Noedel - corolla E12 & civic EC9 & civic ED3 sedan

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
peter_D
President member
President member
BerichtenCOLON 1876
GeregistreerdCOLON Zo Sep 17, 2006 20:07

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door peter_D »

heeeel gaaf die wielen 8-)
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
Bouloama
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON Di Jan 01, 2008 22:44

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Bouloama »

AirWolfe schreefCOLONtoch ;)
en doe die banaan eraf, het sportieve van je auto is hierdoor direct achterwege gelaten vind ik :?
kan hij achteraan niet nog een cm lager? dan ligt je auto mooi plat, nu ligt hij vooraan dieper dan achteraan heb ik de indruk... voor de rest toppie hoor :shock:
Gewoon laten zitten de achterwisser die zit er toch niet voor niets. Het is erg fijn om ook je binnenspiegel bij regen fatsoenlijk te kunnen gebruiken!

Verder leuke auto..
yttrium
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Di Nov 13, 2007 23:00

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door yttrium »

Ik denk dat hij de trekhaak bedoeld.
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Hey,

ja inderdaad, Airwolfe bedoelt de trekhaak ;)
Goh ja, die achterwisser gebruik ik bijna nooit, is misschien nog een ideetje...

Airwolfe, hij staat vooraan idd net iets lager dan achteraan, maar wil geen problemen krijgen als ik met 4 mensen rondrijd...

Wat nieuws intussen?
Middenconsole verlichting is nu volledig blauw, enkel zit ik met een probleempje, ik kan de temperatuur knop en de knop die aanduidt hoe hevig de airco blaast, niet meer naar boven indrukken :lol:
Opnieuw eens openbreken en oplossen :D

Groeten!
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Zozo, weer eens wat tegenslag gehad gisteren... :(
Lekker aan het genieten van het goede weer in de rolla, op weg naar mn vriendin...
Draai een bocht in tegen 60 - 70 km/u, en ineens, geen enkel verkeersbord, geen enkele waarschuwing, afsluiting...
Kom ik terecht in een strook waar men bezig was nieuwe asfalt te leggen... :?
Kwam terecht naast een vrachtwagen met bulldozers die er stond, kon echt onmogelijk omkeren...
Dus DIRECT de rem ingestampt, tegen +/- 20 km/u opt gemakje proberen doorrijden, maarja, te laat.
Kom aan bij mn vriendin, de flanken vol zwarte troep, de nieuwe velgen één en al onder het pek en asfalt...
2 uren aan gekuist, maar de velgen zijn dus wel al enkele schrammetjes rijker :bad-words:

Na al dat poetsen vertrokken we terug, en passeerden die straat opnieuw, wat denk je, toen stond alles wel afgesloten b17

Maarja, kop op, hier wat foto's met mn gsm genomen, van de witte nummerplaatverlichting, mn nieuwe standlichtjes en de blauwe midconsole verlichting (die er in het echt eigenlijk donkerder blauw uitzien dan op de foto :) )

lekker helpen schrobben :lol:
Afbeelding

nummerplaatverlichting
Afbeelding

standlichtje
Afbeelding

midconsole verlichting
Afbeelding

Greetzzz
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door masterpivo »

Dat is zwaar klote zeg!! :( Ik begrijp dat het meeste vuil er wel af is nu? Alleen de velgen zitten nog vol. Maarja met een goede cleaner moet ook dat wel te redden zijn toch? Succes ermee iig!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Alles is eraf gegaan, uiteindelijk, na die 2 uur schrobben...
Maar moest echt heftig kracht zetten, en hier en daar hebben de velgen wat krasjes op de lip.
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door g6reke »

Mooi die middenconsole en de nummerplaatverlichting.

