Pure P0rn0!!!

ModeratorCOLON Moderator

das dus geen atlantic 4a-ge heBlof-fan schreefCOLONJaha...maar formula atlantic motoren is wel even hele andere shit jongens![]()
Pure P0rn0!!!![]()

Klusje voor de mods denk ik. Die kunnen het ropic vast wel verplaatsen naar Techniek oid en de titel aanpassen naar:Japanese Performance schreefCOLONwe kunnen wel een topic maken met allemaal 4age motoren

MzKzM schreefCOLONKlusje voor de mods denk ik. Die kunnen het ropic vast wel verplaatsen naar Techniek oid en de titel aanpassen naar:
4A-GA Formula Atlantic

Om er even op in te haken. Dat atlantic is niet zozeer de naam van de motor (zoals Blackop of Silvertop enz) maar is de naam van de raceklasse waar ze in gebruikt zijn. Binnen zo'n raceklasse moeten die motoren aan bepaalde specificaties voldoen. Vandaar de naam en de verschillende uitvoeringen, want diverse motortuners hadden een andere visie op wat nu de beste setup zou zijn voor een dergelijke motor. Zolang je maar binnen de opgegeven specificaties voor de raceklasse bleef, dan kon je best wat experimenterenJapanese Performance schreefCOLONEr zijn vast mensen die er veel meer over opgezocht hebben dan mij, maargoed.
De formule atlantic 4age is er voor zover ik weet in veel soorten en maten geweest.
Vaak zijn ze te herkennen aan de hoge kleppen deksels, die vaak schuin aflopen.
Soms zitten hier olie nippels boven op, zodat je handmatig de nokken kan smeren voordat je de motor start![]()
En volgens mij zijn de formule atlantic motoren er zowel met carburateur setups, als ook met itb's + injectoren.
er word nog steeds veel afgeknutseld natuurlijk, dus er zouden nog wel veel meer variaties te vinden zijn.
ik vind het iig super mooie motoren

Ik ken je website inmiddels uit mijn hoofdBlof-fan schreefCOLONOhw, maar ik ben helemaal voor N/A motoren hoor...Van die japanse screamertjes is prachtig. In die coup'e vanmij komt immersook een licht aangepaste 4A-GE terug![]()
Maar 't is zo kostbaar he.

hahaBlof-fan schreefCOLONWaar zou ie anders moeten staan joh. Lekker laten doen
@Japanese performance: Ah, dus je bent een vaste lezer?Ook gaaf, zo'n carb GE' tje. Dubbele webbers?

zijn niet echt standaard motoren, met een standaard setup.mark m schreefCOLONHmm. ik wist niet van het bestaan uit van deze motoren. Ziet er echt ontzettend gaaf uit!!!
hebben ze standaard een Dry-sump?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar een filmpje, ik vind een 'standaard' 4age al lekker klinken, daar die formula atlantics zullen helemaal wel gaaf klinken.
11.000 tpm

En nog een hele lijst met voordelen om voor een dry sump te gaan...Blof-fan schreefCOLONZe hebben allemaal een dry-sump. Is bijna on-ontbeerlijk in dit soort races door de hoge zijwaartse krachten en het lage zwaartepunt van de auto's