Gisteravond ben ik begonnen met het inbouwen van m'n versterker enz. Alle kabels getrokken (van te voren gecheckt of alles nog werkte en dat deed het doen) en de spullen op hun plek gelegd. Vanochtend hoefde ik het alleen nog maar aan te sluiten en af te stellen. Dus ik vanochtend met goede moed weer verder gaan... Doet de versterker het niet. Fijn, alles gecontroleerd, haal ik vervolgens de remote kabel los bij de radio, komt er wat rook vrij...
Auto helemaal uitgezet alles los getrokken en nogmaals nagelopen, weer aangesloten en.... Jawel de radio doet het niet meer! Dus ik naar de mediamarkt nieuwe radio gekocht en ingebouwd. Probeer ik hem aan te zetten doet hij weer niks! Grrr. MAAR het rare is dat ik dus wel een cd er in kan doen, die slikt die in, en het motortje van het frontje hoor je ook gewoon werken. Maar ik heb dus geen beeld en geluid van de radio.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb dus wel stroom op de kabel zitten, maar het lijkt wel alsof ik niet genoeg stroom heb om de radio zijn werk te kunnen laten doen.
Thanks
autoradio probleempje
ModeratorCOLON Moderator
-
yorick
- President member

- BerichtenCOLON 2238
- GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17
autoradio probleempje
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: autoradio probleempje
klinkt als een massa probleem
OF de continu en de geschakelde + zitten achter 2 verschillende zekeringen waarvan er dan dus 1 stuk is
tip 1 : kijk de zekeringen na (meten en niet visueel zijn wel eens stuk zonder dat je het ziet)
als je een multimeter hebt kan je dat makkelijk doen door de meter op 20 v gelijkspanning te zetten en dan iedere keer beide kanten van de zekeringen aanprikken en als er dan 12 v komt te staan is die zekering stuk
tip 2 : (als er geen zekeringen stuk zijn) meet dan op de isostekkers rode met zwart en de gele met zwart (met contact aan en dus dat de radio aan zou moeten zijn)als je daar minder dan 12V meet heb je een massa probleem is op zich niet erg gewoon even een nieuwe massa maken naar een massa punt in de buurt
als je er niet uitkomt wil ik ook wel even kijken woon alleen wel op 3/4 tot een uur rijden
ps niet aan de tulpstekkers en of remote's rommelen als je contact aan staat (kan je een hoop ellende opleveren)
OF de continu en de geschakelde + zitten achter 2 verschillende zekeringen waarvan er dan dus 1 stuk is
tip 1 : kijk de zekeringen na (meten en niet visueel zijn wel eens stuk zonder dat je het ziet)
als je een multimeter hebt kan je dat makkelijk doen door de meter op 20 v gelijkspanning te zetten en dan iedere keer beide kanten van de zekeringen aanprikken en als er dan 12 v komt te staan is die zekering stuk
tip 2 : (als er geen zekeringen stuk zijn) meet dan op de isostekkers rode met zwart en de gele met zwart (met contact aan en dus dat de radio aan zou moeten zijn)als je daar minder dan 12V meet heb je een massa probleem is op zich niet erg gewoon even een nieuwe massa maken naar een massa punt in de buurt
als je er niet uitkomt wil ik ook wel even kijken woon alleen wel op 3/4 tot een uur rijden
ps niet aan de tulpstekkers en of remote's rommelen als je contact aan staat (kan je een hoop ellende opleveren)
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
yorick
- President member

- BerichtenCOLON 2238
- GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17
Re: autoradio probleempje
Gelukt
!
Was uiteindelijk inderdaad een zekering die gesprongen was. Vreemde is dat het alleen niet de zekering was die volgens het boekje voor de radio zou moeten zijn, maar die van de ruitenwissers e.d.
Nou alleen nog even uitzoeken waarom de versterker nog niet meewerkt (deed die gister nog wel
)
Bedankt voor de hulp Audiosystemrolla!
Mag wat mij betreft een slotje op dan
Was uiteindelijk inderdaad een zekering die gesprongen was. Vreemde is dat het alleen niet de zekering was die volgens het boekje voor de radio zou moeten zijn, maar die van de ruitenwissers e.d.
Nou alleen nog even uitzoeken waarom de versterker nog niet meewerkt (deed die gister nog wel
Bedankt voor de hulp Audiosystemrolla!
Mag wat mij betreft een slotje op dan
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11