[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
ModeratorCOLON Moderator
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - The LED project continues... Spoiler los
kitresten en alles gaat er af.. maar hoe ze het verder precies gaan doen weet ik nog niet.. eerst moest de spoiler eraf 
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Ok, dan is het goed
En ja das wel logisch idd 
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
En vandaag nieuwe olieleidingen besteld vanaf de oliekoeler tot aan het blok
maar de lekkage zit ook in de pakking van de carter..
Ik heb vandaag even de remmerij bekeken en die hebben ze helemaal gereviseerd.. alles gestraald en alle rubbers ed vervangen..
volgende week denk ik de carter er opnieuw op en de olieleidingen vervangen en dan kan ie er weer heel wat jaartjes tegenaan 
Ik heb vandaag even de remmerij bekeken en die hebben ze helemaal gereviseerd.. alles gestraald en alle rubbers ed vervangen..
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
Het led-project blijft goed doorgaan. Echt heel erg knap werk.
Mooi update's en verbeteringen aan je auto. Dan kan ie idd weer een paar jaren er tegenaan.
Mooi update's en verbeteringen aan je auto. Dan kan ie idd weer een paar jaren er tegenaan.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
+1pampie schreefCOLONMooi update's en verbeteringen aan je auto. Dan kan ie idd weer een paar jaren er tegenaan.
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Op dit moment staat het meer stil omdat ik het erg druk heb met de andere dingen aan de autopampie schreefCOLONHet led-project blijft goed doorgaan. Echt heel erg knap werk.
Thanksmasterpivo schreefCOLON+1pampie schreefCOLONMooi update's en verbeteringen aan je auto. Dan kan ie idd weer een paar jaren er tegenaan.
Heb ook ander goed nieuws
Ik weet niet in hoeverre alles klopt omdat veel mensen elkaar tegenspreken maar dit in ongeveer waar ik op uit kwam:
-Geen units waar het lichtbeeld door het glas wordt bepaald. Heldere koplampen mogen wel maar projector heeft de voorkeur.
-Sproei installatie hoeft volgens de een helemaal niet omdat het sproeien het lichtbeeld meer verstoord dan vuil. Maar als het wel moet is het in ieder geval nvt voor de Corolla.
-Lichtbeeld moet kloppen: links omhoog mag niet, vlak wordt gedoogd en voorkeur gaat uit naar rechts (vanaf de berm) omhoog.
En voor de dagrijlichten ligt er nog maar heel weinig vast, ben er laatst wel mee door en politiecontrole gekomen. Dit is wat ik kon vinden en wat het gezonde boeren verstand zegt:
-Lichten moeten recht vooruit stralen
-Symmetrisch gemonteerd (op logische hoogte, ongeveer bij de koplampen - dus niet dicht naast elkaar)
-Lichten moeten wit licht uitstralen
-Mogen niet gevoerd worden bij regen, mist, schemering (als straatverlichting is ontstoken)
-Lichten moeten uitschakelen als dimlicht wordt ingeschakeld
Aan de laatste punten moet ik nog wat doen omdat ik het dagrijlicht nu op een aparte schakelaar heb zitten ipv met een relais op het dimlicht
En mijn lichtbeeld klopt ook nog niet helemaal maar ik zal zien dat ik volgende week er iets aan kan doen
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Olieleidingen vervangen..
en deze week ga ik mn achterraam tinten en trek ik meteen die autostyle foliezooi van de zijramen en komt daar echte folie op
Daarna meteen door naar de spuiter om de spoiler er weer op te laten zetten
Kwam alleen vrijdag iets anders tegen.. mn linker zijruit wilde niet meer omhoog; kabel was uit het mechanisme getrokken en was geknikt en uit de motor gelopen
Heb snel even een gaskabel van een scooter gehaald en de boel vervangen zodat ik in ieder geval nog mn raam open en dicht kan doen 
En mn ruitensproeier achter doet het het weer niet
zal de hele boel maar weer eens loshalen voor dat de spoiler er op komt..
Daarna meteen door naar de spuiter om de spoiler er weer op te laten zetten
Kwam alleen vrijdag iets anders tegen.. mn linker zijruit wilde niet meer omhoog; kabel was uit het mechanisme getrokken en was geknikt en uit de motor gelopen
En mn ruitensproeier achter doet het het weer niet
-
gerke
- Full member

- BerichtenCOLON 452
- GeregistreerdCOLON Vr Jun 02, 2006 22:17
Wijziging wegenverkeerswet per 1 mei 2009J3LM3R schreefCOLON Thanks
Heb ook ander goed nieuwsIk heb bij de garage na gevraagd en op internet opgezocht hoe ik met xenon door de keuring kom..
