Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Zoals sommigen al hebben gelezen heb ik van het weekend de handbediende spiegels van mijn E11 vervangen voor elektrische. Nu heb ik via CAR Toyota parts al 2 tweeterkapjes besteld (30 euri incl verzending), aangezien ik nu ruimte heb voor tweeters.

Net even de dealertttt gebeld maar originele tweeters van de E11 kosten 111 euro excl btw PER STUK :2gunfire: . Dat gaan we dus niet doen!

Nu is mijn vraag: waar kan ik het beste tweeters bestellen (hoeven geen super dure te zijn, als ze maar "normaal" klinken). Is dit wat? : http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=132. En hoeveel mm doorsnee moeten de tweeters zijn? Gaan deze dus wel passen? En betreft een tonen filtertje, zijn dat dure dingen? Neem trouwens aan dat ik de tweeterkabels gewoon aan de kabels naar de standaard deurspeaker kan plakken?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt,
Mark
Laatst gewijzigd door 1 op MarkDoif, in totaal 0 keer gewijzigd.
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Tweeters Originele tweeterkapjes

Bericht door Joseppe »

had mark m nog niet een setje van die tweeterkapjes te koop staan? ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Tweeters Originele tweeterkapjes

Bericht door Highway »

Ik heb bij mij de originele speakers in de deuren + tweaters vervangen door een compo setje (van Hertz). Er wordt diverse materialen ter bevestiging meegeleverd. Uiteindelijk heb ik de originele beugels gebruikt van de originele tweaters. Gezien ik het speakerkapje er binnekort afhaal om voor iemand foto's te maken 8-) zal ik van de beugel + tweater ook een fototje maken.

Voordeel van het plaatsen van een compo setje: je vervangt ook de originele voordeur speaker, dus kan je de audio beter aanpassen op je eigen wensen.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Als je foto's enzo wilt maken, super graag!

Deurspeaker ga ik niet vervangen, wil alleen een wat "beter hoog" geluid. Heb nu namelijk nog niet echt een bevredigend "hoog" ondanks dat de treble van de radio op max staat. En voor "echt" goed geluid heb ik mijn hifi hobby nog: http://marantzforum.nl/forum/index.php/ ... 32.75.html. Die hobby is net zo duur als mijn auto tot nu toe gekost heeft... lol
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Iemand een idee hoe dat zit met de diameter van de tweeters die in de originele kapjes kunnen en hoe het zit met een hoge en lage tonen filter? En of ik 4 of 8ohm moet nemen?
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Ik heb een set tweeters gevonden waar ik hele goede verhalen over lees: http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=132. Weet iemand of deze goed in de originele spiegelkapjes van mijn E11 passen? De maten zijn niet echt terug te vinden. De diameter van de originele spiegelkapjes is iig bijna 4cm.

Dus iemand ervaring met deze tweeters?
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door Riesh »

waarom zoveel geld uitgeven voor alleen een setje tweeters zonder de deurspeakers aan te passen ?

dat is ongeveer hetzelfde als alleen je remmen aan de linkerkant vervangen en de rest niet...
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door Highway »

Ik zou persoonlijk idd gaan voor een complete vervanging van de deurspeakers.

Ik heb er de Hertz ESK 165 in zitten. Tweeter diameter: 20mm volgens internet. Deze passen met gemak in de ruimte van de speaker kapjes. Je moet dan nog wel je filters weg werken. De originele tweaters worden op dezelfde draad dan de deurspeaker aangesloten, zit wel een elco of dergelijke op gesoldeerd.

Van de beugels heb ik foto's gemaakt, probeer ze vanavond even online te zetten.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Deze tweeters van Infninity gaan het in ieder geval worden. Hoe zit het met weerstand? Als ik parallel kabeltjes naar het filter laat lopen vanaf de deurspeaker en vanaf het filter weer door naar de tweeter, gaat dat dan goed? Er zitten namelijk filterblokjes bij het setje tweeters, maar heb net mijn pa gesproken en maakte me alleen even zorgen betreft de weerstand in ohms. Of zal het filterblokje zoiets compenseren?

Deurspeakers vervangen betekend dat ik zou houten frame moet gaan maken enzo, dat kan ik niet dus dat zal voorlopig niet gebeuren. Met alleen goeie tweeters erbij zou ik al heel blij zijn!

*Edit*

Die Infinity's staan op MP en heb die kerel naar de diameter van de kale tweeter gevraagd. Deze is in werkelijkheid dus 49,5mm en dat gaat dus niet passen in de originele tweeterkapjes... :(. Tenminste, dan kunnen ze niet in het hart van de kapjes, maar wel iets dieper terug in de kapjes, maar dan zit je weer met hoe zet je ze vast...

