Wat vinden wij van deze dealer???

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY

Wat vinden wij van deze situatie???

Peiling eindigt op Vr Apr 23, 2010 17:27

Het is z'n eigen schuld, had ie maar een offerte moeten vragen
11
61%
Niet netjes van die dealer, maar autorijden is nou eenmaal duur
3
17%
Wat een eikels, ik zou daar nooit meer heen gaan
1
6%
:schieten: Welke dealer is dat? :bann: :bann: :bann:
3
17%

Aantal stemmenCOLON 18

Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Wat vinden wij van deze dealer???

Bericht door Bas Carwash »

Mijn broertje heeft een leuke ervaring opgedaan met een Toyota dealer. Mijn broertje rijd een E12 1.6 VVT-i uit 2002.

2 weken geleden leek het alsof de remmen voor wat begonnen te piepen / schuren. Mijn broertje 's ochtends om 8 uur naar de dealer. Ze zouden er naar kijken en 's middags kon hij de auto weer ophalen. Tussen de middag heeft mijn broertje gebeld. Ze waren er mee bezig, de auto stond nog op de brug. "Oke dat kan, wellicht hebben ze het druk," dacht mijn broertje nog. Aan het einde van de middag de auto maar weer opgehaald. Stond keurig te wachten op de parkeerplaats daar. Vervolgens een verhaal van de monteur: "Ja, we hebben vanochtend om 9 uur even een klein stukje gereden en ik hoorde het meteen. Je schijven zijn op." Tja, beetje jammer dit, maar fijn dat je duidelijkheid hebt. Aangezien de auto toch voor apk moest, meteen een grote beurt ingepland met daarbij het vervangen van de remschijven en blokken vóór.

Een week later. Auto voor de grote beurt naar de dealer. Einde van de dag de auto weer ophalen. Geen telefoontjes tussendoor, helemaal niets. De rekening:

2x remschijf vóór
2x set remblokken vóór
1x Ruitenwisserblad
1x batterijtje afstandbediening (Slecht 15 Euro!!!)
Verder waarschijnlijk olie ververst, luchtfilter, de hele rimram die bij een grote beurt hoort.

Totaal inclusief arbeidsloon: Ruim 800 Euri's!!!

Excuus van de dealer: "Nou kijk, wij gebruiken originele onderdelen van Toyota. En die zijn nogal duur." Nu had mijn broertje kunnen vragen om een prijsopgaaf / offerte vooraf. Aan de andere kant, hij weet waar zijn peilstok zit en hoe hij moet autorijden, maar verder interesseert hij zich niet voor auto's. Hij zag dit dus totaal niet aankomen. Het is naar mijn mening wel de bloody limit dat ze zonder blikken of blozen zo'n rekening in durven te dienen, zonder je vooraf even te verwittigen wat het ongeveer gaat kosten. Zeker gezien het feit dat we bij mij thuis al ca. 30 jaar klant zijn bij dat bedrijf.

Mijn vraag is simpel: Wat vinden wij van deze situatie??? Graag uw reactie en uw mening.

Cheers

Bas
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Re: Wat vinden wij van deze dealer???

Bericht door Co'tje »

tja sorry als de dealer van te voren gezegd heeft dat dat schijven en de blokken niet goed waren en hij bij de grote beurt gezegd heeft dat ze vervangen moesten worden dan is het in mijn ogen toch echt zijn eigen schuld.
had hij willen weten wat het koste dan had hij het moeten vragen.

ik snap je frustratie totaal hoor en het is ook een hoop geld, maar toch geef ik de dealer in deze gelijk.
is er overigens wat gerekend voor het onderzoek die dag?

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Nou Arco, bekijk het even van de andere kant. Wij hebben 'verstand' van auto's. Wij weten wat een setje schijven kost en hoeveel tijd het vergt om zoiets te verwisselen. Mensen die dat niet weten, worden plotseling voor hoge kosten gesteld. Dat vind ik niet netjes.

Het autobedrijf waar ik 5 jaar gewerkt heb, gaf meestal bij grote reparaties even een prijs op. Dan weten mensen wel waar ze aan toe zijn. Je zou bijvoorbeeld dan de keus kunnen maken om de remmen te laten doen, maar de grote beurt een half jaar of een jaar op te schuiven. Of je zou bewust voor imitatieonderdelen kunnen gaan om de kosten te drukken. Op deze manier kun je mensen in financiële problemen brengen en dat siert een dealer niet, naar mijn mening.

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

ik vind 2x set remblokken voor wel te veel. 1 set is ook voldoende. want in 1 set zitten 4 blokken. dus 2 voor iedere kant. ik zou toch een brief maken naar de dealer toe dat het niet gegaan is zoals je had verwacht. er was geen toestemming voor het ruitenwisserblad en batterij van de handzender. en dan duidelijk in de brief zetten dat dit netjes opgelost moet worden omdat je er geen goed gevoel bij hebt nu, en als ze er niks aan doen dat je dan zegt van: we gaan dan wel opzoek naar een andere dealer. ik weet zeker dat de dealer wat marge heeft. ik wil de rekening wel eens zien, en dan de specificatie's van de rekening welke onderdelen er gebruikt zijn etc.