Ik heb hier ook al paar maand van die powerleds liggen voor nummerplaat maar nog steeds niet gemonteerd :lol:
Welke heb jij ervoor gebruikt?
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door LunaTick »

heb je die standlichten veranderd naar Xenon look lichten? zoja, de welke zijn dat? heb nog geen tijd gehad voor mijn lichten open te maken.

we hebbe mekaar zaterdag gezien, auto ziet er echt wel beter uit IRL dan op foto ;-)

Wendy had me nog iets verteld van dat klokje voor dat naar een ander kleur lichte te zetten, maar dat is toch gebeurd denk ik zo te zien op de foto?
trouwens, goeie vriendin heb je, die poetst de auto teminste mee! :D
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

g6reke schreefCOLONMooi die middenconsole en de nummerplaatverlichting.

Ik heb hier ook al paar maand van die powerleds liggen voor nummerplaat maar nog steeds niet gemonteerd :lol:
Welke heb jij ervoor gebruikt?
Het zijn gewoon witte T-5 lichtjes, dezelfde als de standlichtjes ;)
zo zien ze er ongeveer uit:
Afbeelding

Heb hiervoor ook witte LED's gehad als standlichten, maar na enkele weken was de linker reeds defect...
Hier een foto ervan (enkel standlichten stonden aan)
Afbeelding

Geeft idd veel meer licht, maarja... :P
LunaTick schreefCOLONheb je die standlichten veranderd naar Xenon look lichten? zoja, de welke zijn dat? heb nog geen tijd gehad voor mijn lichten open te maken.

we hebbe mekaar zaterdag gezien, auto ziet er echt wel beter uit IRL dan op foto ;-)

Wendy had me nog iets verteld van dat klokje voor dat naar een ander kleur lichte te zetten, maar dat is toch gebeurd denk ik zo te zien op de foto?
trouwens, goeie vriendin heb je, die poetst de auto teminste mee! :D
Yoo, mercikes, en nog is mn excuses eh maat :lol:
Over de standlichtjes, dezelfde als hierboven, maar dan donkerblauwe (van autostyle, € 3,- ;) )
Ja idd, de console verlichting is al veranderd, na wa vechten met de temperatuur en blazer knoppen, die werkten niemeer omdat de led strip ertussen zat... :P

Eind goed al goed he :)

Greetzzz
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door AudioSystemRolla »

krijg je met die blauwe stadlichies geen ellende in belgie ??
hier in nederland doen ze daar nog wel eens moeilijk over

groeten sander
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door g6reke »

soestercorolla schreefCOLONkrijg je met die blauwe stadlichies geen ellende in belgie ??
hier in nederland doen ze daar nog wel eens moeilijk over

groeten sander
Zullen ze in belgie ook wel doen :lol: ;)
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Heb ze al wat aangezet terwijl de avond valt, wat politie gepasseerd, ze keken wel even na, maar dat was het dan ook. Maar het is niet zo dat ik van plan ben enkel met de blauwe lichten aan rond te rijden :P
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door LunaTick »

als ge uwe auto moet laten keuren, komt ge eerst tot bij mij thuis, leer mijn broer kenne, die werkt nl. in Tienen op de keuring :-D ik ga dit jaar in elk geval ni veel probleme hebbe :p
over die Xenon look lichten doen ze niet al te moeilijk, zolang als de rest in orde is dan doen ze er ook ni moeilijk over.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Leon »

Ik heb de PIAA LED's in de koplampen zitten. Die geven een fel licht, alleen stralen ze dat licht wel vrij recht vooruit.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door LunaTick »

hier in t leuvense heb k al rondgereden met mijn blauwe leds onderaan mijn auto, politie gepasseerd, die keken zelfs niet...
heb net eens gehoord bij mijn broer van die Xenon look lampjes, als het er degelijke (philips, en van die andere) zijn, is da geen probleem bij de keuring.
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Tja, en anders steek ik er gwn terug de originele in he, is op 5min gefixt.
Witte halogeen koplampen zijn wel toegestaan op de keuring, of niet?

