Advies maten van versterkers.

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
ILLKIDD
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 19:34

Advies maten van versterkers.

Bericht door ILLKIDD »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe versterkers. Een 4 kanaals en een voor een subpie. Okay het is geen bijzondere vraag maar ik wil graag dat de beide versterkers dezelfde maten hebben.

Nou heb ik mijn ogen op Pioneer PRS-D420 en PRS-220, de JL XD400/4 samen met de XD600/1 en de Kenwood KAC-8105D & KAC-8405.

Maar ik wil graag andere opties bestuderen. Ik heb voor de 4 kanaals 2 compo set van 60 rms en voor de sub
hangt van welke versterker ik ga halen. Maar tijdelijk de ene Pioneer die ik nog heb.

Pioneer is de grootste met 304x56x195 en JL de kleinste met 217x52x180. Het liefst wil ik binnen die maten blijven ander krijg ik ruzie met de missus.

Ik kies graag voor Pioneer omdat a) ze allebei D klasse zijn, b) omdat ik altijd Pioneer heb gehad en c) dat is ongeveer de max die ik kan uitgeven.

Ik weet dat het een lastige vraag is maar misschien heeft iemand al eens een onderzoek gedaan.

Any help is welcome and appreciated!!
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Re: Advies maten van versterkers.

Bericht door Green Zing E10 »

Wat je ook kan doen is i.p.v. een monoblock een 2 kanaals pakken.

Ik weet niet wat voor vermogen je zoekt en wat je wilt gaan aansturen (ben te lui om de specs van al die genoemde versterkers op te zoeken, sorry :lol: )

Maar je zou bijvoorbeeld 2e hands van Audio system een F4-380 (4 x 95 watt) en een F2-300 (2x150, 1 x 500 @ 4 Ohm) kunnen kopen. Die zijn qua uiterlijk identiek. Zo heb je er nog wel meer van AS, ook in de nieuwe modellen..of Steg..maar dat is waarschijnlijk ook boven je budget ;)
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: Advies maten van versterkers.

Bericht door AudioSystemRolla »

ILLKIDD schreefCOLONBeste mensen,

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe versterkers. Een 4 kanaals en een voor een subpie. Okay het is geen bijzondere vraag maar ik wil graag dat de beide versterkers dezelfde maten hebben.

Nou heb ik mijn ogen op Pioneer PRS-D420 en PRS-220, de JL XD400/4 samen met de XD600/1 en de Kenwood KAC-8105D & KAC-8405.

Maar ik wil graag andere opties bestuderen. Ik heb voor de 4 kanaals 2 compo set van 60 rms en voor de sub
hangt van welke versterker ik ga halen. Maar tijdelijk de ene Pioneer die ik nog heb.

Pioneer is de grootste met 304x56x195 en JL de kleinste met 217x52x180.

Ik kies graag voor Pioneer omdat a) ze allebei D klasse zijn, b) omdat ik altijd Pioneer heb gehad en c) dat is ongeveer de max die ik kan uitgeven.
misschien een domme vraag je geeft nu aan dat pioneer het maximale is wat je uit kan geven ?!? al eens gekeken naar goede 2e handse ?
en dan niet op marktplaatst maar bijvoorbeeld bij Klikkie doen ?
heb je al eens gedacht aan een 5 kanaals versterker ?
meeste 2 kanalers zijn klasse d als je klasse a/b neemt dan betaal je vaak ook meer omdat het dan echt SQ versterkers zijn (vaak he)

