Ik heb enige tijd geleden een Toyota Corolla E10 Gtsi met 96.000km op de klok gekocht bij Toyota Pluym in Pijnacker. Mijn vorige Auto`s waren een Corolla E11 Linea Terra (weggedaan wegens te braaf) en mijn eerste kindje een E10 Gxi (weggedaan wegens koprol motorrijder). Als eerste vraag als Newbie hier aan jullie: is deze auto misschien hier op het forum bekend (altijd leuk hoop je dan)? Ik had in mijn eerste weken helaas al een vervelende ve(r)rassing met startproblemen en een ratel in het blok, bleek dat het blok oververhit is geweest. Pluym heeft vervolgens zonder discussie onder garantie een nieuw onderblok er in gelepeld en nu start hij weer als een zonnetje en trekt als een lier, dikke pluim voor de dealer dus!!
Verder ben ik al een aantal weken aan het rond spitten voor tips en dit forum is echt een bron van ervaring dus dat is ideaal! Mijn bedoeling is om een aantal dingetjes te veranderen aan de auto zonder hem te opvallend te maken. Hij ziet er zo al sportief zat uit naar mijn smaak dus ik ben niet van plan om tupperware en kachelpijpen te monteren
Wat ik tot nu toe heb gedaan is een K&N vervangingsfilter installeren en naar tip via Frank de resonantiebuis naar het luchtfilterhuis verwijderd. Het geluid is nu echt cool zonder vervelend te zijn alleen vraag ik me af of de motor nu geen warme lucht hapt???
Ik ben inmiddels in onderhandeling om een originele veerpootbrug los te peuteren en om de fisheye mistlampjes er in te krijgen die mijn Gxi had, dit mis ik wel aan de gtsi. Weet iemand hier of de bevestigingsbrackets wel al in de bumper zitten of dat ik die nog ergens anders vandaan moet halen (in de set zit alleen lampen en bekabeling)?
Qua verlichting gaan sowiso de oranje knippers vervangen worden voor heldere exemplaren en nu heb ik al begrepen dat dit originele toyota onderdelen moeten zijn ivm de kwaliteit en vochtbestendigheid. Heeft iemand daar een typenummer voor bij de hand?? De koplampbehuizingen gan gewoon blijven zoals ze zijn, ik ben wel aan het malen of ik er gewoon Bluevisions in ga zetten zoals mijn vorige corolla´s (wat perfect bevalt) of dat ik een xenonset er in zet. Wat dat betreft ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de firma Xenononline, die vragen E125,- per set maar ik heb geen idee waar ik met Xenon op moet letten..
Als ik met deze dingetjes iets verder geholpen kan worden zou dat cool zijn! Ik zal ook een picie van onder de kap plaatsen, daar ziet het er bijzonder lekker uit allemaal
Cheers!
Nard

audio system does shake things up