En nu ik eraan denk, de stroomkabel die van de accu naar de versterker loopt, mag die blijven zitten bij de keuring?
Of best even weg foefelen? :P

Greetzzz
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door AudioSystemRolla »

hier in nl mag dat gewoon blijven zitten hoor
alleen mijn keurmeester heeft liever dat ik het frontje van de radio afhaal
hij schrok zich vorige keer doof toen hij hem naar binnen wou rijden :D

groeten sander
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
LunaTick
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 18, 2008 19:32

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door LunaTick »

bij mijn er zo 3 kabels die vertrekke van aan de batterij :-P die moge blijve zitten. zolang uw zekering maar proper is :)
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door g6reke »

Geen probleem voor de keuring,gewoon zorgen dat hij afgezekerd is.
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Okido :slaan:
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door masterpivo »

Deze gloei stadslichtjes die je er nu in hebt zitten zullen idd wel minder licht geven dan de LED's die je eerst had ja! ;) Zijn deze gloeilampen iets van Philips BlueVision ofzo os iets van Autostyle? Want die Philips dingen heb ik ook gehad, maar dat was nog aardig geel licht moet ik zeggen.. Zo te zien op jou foto valt dat bij jou wel mee en neigt echt meer naar xenon-achtig wit. Daardoor zul je ook zomaar geen problemen krijgen met de politie tov. het gebruiken van echt BLAUWE lampjes.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Die die ik nu heb zitten zijn van autostyle ;)
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Hmm, even een vraagje...
De man die de banden op mn nieuwe velgen had gelegd had me verteld dat uitlijnen niet nodig is na het plaatsen van nieuwe velgen.
Maar vanaf 110km/u begint de rolla nogal te trillen, daveren,...
Hoe sneller is rijd, hoe heviger.

Toch maar laten uitlijnen?
Of heeft dit een andere reden?
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door yorick »

Volgens mij moet je altijd uitlijnen als je nieuwe velgen er onder gooit... En anders kan het zowiezo niet kwaad om het wel even te doen nu als je last hebt van een trillend stuur etc.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Leon »

Uitlijnen bij nieuwe velgen is niet per se nodig. Goed balanceren wel. Misschien ligt daar het probleem, een paar gram te weinig of teveel gewichtjes kan al trillingen veroorzaken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
vlammer
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door vlammer »

Leon schreefCOLONUitlijnen bij nieuwe velgen is niet per se nodig. Goed balanceren wel. Misschien ligt daar het probleem, een paar gram te weinig of teveel gewichtjes kan al trillingen veroorzaken.
yep zo is het , uitlijning heeft niks te maken met de velgen
ik zou gwn terug gaan en uw velge nog is goed laten uitbalanceren , mss is er gwn een gewichtje niet goed op geplakt en los gekomen

grtz
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door masterpivo »

Idd, dat laatste zal wel de oorzaak zijn. Opnieuw laten balanceren zal wel wat oplossen ga ik vanuit. Het kan trouwens ook nog zo zijn dat deze nieuwe velgen van zichzelf wat minder recht zijn en misschien iets van een hoogte slag hebben. Dat probleem heb ik met mijn zomer (lichtmetaal) velgen dus ook. Met de OEM stalen winterwielen heb ik nergens last van.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door Noedel »

Hey iedereen, goed nieuws!

Gister avond bij de man geweest die mn banden erop had gelegd...
Volgens hem zou dit aan de KW's liggen (wat ik ook niet kon geloven)
Maar, toch maar ff gekeken naar de velgen :)

Voorste wielen eraf om opnieuw te balanceren, ff volle gas gaan testen: geen verschil.
Centreer ringen gecontroleerd, wat "vaster" gezet: geen verschil.
Achterste wielen opnieuw gebalanceerd: trillen is al iets minder.
Achterste wielen vooraan geplaatst: opgelost! :D

En het resultaat, nu zit ik al enkele uren in Frankrijk met de vriendin en de rolla natuurlijk ;)

Greetzzz!
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Corolla E12 van Noedel, 5cm VERLAAGD + VELGEN GEMONTEERD p10

Bericht door masterpivo »

Kijk, dat is mooi dan ;) Zal nu zeker een stuk beter rijden :)
Noedel schreefCOLONEn het resultaat, nu zit ik al enkele uren in Frankrijk met de vriendin en de rolla natuurlijk ;)
Op vakantie nu dus?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
BUTTON_POST_REPLY