je compo setjes hebben 60 Wrms nodig @ 4ohm ??
subje hangt af van de versterker maar uiteraaard ook van smaak en toepassing !! wat wil je dat het erg hard gaat of moet het mooi strak en warm klinken ??
wat is ongeveer het budget voor de amp's ??
wat voor bekabeling heb je nu al liggen ? en dan voornamelijk de voeding
en idd AS heeft in alle lijnen bij elkaar passende amp's
zo is de f2-160 f2-300 f2-500 f4-380 f4-600 allemaal even breed en hoog en hebben ze het zelfde uiterlijk op het aantal kanalen en evt koelers na dan
de nieuwe serie's hebben dit ook allemaal
voordeel aan audiosystem is dat de importeur in nederland zit en zodoende garantie en of reparaties op korte terijn in eigen land geregeld kan worden
terwijl een ground zero altijd van en naar duitsland moet
en daarbij komt dat er een hoop (bekende) merken lijnen uitbrengen die je gewoon echt niet moet kopen zoals pioneer jbl etc etc etc
maar bij elk audiosystem component zit een testverslag en de meeste hebben een ver boven gemiddelde score het is nog steeds niet zo raar dat zo goed als alle wereldrecords op AS hun naam staat :D maargoed we (ik) dwaal weer eens af denk eens na over het bovenstaande dan kunnen we misschien iets gerichter advies geven

vergeet ik nog de belangerijkste vraag : waarom wil je je huidige versterkers vervangen
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
ILLKIDD
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 19:34

Re: Advies maten van versterkers.

Bericht door ILLKIDD »

Thanks voor de replies.

Om beide te antwoorden: Ik heb nu nog een woofer over van 350 wrms. Zie mijn advertentie. Maar er is groot kans dat ik nog 1 terug krijg als mijn broertje een andere auto haalt.

De composet zijn inderdaad 60 wrms @ 4 ohm voor zowel voordeuren en achterdeuren.

De specs van amps dis ik heb uitgezocht zijn allemaal bijna hetzelfde:
Pioneer: 4x60rms@4 en 1x600rms@4 (gebrugd) 304mm x 56mm x 195mm (beide)
JL: 4x75rms@4 en 1x400rms@4 217 mm x 52 mm x180 mm (beide)
Kenwood: 4x60rms@4 en 1x300rms@4 280mm x 59mm x 238mm (beide)

Oude installatie pasde niet dus heb ik verkocht. Bekabeling bleef in vorige auto. Dus bekabeling worden allemaal nieuw. Maar dat komt na de aanschaf van de amps. De prijs voor beide pioneer zijn samen gemiddeld rond de 700. (zie kieskeurig.nl.) JL is flink stuk duurder en Kenwood is very cheaper. Dus JL wordt het niet maar ik hou hem wel in gedachten. Bij kenwood is de 4 kanaals geen D klasse.

Dit is niet mijn auto maar gaat wel om hetzelfde auto. De ruimte is vrij beperkt. Zoals je ziet pas daar nu geen kinderwagen meer in.
Afbeelding

Ik wil geen dB of spl master worden. Ik wil gewoon een allround HD systeem. Het aller belangrijkste zijn de maten van de amps wat het kan zijn dat ik de amps onder de voorstoelen ga plaatsen i.p.v. in de kofferbak.

en tja 2de hands....liever niet.

Cheers,
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1191
GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04

Re: Advies maten van versterkers.

Bericht door Green Zing E10 »

Ik zou als ik jou was dan inderdaad voor een 5 kanaals gaan kijken.

Of een 4 kanaals en de voorste compo's versterken en achter gewoon je standaard speakers houden...beste geluid moet immers van voren zitten toch? achterste of 5e kanaal kan dan mooi op de sub.

Wat betreft betrouwbaar 2e hands spul, een vriend van mij heeft echt topkwaliteit versterkers, hij is echt zo'n verzamel maniak en heeft echt vanalles in huis liggen (Audison, Steg, Phoenix Gold enz. enz.) hij kan je misschien verder helpen?

Goed 2e hands spul is vaker beter dan nieuwe zooi he ;) Bij mij draait er ook allemaal 2e hands bij elkaar gescharreld spul en ik kan je zeggen dat het bovengemiddeld strak en hard gaat :D
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
ILLKIDD
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON Wo Jun 06, 2007 19:34

Re: Advies maten van versterkers.

Bericht door ILLKIDD »

Misschien is het helemaal geen slecht idee. Enigste 5 kanaals die ik ooit heb gezien in het echt is een JBL en die was behoorlijk groot.

Maar misschien heeft die kameraad van jou wel iets rond liggen die ik wel handig zou vinden.
BUTTON_POST_REPLY