En die hertz dingen zie ik staan bij Ron de Vries, maar daar zitten weer geen tweeterfilters bij... :(
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
AeroCool
Special member
Special member
BerichtenCOLON 562
GeregistreerdCOLON Ma Nov 09, 2009 19:56

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door AeroCool »

ik heb nog een combo setje over alleen denk dat ze bij jou ook niet in de deuren gaan passen. het gaat om een setje van JBL volgens mij deze : JBL P6560C ( 270 Watt.
alleen ik durf niet tezeggen of ze in je deur passen bij mij ging het ook nie. raam kwam er tegen aan als hij in was. in mijn e11 g6r. maar als je belang bij hebt laat het even weten. ze zitten nog in de doos en nog nooit gebruikt. alleen 1 keer gepast dus.
* 4age 20v blacktop rules!!*
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Vind het heel lief aangeboden van je, maar aangezien ik ook een E11 heb gaat dat dan ook niet passen en dat schiet niet op ;).

@Highway:

Ik wacht de foto's met smart af ;)
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door Highway »

Aub, hoop dat je er wat mee kunt. Dit zijn de Hertz tweaters gemonteerd op de originele Toyota beugels. De originele Toyota tweater zat hierop met 1 schroef vast.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door mark m »

Zoals ook al door MZD-styling is gezegd. Alleen de tweeters vervangen lijkt me niet echt een goede oplossing. Zou dan voor een compleet setje gaan zodat alles goed op elkaar is afgestemd ;).

Het monteren van een compleet setje stelt niet zoveel voor, dat is een paar uurtjes werk.


Zoals je weet heb ik nog een setje van Focal liggen. Klinken erg goed, ook zonder versterker. Voor de woofer heb ik nog passende MDF ringen zodat je geen montageproblemen hebt.

Enkel de oude speakers demonteren. Filterkastje ergens plaatsen en de tweeters monteren (het mooiste is om dat op de originele steun te doen). En dan de woofers samen met de mdf ringen vastschroeven
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

mark m schreefCOLONZoals ook al door MZD-styling is gezegd. Alleen de tweeters vervangen lijkt me niet echt een goede oplossing. Zou dan voor een compleet setje gaan zodat alles goed op elkaar is afgestemd ;).

Het monteren van een compleet setje stelt niet zoveel voor, dat is een paar uurtjes werk.


Zoals je weet heb ik nog een setje van Focal liggen. Klinken erg goed, ook zonder versterker. Voor de woofer heb ik nog passende MDF ringen zodat je geen montageproblemen hebt.

Enkel de oude speakers demonteren. Filterkastje ergens plaatsen en de tweeters monteren (het mooiste is om dat op de originele steun te doen). En dan de woofers samen met de mdf ringen vastschroeven
Ik ben heel handig, behalve met hout dus als je die mdf ringen er inderdaad bij wilt doen, dan zou ik wel eens erg geïnteresseerd kunnen zijn :D!. Zeker weten dat ik geen problemen krijg met mijn elektrische ramen? Die moeten nog wel helemaal open kunnen.

En de tweeters, kunnen die in de originele spiegelkapjes die ik vandaag binnen heb gekregen? Die beugeltjes die Highway liet zien, die metalen dingen die heb ik helaas niet bij de kapjes gekregen...

Ik hoor graag meer en betreft de prijs, pm je wat je er graag voor vangt?

Ik hoor het iig graag!
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Highway schreefCOLONAub, hoop dat je er wat mee kunt. Dit zijn de Hertz tweaters gemonteerd op de originele Toyota beugels. De originele Toyota tweater zat hierop met 1 schroef vast.
Super bedankt voor de foto's! Kun je een onderdeelnummer vinden op die beugels? Misschien kan ik ze bij de dealerttt bestellen.
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door Highway »

MarkDoif schreefCOLON
Highway schreefCOLONAub, hoop dat je er wat mee kunt. Dit zijn de Hertz tweaters gemonteerd op de originele Toyota beugels. De originele Toyota tweater zat hierop met 1 schroef vast.
Super bedankt voor de foto's! Kun je een onderdeelnummer vinden op die beugels? Misschien kan ik ze bij de dealerttt bestellen.
86160-12850 en 86160-12840

Echter, ik vrees dat je de beugels alleen in combinatie met de tweaters kan kopen. Je kan natuurlijk informeren bij de dealer.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Re: Tweeters voor Originele tweeterkapjes

Bericht door MarkDoif »

Net gebeld en de beugeltjes krijg je inderdaad alleen in combinatie met de tweeters van 111 euro per stuk excl btw... grrrrrrrrrrr!
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
BUTTON_POST_REPLY