[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Tweeterkapjes af!

Bericht door J3LM3R »

Correct :D
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Woehoe, what did I win? :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

J3LM3R schreefCOLONIk heb het directe nummer van hun technische dienst nog wel in mn telefoon..
Ik heb de auto naast de garage staan dus kan meteen op de garagedeur zien of ze het beide doen.. zo niet dan schakel ik ze opnieuw in ;)
Dus voor mij is het niet echt noodzakelijk.. ik heb ook genoeg punten onderweg waar ik in de reflectie kan zien of ze het doen mocht ik het op de oprit vergeten :)

Update:
Binnenkort (hoop ik) zowat het hele interieur eruit :P
Komt wat audio en beveiliging/comfort bij :D
Nog even de laatste onderdelen opscharrelen en een warm plekje regelen om aan de auto te kunnen werken :)
En natuurlijk de tijd ervoor vinden, ben minimaal 2 dagen bezig schat ik zo en verwacht niet dat ik dan de auto kan gebruiken..

ziet er goed uit, trouwens een goedkoop ventilatorkacheltje of zo'n halogeenstralertje in een garage zorgt ook al voor de nodige warmte hoor, weet ik uit ervaring inmiddels. neem ze zelfs mee naar buiten bij het loshalen van de wielen bijv, :lol:
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Blof-fan schreefCOLONWoehoe, what did I win? :lol:
De primeur als het werkt :lol:
Krijg je als eerst de foto's te zien ;)

@Joseppe:
Ik zal mn baas ff lief aankijken.. dan heb ik verwarmde werkplaats en radio :D en nog belangrijker: ruimte :P hier thuis in de garage kan ik de deuren amper open hebben laat staan dus er goed bijkunnen om het in te bouwen..
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

Haha, dat is wel iets unieks weer! Zou mooi zijn als je het voor elkaar krijgt Jelmer!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

ik zou naar een sloop gaan en kijken naar een bmw die dit al heeft daar kan je dan onderdelen van gebruiken en dat maakt het en stuk makkelijker denk ik
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Valt mee hoor: een lichtere veer in deze spiegel zetten, busje draaien, motor erop en die aan het huis vast, eindcontacten en relais aansluiten en dan moet het werken :D
Ik heb al een motortje gevonden die het volgens mij moet kunnen doen en die tegelijk naast de stelmotoren van het spiegelglas in de spiegel past ;)

Ik denk dat ze voor die spiegels bij een sloper heel wat vragen hoor ;)
(en zelf maken is wel zo leuk :lol: )

Weet iemand toevallig hoe het glas in de kunststof houder zit? er zit dubbelzijdig tape achter maar steekt het glas voorbij de rand? (mijn sloopspiegel kwam namelijk zonder glas)
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

J3LM3R schreefCOLON
Blof-fan schreefCOLONWoehoe, what did I win? :lol:
De primeur als het werkt :lol:
Krijg je als eerst de foto's te zien ;)
Zal m'n mailbox in de gaten houden. Wil ik ook de opbouw foto's erbij zien he! :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Je krijgt wel een fotoverslag ;)
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

het blijft ook zelf maken als je onderdelen van een ander inbouwd he ik heb het niet over compleet overzetten alleen onderdelen jatten 8-)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Dat is waar..
Ik heb nu de spiegel helemaal opengewerkt en al ruimte voor de motor gemaakt, maar ben bang dat het heel lastig gaat worden ivm met de bedrading voor de motor/spiegelverstelling/verwarming..
Die moet namelijk door het hart van de as waar de spiegel op draait.

Ben nu weer nieuwe schema's aan het bedenken om zo weinig mogelijk kabels naar de spiegels te hoeven trekken ;)

Ik heb geen idee hoe groot de standaard motoren zijn en of er eindcontacten inzitten die ik kan aanpassen zodat de inklaphoek klopt van deze spiegel.. ook weet ik niet hoe ik de motoren moet aansturen want het kan best zijn dat er een kastje in de auto zit die het regelt (als dan niet met CAN-bus) Als ik het zelf maak kan ik het precies zo doen als mij het beste uitkomt en ook aansturen zoals ik het wil (op alarm en schakelaar op het dash)
Maar toch wel de moeite waard om even te gaan kijken naar zulke motoren..

