Wederom geen goed nieuws..
-Homokineet linksvoor is voor de 3e keer aan het ratelen geslagen.
Deze keer zijn de kosten voor de garage is mij toegezegd. Maar dan denk ik dat het daarmee nog steeds niet opgelost is.
Er moet een andere oorzaak zijn waardoor de boel aan steeds stuk gaat. (wiellager?)
Andere punten die nog moeten gebeuren zijn:
-Raammechanisme links moet vervangen - het raam kan nu niet meer naar beneden. De noodreparatie heeft het toch nog een jaar volgehouden.
-Dakspoiler neemt de lak weer mee, deze keer zit die met 2 bouten vast dus eraf zal die niet gaan maar het gaat eronder wel roesten als er voor de winter niets mee gedaan wordt.
-Randen achter moeten gerold worden. Met nieuwe originele schokdempers en Eibach/TTE set loopt de boel bij bijna elke drempel aan.
Daarna de randen goed preventief tegen roest behandelen (dwz. kaal halen en met epoxy coaten)
-Verder heb ik er in 2 jaar en vier maanden 47.000 km erbij gereden en is de km stand opgelopen naar 178.8xx dus dan zal er na ongeveer een jaar ook het een en ander aan onderhoud moeten gebeuren - distributie-/ multiriem, dynamo (begin m steeds meer te horen) en nog meer?
Natuurlijk heeft de auto ook genoeg sterke punten.
Alle remmerij is gereviseerd, nieuwe rem- en olieleidingen, nieuwe schokdempers+bijbehorende rubbers, nieuwe veren, goede 2e hands uitlaat (einddemper) eronder.
+ de nodige extra opties zoals in eerste post beschreven.
Nu was ik even aan het rondkijken wat een mogelijke vervanging zou zijn voor deze auto mocht ik m in willen ruilen/verkopen.
Er blijven bepaalde zaken staan die gewoon moeten gebeuren ook al gaat de E10 weg maar dit zijn de auto's die ik heb gezien:
Bij mijn weten hebben ze dezelfde opties maar is de een duidelijker beschreven?
Zilver:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhosbveud4dh
Rood:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3kv123xhpii
Wat zouden jullie doen?
De E10 helemaal afrijden naar de 300.000km (bij wijze van spreken)
Of kiezen voor een nieuwere (veiligere) auto en een liefhebber voor deze zoeken?
Aan de ene kant wil ik m niet kwijt.. maar tegelijk lopen de kosten elke keer maar op. En ik heb soms het gevoel dat er na al die investeringen er altijd wel weer iets is wat vervangen moet worden... er komt voor mn gevoel geen einde aan en de rekeningen van de garage liegen er niet om