Ik weet niet in hoeverre alles klopt omdat veel mensen elkaar tegenspreken maar dit in ongeveer waar ik op uit kwam:
-Geen units waar het lichtbeeld door het glas wordt bepaald. Heldere koplampen mogen wel maar projector heeft de voorkeur.
-Sproei installatie hoeft volgens de een helemaal niet omdat het sproeien het lichtbeeld meer verstoord dan vuil. Maar als het wel moet is het in ieder geval nvt voor de Corolla.
-Lichtbeeld moet kloppen: links omhoog mag niet, vlak wordt gedoogd en voorkeur gaat uit naar rechts (vanaf de berm) omhoog.
En voor de dagrijlichten ligt er nog maar heel weinig vast, ben er laatst wel mee door en politiecontrole gekomen. Dit is wat ik kon vinden en wat het gezonde boeren verstand zegt:
-Lichten moeten recht vooruit stralen
-Symmetrisch gemonteerd (op logische hoogte, ongeveer bij de koplampen - dus niet dicht naast elkaar)
-Lichten moeten wit licht uitstralen
-Mogen niet gevoerd worden bij regen, mist, schemering (als straatverlichting is ontstoken)
-Lichten moeten uitschakelen als dimlicht wordt ingeschakeld
Aan de laatste punten moet ik nog wat doen omdat ik het dagrijlicht nu op een aparte schakelaar heb zitten ipv met een relais op het dimlicht
En mijn lichtbeeld klopt ook nog niet helemaal maar ik zal zien dat ik volgende week er iets aan kan doen
bronOok worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR. Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.
Ik ben bang (ook wel blij eigenlijk) dat het vanaf 1 mei toch een behoorlijk probleem gaat worden met al die "Xenon" verlichting
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Ach er ligt nog zo weinig vast dat tegenwoordig de Audi's OEM zijn uitgevoerd met DRL dat ook icm dimlicht gewoon aanblijft. Daar zullen echt geen boetes voor uitgedeeld gaan worden hoor..J3LM3R schreefCOLON Aan de laatste punten moet ik nog wat doen omdat ik het dagrijlicht nu op een aparte schakelaar heb zitten ipv met een relais op het dimlicht
En het monteren van een relais zou ik ook niet de moeite voor nemen. Ik heb zelf originele Hella DRL's die (als ze goed aangesloten worden
Ach ja, ik ben daar niet te bang voor hoor... als je het gewoon netjes hebt opgelost en niet zo is dat het 110% opvalt dat het niet OEM is, zal het wel loslopen denk ik. En anders als ze per se willen controleren watvoor codering er in je koplamp zit, gewoon de xenon aanzetten, zien ze het toch nietgerke schreefCOLON Wijziging wegenverkeerswet per 1 mei 2009
Ik ben bang (ook wel blij eigenlijk) dat het vanaf 1 mei toch een behoorlijk probleem gaat worden met al die "Xenon" verlichting
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Er lopen verschillende verhalen over de nieuwe regels mbt aftermarket Xenon. Volgens het RDW gelden deze nieuwe regels alleen voor auto's die na 1 Januari 2007 op kenteken zijn gekomen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
playboy
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3402
- GeregistreerdCOLON Do Okt 04, 2007 11:45
Nee leon dat is wat er tot nu toe bekend is: na 2007 mag je geen xenon meer achteraf inbouwen. Maar nu met de nieuwe regels vanaf mei mag geen 1 auto xenon hebben als dat niet vanuit de fabriek er al in zit.
Keep on tuning!
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
Your Car, Your style!
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Custom ''Playboy'' Rolla Allways in my heart !!!
Custom ''Monster'' G40 Allways in my heart !!!
Custom ''white Pearl'' Skyline R33 Allways in my heart !!!
(never made 2k15 ;( )
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Die dagrijlichten ga ik me ook niet zo druk om maken.. dat zit nu wel goed 
De xenon ga ik mn lichtbeeld aanpassen naar vlak lichtbeeld en dan zie ik het wel..