Led knippers gaan het denk ik niet worden.. ik twijfel er aan of het mooi wordt en ik heb amper inbouwdiepte er voor, omdat de motor van de spiegelafstelling bijna strak tegen de behuizing aanzit. Hoe denken jullie er over? (kan natuurlijk wel ruimte maken ;) )
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895

mijn mening is probeer eerst de motoren erin te verwerken en werkend te krijgen daarna kan je kijken of er genoeg ruimte is en of het te doen is om er led's in te zetten zou zonde zijn als het net niet past en je heb alles al opengewerkt
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Was ook mijn idee.. alleen zitten de motoren niet in de weg van de led's. het is meer dat er nog weer kabels bijkomen en ik weet nog niet of dat gaat passen ;)
Maar daarom ook deze extra spiegel.. als deze goed is zet ik het binnenwerk om in mijn spiegel en hoef ik nog maar 1 spiegel aan te passen ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Die volgorde zou ik idd ook aanhouden, prioriteiten stellen he ;) Wat je zegt over de draden die door de draai-as moeten, is die ruimte nu al volgepropt of gewoon zo klein omdat je er het liefst zo min mogelijk draden doorheen wil halen?
En ja zelf bouwen blijft zeker het leukst, mede ook wat je aangeeft, dat je daardoor helemaal zelf bepaalt hoe eea gaat werken! :)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Er is niet heel veel ruimte want de draden moeten ook een stukje kunnen draaien ;)
Moet denk ik nog wel lukken als ik wat dunnere kabels neem, die gezien het vermogen van het motortje nog wel kunnen ;) (boel moet niet doorbranden :lol:)
En om de originele kabels zit nog een overmaatse krimpkous waar ik nog wat kabels door heen kan voeren.
Het busje zou ik ook nog een beetje uit kunnen boren zodat er meer ruimte is ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Highway schreefCOLON
masterpivo schreefCOLONHee, dat is handig! :) Werken die dingen ook bij andere dan Pilot sets dat je weet? En wat kost het bijv.? Hbe je een link ofzo naar zo'n kastje?
Heb geen idee of die dingen ook bij andere sets werken. Link naar zo een kastje heb ik helaas niet, op internet heb ik zo ook nergens kunnen vinden. Ik vermoed dat het gaat om iets van Pilot / votrade zelf. Je kan votrade een mail sturen, vragen of je deze ook los kan kopen. Heb ze ingebouwd zitten dus kan niet ff een foto maken.
Heb van het weekend ff een mailtje gestuurd naar Votrade met bovenstaande vraag en dit is het antwoord:

Beste Pieter,

Die Elco-blokjes hebben wij ja, en worden uitgeleverd bij iedere Proline set die wij verkopen. Zijn ze ook voor bedoeld. Zijn niet zo te gebruiken voor iedere xenonset.

Hopelijk U hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Iwan Totté

Sales votrade

Votrade International B.V.

Alleen geschikt voor Pilot systemen dus ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Bedankt dat je het even post ;)
Ik heb Pilot dus misschien iets om over na te denken :)

Misschien vanavond even een kabel in elkaar solderen zodat ik het alarm op de pc kan aansluiten :D
(normaal kost het kabeltje €90 - nu €10 aan materialen :lol:)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schade :(

Bericht door J3LM3R »

Vanmiddag op terug weg de auto tegen de stoeprand aan geparkeerd :?

Ik reed de woonwijk in, zou de bocht om toen de auto zoiets had van: "doe het nu zelf maar - ik ga rechtdoor."
Luide klap was het gevolg en nu staat een velg scheef onder de auto (rechtsvoor)
Was met minder dan 10km/h maar omdat de band op het moment van insturen scheef stond en de auto zo de stoeprand raakte kwam de klap zo hard aan :?
Velgrand is wat beschadigd en er zit een snee in de band, maar niet tot aan het canvas dus dat lijkt nog mee te vallen.
Bij de klap geen carrosserie beschadigd alleen bij het oprijden van de trailer leek het alsof de bumper dubbelvouwde :?
De band drukte de houten blokjes weg dus schoot niet echt op zo.. lang leve verlaging :?

Ik hoop dat de schade aan de bumper meevalt (geen gebarsten lak etc.) de rest zal wel meevallen verwacht ik.
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Bericht door Green Zing E10 »

Balen man..het is weer smerig glad...begin die k*t sneeuw behoorlijk beu te raken zo langzamerhand :?

