probleem full map navigatie

Over skirts, spoilers, air-intakes, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
mark001
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Za Dec 04, 2010 21:08

probleem full map navigatie

Bericht door mark001 »

Ineens doet m'n radio het niet meer; cd en navigatie wel, alhoewel de files enz niet meer op de navigatie verschijnen. Ik heb m'n antenne vervangen, helaas zonder resultaat. Toen de dealer gebeld en heeft toen een andere antenne geprobeerd. Na mijn vraag wat nu te doen kreeg ik het volgende antwoord: "We moeten de unit opsturen naar een Duits bedrijf die als enige in Europa reparaties mag uitvoeren aan dit systeem. Ik zou dan de hele unit 6 weken kwijt zijn en al alleen voor het "onderzoeken" en opsturen enz, zou ik al 300-400 euro kwijt zijn, laat staan voor de reparatie. Dat zou dan al honderden euro's kunnen kosten. Vervolgens heb ik toen geopperd een ander systeem aan te sluiten om zo in ieder geval uit te sluiten dat het probleem in de bedrading zit of antenne. Ze hebben dat gedaan??, maar het ligt dus volgens hun aan mijn systeem. Zij vonden de kosten zelf ook absurd hoog voor een evt reparatie en mij werd verteld dat ik maar naar cd'tjes moest luisteren!!!
FF serieus; ik heb veel geld uitgegeven aan dit systeem en nou heb ik niet eens radio en TMC!!

Iemand die suggesties heeft of dit ook al ervaren heeft?

Alvast bedankt!!

Mark
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Ma Apr 07, 2008 20:03

Re: probleem full map navigatie

Bericht door ray-e12 »

bizar...

hoe lang heb je dat systeem al? je hebt immers wel garantie op je auto en bijbehorende accesoires, 3 jaar zeker, en je kan er 2 jaar bijkopen zit je op 5 jaar.
Dat het zoveel geld kost om op te sturen en na te laten kijken is wel erg extreem, denk dat je via marktplaats of de sloperijen voor hetzelfde bedrag een vervangende radio unit hebt.
Zou tog eens een mailtje/ telefoontje eraan wagen aan louwman en parcqui over hoe de garantie nu zit in dit geval, zeker nu toyota met die recalls niet echt lekker in hun naam zit, willen ze wellicht meer moeite nemen om hun goede naam eer aan te doen voor je.

Het klinkt als een software fout of een doorgebrande printunit, die software fout zou de dealer moeten kunnen herstellen door of het systeem te resetten of opnieuw de software te herinstalleren, kan dat je dealer het niet weet hoe het moet en dat alleen dat speciale bedrijf dat mag doen, en dat die hoge kosten niet alleen in het opsturen zitten maar ook het demonteren van de unit, vraag eens na, waar dat bedrijf zit en of je geen contact met hun mag opnemen, om het er zelf te demonteren en heen te sturen wellicht dat dat in de kosten en tijd scheelt

succes
Als het zo doorgaat met de files...
Is het parkeerprobleem ook gelijk opgelost :D
mark001
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Za Dec 04, 2010 21:08

Re: probleem full map navigatie

Bericht door mark001 »

Hey Ray,

Ik heb dat systeem (fullmap navigatie) besteld toen ik de auto kocht(2003), zat er dus in toen ik 'm kreeg; dat is dan incl camera achter (parkeerhulp) en camera voor (die stelt je in staat om vanaf de neus van je auto naar links en rechts te kijken, bv als je uit een steegje komt rijden). De garantie is dus helaas verlopen, maar het is inderdaad te bizar voor woorden dat het zoveel geld moet kosten. Ik was even vergeten hoeveel de aanschaf kostte, toen ik zei dat ik dan beter een nieuwe kon nemen....

bedankt voor je reactie,

Mark
ray-e12 schreefCOLONbizar...

hoe lang heb je dat systeem al? je hebt immers wel garantie op je auto en bijbehorende accesoires, 3 jaar zeker, en je kan er 2 jaar bijkopen zit je op 5 jaar.
Dat het zoveel geld kost om op te sturen en na te laten kijken is wel erg extreem, denk dat je via marktplaats of de sloperijen voor hetzelfde bedrag een vervangende radio unit hebt.
Zou tog eens een mailtje/ telefoontje eraan wagen aan louwman en parcqui over hoe de garantie nu zit in dit geval, zeker nu toyota met die recalls niet echt lekker in hun naam zit, willen ze wellicht meer moeite nemen om hun goede naam eer aan te doen voor je.

Het klinkt als een software fout of een doorgebrande printunit, die software fout zou de dealer moeten kunnen herstellen door of het systeem te resetten of opnieuw de software te herinstalleren, kan dat je dealer het niet weet hoe het moet en dat alleen dat speciale bedrijf dat mag doen, en dat die hoge kosten niet alleen in het opsturen zitten maar ook het demonteren van de unit, vraag eens na, waar dat bedrijf zit en of je geen contact met hun mag opnemen, om het er zelf te demonteren en heen te sturen wellicht dat dat in de kosten en tijd scheelt

succes
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: probleem full map navigatie

Bericht door Martijn »

Ik heb 1x een fullmap gehad (B9003) die de DVD niet meer juist kon lezen, hier is toen door CE Repair in Mijdrecht een andere speler in gezet. Verder geen problemen gehad.

Je zou hem een in kunnen brengen voor een kostenopgave daar, anders een gebruikte zien te vinden..
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Re: probleem full map navigatie

Bericht door Linea Sol »

Op ebay.de staan er wel te koop zowel de TNS 600 als TNS 700. er staat inderdaad wel eens een bedrijf in duitsland op ebay die die dingen kan maken ik denk als je rechtstreeks contact met hun opneemt dat het een stuk goedkoper is als VIA de dealer !!!!!
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
mark001
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Za Dec 04, 2010 21:08

Re: probleem full map navigatie

Bericht door mark001 »

Iedereen bedankt voor de reacties!!
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: probleem full map navigatie

Bericht door Martijn »

Let wel op het juiste type voor de dubbele cam.. aan een B9010 heb je dan sowieso niks.

Heb er ooit een stukje site van gemaakt.. http://www.ae101.nl/fullmap/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
mark001
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Za Dec 04, 2010 21:08

Re: probleem full map navigatie

Bericht door mark001 »

nogmaals iedereen bedankt, ben errug druk dus misschien duurt 't nog ff, maar met jullie tips moet 't toch lukken; hou jullie op de hoogte van verdere "ontwikkelingen"
BUTTON_POST_REPLY