling 
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
zoek eens of mister K zijn projecttopic hier nog ergens staat, dat is de belg die ze destijds op zijn e10 ook gemaakt heeft en later aan mark lieffering-->gtsi-r-->furr verkocht heeft. die had er een soort dhz stukje over gemaaktJ3LM3R schreefCOLONDat is wel de bedoeling
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Die staat al een flinke tijd in mijn bookmarks 
Zijn project topic staat er nog zag ik net. Ik heb de foto's er al af gehaald mocht het topic opgeruimd worden. Ik heb de foto's van Roel en Ferdi ook al opgezocht om te zien hoe _mr_k_ t gemaakt heeft.
Toch bedankt voor het meedenken.
Zijn project topic staat er nog zag ik net. Ik heb de foto's er al af gehaald mocht het topic opgeruimd worden. Ik heb de foto's van Roel en Ferdi ook al opgezocht om te zien hoe _mr_k_ t gemaakt heeft.
Toch bedankt voor het meedenken.
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Begonnen met de LED achterlichten :D
Update:
De ledjes zijn voor de helft binnen.. ik verwacht nog:
100 x Rode LED 5mm
160 x Rode LED 8mm
50 x Oranje LED 5mm(+weerstanden)
Dus ik kan nog niet heel veel doen.. heb nu de layout gemaakt:
De printscreen is wat beroerd maar het geeft een aardig beeld..

Wat is wat:
Originele reflectoren blijven zitten - scheelt nogal in stevigheid..
Buitenste ring is stads-/dimlicht (5mm)
Binnenste ring remlicht (8mm)
Onderste rand is mistlicht (ook 8mm)
Lampjes links is zijmarkering (net als volvo) - deze komt in de bumpers weer terug is de bedoeling
Logo is voor de lol
(3mm)
Nog een keer maar dan per verlichting aan gegeven:
klikkie doen
Hoe ik het met de knippers/achteruitrijlichten ga doen weet ik nog niet.. ik denk open houden (zonder reflectoren ervoor) maar dat is minder mooi als ze branden/knipperen..
Het gedeelte links lijkt heel leeg maar daar zit de bocht en daar laat ik ook een gedeelte van het glas zitten
Is dit een beetje overzichtelijk/duidelijk? het gaat mij erom dat t ook veilig is dus als je opmerkingen hebt, graag posten
De ledjes zijn voor de helft binnen.. ik verwacht nog:
100 x Rode LED 5mm
160 x Rode LED 8mm
50 x Oranje LED 5mm(+weerstanden)
Dus ik kan nog niet heel veel doen.. heb nu de layout gemaakt:
De printscreen is wat beroerd maar het geeft een aardig beeld..

Wat is wat:
Originele reflectoren blijven zitten - scheelt nogal in stevigheid..
Buitenste ring is stads-/dimlicht (5mm)
Binnenste ring remlicht (8mm)
Onderste rand is mistlicht (ook 8mm)
Lampjes links is zijmarkering (net als volvo) - deze komt in de bumpers weer terug is de bedoeling
Logo is voor de lol
Nog een keer maar dan per verlichting aan gegeven:
klikkie doen
Hoe ik het met de knippers/achteruitrijlichten ga doen weet ik nog niet.. ik denk open houden (zonder reflectoren ervoor) maar dat is minder mooi als ze branden/knipperen..
Het gedeelte links lijkt heel leeg maar daar zit de bocht en daar laat ik ook een gedeelte van het glas zitten
Is dit een beetje overzichtelijk/duidelijk? het gaat mij erom dat t ook veilig is dus als je opmerkingen hebt, graag posten
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Begonnen met de LED achterlichten :D
Ik zou dat logo weglaten joh. Kijkt een stuk netter en minder kermisachtig als je dat weg laat. Verder een leuk ontwerp dacht ik zo!