Maar die velg moet dus naar de velgendokter o.i.d.?

succes ermee iig!
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

De garagehouder kwam ook al niet weg met zn combinatie :lol:
En tijdens het laden gleed hij zelf ook steeds bijna onderuit..

Hier in de straat is niet gestrooid maar komt best nog wel veel verkeer langs dus als dat gaat opvriezen (zoals vandaag) is het echt uitkijken..
Gebeurt hier regelmatig dat iemand tegen de stoeprand aanschuift in de bocht :?

Om ff een indicatie te geven hoe glad het was.. het buurjongetje gebruikte de weg als glijbaan om op zn buik te glijden :lol:
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Balen Jelmer!!!

Vandaag was het met de peug ook 3x niks. Je kan met zomerbanden ook veel minder goed corrigeren. En als je dan winterbanden gewent bent, dan is het flink aanpassen als je weer met zomerbanden rijdt.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Als het verse sneeuw is kom ik met deze banden een heel eind.. maar op zo'n vlak en glad oppervlakte heeft volgens mij geen enkele band grip :?
Er ligt hier nu weer 5cm en dat is niet erg.. dan heb ik wel grip, dus als dat nou even wat eerder was gevallen :lol:

Een Honda S2000 die even later langs het zelfde stukje reed had moeite genoeg om binnen de stoeprandjes te blijven.. en dat was op het rechte stuk :shock:
Alle auto's die na mij hier door de straat reden kwamen de bocht ook amper door zonder te glijden.. :?

Als ik het volgend jaar kan betalen komen er zeker winterbanden.. ik hoop dat het meevalt met de schade en dat ik dit niet meteen op de nieuwe verzekering hoef te zetten.
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Joow das k*t man!
Ik ben ook nog steeds blij dat me auto veilig binnen staat, heb hem er nog niet uitgehaald om mee te rijden ( kan ook niet moet nog APK en alles op ;) )
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik zal zo eens een belletje wagen naar de garage wat er nou precies beschadigd is..
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Bericht door MzKzM »

Zonde man! Succes met bellen ;)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Zeer zeker zonde joh! Maarja met dit weer zitten zulke dingen in een heel klein hoekje helaas.. :( Denk je dat de velg nog te herstellen is? Succ6 ermee iig!
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ze hebben m nog niet op de brug gehad dus ik weet pas eind van de middag wat er mis is.
Velg is beschadigd en zal gebalanceerd moeten worden. Maar het is alleen het randje dus ik kan daar nog wel mee verder verwacht ik.
De band was zo te zien niet tot op het canvas dus die kan dan ook nog hersteld worden.

De verwachtingen zijn dat het alleen om een stuurstang gaat maar dat is nog ff afwachten. ;)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

balen zeg!!!

weer moet echt een keer klaar zijn nu! iedereen is het echt zat!

Hopen dat de schade meevalt!!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Schade valt toch niet mee :(

Draagarm krom, fusee moet vervangen, velg en band is nog even afwachten, en voor de rest weet ik niet meer wat die allemaal opgenoemd heeft..
Ze hadden er een E10/E11 (was mij niet duidelijk) te staan die naar de sloop zou en ze konden daar de onderdelen van gebruiken. Dus dan kan het financieel nog meevallen..
Volgens mij hebben ze vanmiddag alles nog gedemonteerd zodat ze morgen het spul om kunnen zetten..
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

J3LM3R schreefCOLONSchade valt toch niet mee :(

Draagarm krom, fusee moet vervangen, velg en band is nog even afwachten, en voor de rest weet ik niet meer wat die allemaal opgenoemd heeft..
Ze hadden er een E10/E11 (was mij niet duidelijk) te staan die naar de sloop zou en ze konden daar de onderdelen van gebruiken. Dus dan kan het financieel nog meevallen..
Volgens mij hebben ze vanmiddag alles nog gedemonteerd zodat ze morgen het spul om kunnen zetten..

echt balen en dit sooert dingen zijn een nachtmerrie voor mij en iedere andere autoliefhebber. gelukkig dat ze meedenken met je en gebruikte delen gaan gebruiken. hoop dat het achteraf toch meevalt kwa kostenpost en de rolla snel de oude is ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY