- Corolla 1.6 VVT-i 3drs Sol
bouwjaar: 2005
km-stand bij aanschaf 2009: 99.000
kleur: Night Sky Black metallic (code 209)
standaard: climate control, cruise control, regensensor, sensor binnenspiegel (erg handig!)
fabrieksopties: 6-spraaks origineel lichtmetaal, windowbags voor en achter (8 airbags totaal)
- Extra's tot nu toe
Parrot carkit (oh zo handig!);
Aluminium pedalen;
Fladblade ruitenwissers;
TTE veerpootbrug;
K&N inlegfilter.
Waar ik vooral nog aandacht aan wil schenken is het uiterlijk en de wegligging. De E12 is in mijn ogen vooral op comfort afgestemd. Een veilig maar onderstuurd weggedrag, vrij indirecte besturing, soepel geveerd en daardoor overhellend in bochten. Die veerpootbrug was de eerste aanpassing en bevalt goed. Je merkt een wat strakker en directer gedrag op rotondes en over oneffenheden (spoorwegen). En daarbij vind ik de TTE-brug ook nog eens lekker massief ogen onder de kap.
Het uiterlijk van de E12, vooral na facelift, bevalt me erg goed. Sterker nog, naast een Auris vind ik de Rolla beter qua verhoudingen. Maar ja, tuurlijk valt er nog wel e.e.a. te wensen. Onderstaande lijst is zéker niet onuitputtend, het geeft aan waar ik op dit moment aan denk...
- Wishlist
17" lichtmetaal, 7J breed, ET38-40, liefst lichtgewicht; (done!)
215/40 of 45 banden, liefst met veel stuurprecisie; (done!)
Verlagingsset, 30mm, voorkeur naar Eibach; (done!)
Verwijderen van logo's 'Toyota' en 'Corolla' op achterklep; (done!)
Dakspoiler, bescheiden formaat; (done!)
Uitlaat, Sebring/Remus of misschien wel custom-made? (done!)
Xenon-verlichting? Nu Opti-bright erin laten zetten, in ieder geval een verbetering;
Andere, kortere antenne; (done!)
Kentekenplaten met opgelegde letter; (done!)
Verbeteren geluid audio;
Oh ja, en ik vind de grille en skirts van de T-sport mooi...