De garage hier zei dat ik geen problemen hoefde te verwachten als m'n lichtbeeld voldeed aan de eisen 
Met die nieuwe regeling hoop ik dat de de bekende g*lfjes hun xenon nu eens afstellen
Zoals het nu lijkt ga ik vrijdag de ramen blinderen.. zal dan, als ik het niet vergeet, een lading foto's maken voor een Dhz
De xenon ga ik mn lichtbeeld aanpassen naar vlak lichtbeeld en dan zie ik het wel..
Met die nieuwe regeling hoop ik dat de de bekende g*lfjes hun xenon nu eens afstellen
Zoals het nu lijkt ga ik vrijdag de ramen blinderen.. zal dan, als ik het niet vergeet, een lading foto's maken voor een Dhz
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Eitje

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Wat bedoel je? achterraam blinderen of lichtbeeld aanpassen 
Zijramen stelt niks voor zolang je het maar niet haast
achterraam moet je even weten hoe het moet en onthouden dat de folie maar een kant op krimpt, anders kun je blijven föhnen
maar dat gaat vast goed komen
Doe het af en toe ook wel op het werk
Ik kies voor een middel tint.. wil het niet meer zo donker en ik hou zij en achter ramen dezelfde tint
Zijramen stelt niks voor zolang je het maar niet haast
Ik kies voor een middel tint.. wil het niet meer zo donker en ik hou zij en achter ramen dezelfde tint
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Als je achterruit goed afgaat, mag je mijne als volgende doen whaha
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Daar is de dhz voor bedoeld 
En het is iets wat je echt niet in een uurtje doet hoor
en je moet de trucjes weten en weten wat het materiaal doet,
anders krijg je idd het bekende 'zelfgeblindeerde-zieternietuit-metvouwenerin-achterruit"
En het is iets wat je echt niet in een uurtje doet hoor
anders krijg je idd het bekende 'zelfgeblindeerde-zieternietuit-metvouwenerin-achterruit"
-
Martin B
- President member

- BerichtenCOLON 1243
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46
Juist ja, daar rijd ik nu vaak genoeg achter zo'n 'zelfgeblindeerde-zieternietuit-metvouwenerin-achterruit" en soms denk ik wel eens dat zo'n persoon die folie er gewoon tegenaan gesmeten heeft, geen gezicht...
Jelmer, ik ben zeer benieuwd en moet vast wel lukken want je bent toch wel een "pietje precies" volgens mij als ik het LED project volg...
Jelmer, ik ben zeer benieuwd en moet vast wel lukken want je bent toch wel een "pietje precies" volgens mij als ik het LED project volg...
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Ben ook wel benieuwd naar een paar piccies als de ruiten straks gedaan zijn
Ben zelf ook aan het zoeken naar iemand (of bedrijf) die het goed kan 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ik ben nu op het werk.. heb net de oude folie van de zijramen af getrokken en ben druk bezig met foto's te maken.. ook als het mislukt krijgen jullie volledig verslag 
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Ramen zijn geblindeerd maar ben nog niet tevreden (hoe kan het ook anders als je perfectionist bent
) zitten heel erg veel stofpikken in de folie en andere beschadigingen door de stof
van binnen zie je ze niet echt maar aan de buitenkant ziet het er niet uit.. maar het föhnen is wel gelukt dus ik ben nu bezig een dhz te maken 
-
Bloemkroontje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 283
- GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2009 12:34
Hoi Jelmer, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. 't Lijkt me geen makkie om zoiets te doen. Volgende week worden mijn zijramen gedaan.
Laatst gewijzigd door 1 op Bloemkroontje, in totaal 0 keer gewijzigd.
Toyota Corolla E10 GTSi 1995 :
Mijn Bloemkroontje
Mijn Bloemkroontje
-
redbaron
- Special member

- BerichtenCOLON 740
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13
die kerel waar jy heen gaat kan t wel!! duurt ff ma wordt wel strak.
@jelmer, ik ben benieuwd hoe je t zelf hebt gedaan, tis mij nooit gelukt
@jelmer, ik ben benieuwd hoe je t zelf hebt gedaan, tis mij nooit gelukt
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
Bloemkroontje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 283
Dus maar een broodje meenemen. Foto's zal ik volgende week zeker plaatsen.
Mijn Bloemkroontje
Mijn Bloemkroontje
-
redbaron
- Special member

- BerichtenCOLON 740
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 28, 2005 18:13
ckr omdat jy 2 spoilers hebt zal ie langer bezig zijn, hij zal namelijk de bolling van het folie tov de ruit aan de buitenkant moeten doen. bij mij is ie toen iets meer dan een uur bezig geweest voor alleen de achterruit. zijruitjes is simpel, ckr iemand die dit vaker doet wappert ie het er zo op.
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Zijramen achter is idd niet zo lastig.. daar kan denk ik iedereen met de dhz die ik maak zich wel mee redden als je er de tijd voor neemt
Als je er wat gevoel voor hebt heb je dat er in ongeveer 1,5 uur wel in zitten. Iemand die weet hoe het werkt doet dit bij wijze van met de ogen dicht..
Het achterraam van een E10 loopt erg bol (ook al lijkt het niet zo) ik ben dik 2uur aan het föhnen geweest
Bij mij is de folie te warm geworden nadat ik ongeveer 80% van het raam strak had
De backing was op een punt weg geschroeid. Ik heb toen verder geföhnd zonder de backing wat eigenlijk helemaal niet kan/hoort. Ik heb het er nog wel in gekregen zonder de bekende vouwen langs de randen, maar daarvoor in plaats zat de rest wel onder het stof en is er bij het aandrukken van de folie een 'v' in de folie gekomen.. (scheur in V vorm) misschien kan/mag ik volgende week op het werk nog een poging wagen
Ik heb in ieder geval een hoop geleerd
Ik heb dan nog de mazzel dat ik beide spoilers er nu af heb.. dat scheel een hoop omdat je er makkelijk bij kunt 
Ben nu halverwege de dhz, verwacht m dit weekend nog wel af met foto's maar ik wacht er nog even mee tot ik het op de auto goed heb.. dan kan ik even wat betere foto's maken
De bolling van een raam wordt altijd aan de buitenkant geföhn hoor
Ik heb het in ieder geval nog nooit anders gezien..
Het achterraam van een E10 loopt erg bol (ook al lijkt het niet zo) ik ben dik 2uur aan het föhnen geweest
Ben nu halverwege de dhz, verwacht m dit weekend nog wel af met foto's maar ik wacht er nog even mee tot ik het op de auto goed heb.. dan kan ik even wat betere foto's maken
De bolling van een raam wordt altijd aan de buitenkant geföhn hoor
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
nou, een beetje pech maar klinkt verder allemaal goed. Veel succes met het blinderen van de achterruit. Mocht het echt niet lukken kun je m misschien proberen te spuiten. Er is toch ''blindeer'' spray in de handel?
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
wil het ook wel blinderen maar dan in een lichte (lees legale tint) en dan helemaal rondom.
pas op de ramen van een gtsi en gxi schijnen al getint te zijn van zichzelf, dus dan moet je de percentage's van lichtdoorbaarheid optellen als ik het goed heb. Ik heb weer eens mazzel met mijn xli daar mijn ruiten helder zijn je ziet daarom ook veel e10 rijders die op safe willen spelen overstappen op de ruiten van deze uitvoering heb ik hier en daar al gelezen
.
controleren kan je het door aan beide zijdes een wit papier te houden dan zie je de kleur van het glas zelf
.
@ Jelmer, ben benieuwd naar je dhz tips, al word het bij mij helemaal moeilijk met de wrcspoiler achterop
pas op de ramen van een gtsi en gxi schijnen al getint te zijn van zichzelf, dus dan moet je de percentage's van lichtdoorbaarheid optellen als ik het goed heb. Ik heb weer eens mazzel met mijn xli daar mijn ruiten helder zijn je ziet daarom ook veel e10 rijders die op safe willen spelen overstappen op de ruiten van deze uitvoering heb ik hier en daar al gelezen
controleren kan je het door aan beide zijdes een wit papier te houden dan zie je de kleur van het glas zelf
@ Jelmer, ben benieuwd naar je dhz tips, al word het bij mij helemaal moeilijk met de wrcspoiler achterop
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bloemkroontje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 283
Check !!Joseppe schreefCOLONwil het ook wel blinderen maar dan in een lichte (lees legale tint) en dan helemaal rondom.
pas op de ramen van een gtsi en gxi schijnen al getint te zijn van zichzelf, dus dan moet je de percentage's van lichtdoorbaarheid optellen als ik het goed heb. Ik heb weer eens mazzel met mijn xli daar mijn ruiten helder zijn je ziet daarom ook veel e10 rijders die op safe willen spelen overstappen op de ruiten van deze uitvoering heb ik hier en daar al gelezen.
controleren kan je het door aan beide zijdes een wit papier te houden dan zie je de kleur van het glas zelf.
Mijn Bloemkroontje
Mijn Bloemkroontje
-
J3LM3R
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1583
Spoilers zijn altijd een probleem voor het blinderen van ramen 
Zeker de standaard kofferbakspoiler van de GTSi.. die WRC spoiler lijkt mij nog wel mee te vallen..
De originele dakspoiler en kofferbakspoiler zijn het meest vervelend
maar gelukkig pk je de onderste spoiler er zo af
Bij het föhnen hoef je eigenlijk alleen maar bij de boven- en onderkant van het raam omdat de folie maar een kant op krimpt
Vanaf de B-stijl (zijramen achter en achterruit) mag je wettelijk gezien helemaal dichtplakken als je een rechter buitenspiegel hebt.. de rest moet 75% doorlatend zijn - vanaf minder dan 50% krijg je een bekeuring.. De ramen van een GXi en GTSi zijn inderdaad al licht getint.. tel dit niet zomaar bij elkaar op maar laat het meten door een bedrijf
het kan zijn dat door de jaren de standaard coating licht verkleurd is waardoor de fabrieksopgave niet meer klopt 
Het leek mij ook wel mooi om zijruiten voor te blinderen maar daar kun je zo bij dus daar wacht ik mee en dan wordt dat denk ik de lichtste tint die ik kan vinden.. ik wil wel dat mensen nog kunnen zien waar ik naar kijk (dat fietsers bijvoorbeeld ook weten dat ik ze gezien heb,
als ze zoals bij die o zo leuke rotondes in Leeuwarden voorrang hebben
)
Ik weet van sommige bedrijven dat ze garantie geven op het doorlatingspercentage..ik denk dat er nog veel meer bedrijven zijn die dat doen en het zelf nameten zodat je altijd binnen de wettelijke eisen valt
Ik heb nu een middel tint erop geplakt.. ik weet zo de percentages niet..
Hou er rekening mee met het kiezen van een tint dat deze altijd donkerder uitvalt omdat het elkaar versterkt. Als je een kant gedaan hebt valt het mee maar als de andere kant en de achterkant ook gedaan zijn is het meteen een heel stuk donkerder
Zeker de standaard kofferbakspoiler van de GTSi.. die WRC spoiler lijkt mij nog wel mee te vallen..
De originele dakspoiler en kofferbakspoiler zijn het meest vervelend
Bij het föhnen hoef je eigenlijk alleen maar bij de boven- en onderkant van het raam omdat de folie maar een kant op krimpt
Vanaf de B-stijl (zijramen achter en achterruit) mag je wettelijk gezien helemaal dichtplakken als je een rechter buitenspiegel hebt.. de rest moet 75% doorlatend zijn - vanaf minder dan 50% krijg je een bekeuring.. De ramen van een GXi en GTSi zijn inderdaad al licht getint.. tel dit niet zomaar bij elkaar op maar laat het meten door een bedrijf
Het leek mij ook wel mooi om zijruiten voor te blinderen maar daar kun je zo bij dus daar wacht ik mee en dan wordt dat denk ik de lichtste tint die ik kan vinden.. ik wil wel dat mensen nog kunnen zien waar ik naar kijk (dat fietsers bijvoorbeeld ook weten dat ik ze gezien heb,
Ik weet van sommige bedrijven dat ze garantie geven op het doorlatingspercentage..ik denk dat er nog veel meer bedrijven zijn die dat doen en het zelf nameten zodat je altijd binnen de wettelijke eisen valt
Ik heb nu een middel tint erop geplakt.. ik weet zo de percentages niet..
Hou er rekening mee met het kiezen van een tint dat deze altijd donkerder uitvalt omdat het elkaar versterkt. Als je een kant gedaan hebt valt het mee maar als de andere kant en de achterkant ook gedaan zijn is het meteen een heel stuk donkerder
-
Bloemkroontje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 283
Mijn eerdere bericht hier even aangepast. Ik laat alleen mijn zijramen doen. Achterraam niet, omdat ik me altijd erger als ik achter een auto zit waar ik niet doorheen kan kijken.redbaron schreefCOLONckr omdat jy 2 spoilers hebt zal ie langer bezig zijn, hij zal namelijk de bolling van het folie tov de ruit aan de buitenkant moeten doen. bij mij is ie toen iets meer dan een uur bezig geweest voor alleen de achterruit. zijruitjes is simpel, ckr iemand die dit vaker doet wappert ie het er zo op.
Mijn Bloemkroontje
Mijn Bloemkroontje