Mvg Robbie F
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
WCR
General member
General member
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON Vr Jan 30, 2009 21:44

Bericht door WCR »

Je maakt je in principe druk om het vervangen van een batterij en een ruitewisserblad, je wist dat er een grote beurt uitgevoerd wordt inclusief het vervangen van remschijven en remblokken, had je dan de verwachting voor 200 euro klaar te zijn?
In mijn ogen doet de dealer niks verkeerd, je komt daar met een klacht, hij onderzoekt en stelt vast, en jij keurt vervolgens de reparatie tijdens de beurt goed, je had zelf naar de prijs moeten vragen of even bij wat andere garages moeten informeren.
Dat een garage marges heeft is natuurlijk een drogreden om coulance te verwachten danwel te eisen
www.wcrcarcleaning.nl
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/
leven is net een neus, je moet eruithalen wat erin zit.
mark-E12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13

Bericht door mark-E12 »

was laats ook 500 euro kwijt voor alleen vervanging van schijven en blokken voor maarjha ik wist dat het zoveel kosten
en had zelf geen tijd om het zelf te doen
dus voormij is " auto rijden is gewoon duur "

gr. mark
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301

Bericht door Co'tje »

Bas Carwash schreefCOLONNou Arco, bekijk het even van de andere kant. Wij hebben 'verstand' van auto's. Wij weten wat een setje schijven kost en hoeveel tijd het vergt om zoiets te verwisselen. Mensen die dat niet weten, worden plotseling voor hoge kosten gesteld. Dat vind ik niet netjes.
mensen die dat niet weten die moeten het dan toch juist vragen, ik weet wat ik ongeveer kan verwachten aan prijs..

jij weet opzich wel waar je over praat, denk je pa ook wel(te oordelen aan de gebouwde burton) mischien ging de dealer er wel van uit(toch al 30 jaar klant) dat je broertje dat ook weet en door dat hij gezegd heeft vervang maar mee met een grote beurt dat hij weet wat hij kan verwachten..

nogmaals ik snap jou gedachte gang hoor maar ik probeer het een beetje van 2 kanten te bekijken.

ARco
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Bericht door MzKzM »

Als er reeds opdracht was gegeven voor het vervangen van de schijven (duurste onderdeel als ik het zo zie) dan klop het wel dat de dealer dat ook gedaan heeft. Wel had het zo netjes gestaan om van te voren even te melden wat die dingen kosten. Battery afstandsbediening vind ik was overdreven tenzij deze helemaal niets meer deed (of zat dit bij de beurt inbegrepen?) Ruitenwissers moeten goed zijn voor de APK dus als de oude slecht waren dan hadden die inderdaad vervangen moeten worden.
Heb je de oude onderdelen nog mogen inspecteren? Dit is wettelijk mogelijk gemaakt zodat je echt kan zien dat b.v. je remschijven op zijn of de ruitenwissers slecht worden.
Al met al denk ik dat de dealer aardig in zijn recht staat maar zoals gezegd had een prijsopgaaf netter geweest.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Sebastiaan84
Special member
Special member
BerichtenCOLON 933
GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26

Bericht door Sebastiaan84 »

Kijk als je van tevoren weet dat de schijven op zijn en er toch een beurt aan zit te komen en daarvoor die afspraak maakt, dan vraag je toch ook direct, als je daar waarde aan hecht, wat het ongeveer kost. Als je vantevoren al instemt met het vervangen van de schijven dan is mijn mening, jammer maar helaas, dan had je wat meer eager moeten zijn bij het maken van die afspraak.

Kijk een beetje dealer rekent tegenwoordig tussen de 75 - 100 euro aan uurloon als ik het her en der zo hoor, ja dan kom je al gauw aan dergelijke bedragen.

De 15 euro van de AB en de andere kleine dingen, sjah ik heb een dealer die in ieder geval het dat batterijtje gratis zou doen als service bij een dergelijk hoog bedrag. Dus die hadden ze denk ik ook wel achterwege mogen laten.

Samenvattend vind ik dat die dealer niets fout heeft gedaan, kijk als je het hebt over een rolla van begin jaren 90 die een dergelijke reparatie nodig heeft dan vind ik het normaal dat ze je bellen over de kosten omdat dat de auto wellicht niet meer waard is, maar bij een dergelijke jonge auto vind ik het normaal.
Tevens het feit dat er tevoren is ingestemd met de vervanging van de schijven, ja dan heb je denk ik niet echt een poot om op te staan.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068
GeregistreerdCOLON Di Mei 06, 2008 22:30

Bericht door R-Auris »

800 euro kan ik me goed indenken dat het heeft gekost eigenlijk. met uurloon grote beurt en de remmen voor zit je daar wel aan. kost gewoon erg veel geld. Mijn auto heeft ook nieuwe remmen gehad voor dit jaar en grote beurt vorig jaar..

Maar jah vaak word er vooraf iets afgesproken of ze bellen voor een bepaald bedrag ofzo. weet niet of daarover gesproken is.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Bij dit soort reparaties zou ik toch eerst een opgaaf vragen. Ik snap wel dat het schrikken is, maar dat had vooraf al duidelijker kunnen zijn door de dealer om een globale prijs te geven voor de werkzaamheden.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

MzKzM schreefCOLONRuitenwissers moeten goed zijn voor de APK dus als de oude slecht waren dan hadden die inderdaad vervangen moeten worden..

ruitenwissers mogen zelfs ingescheurd zijn voor de apk. als ik als keurmeester vind dat de ruit voldoende schoon gewist word dan is het al goed. al zit er geen rubber meer op enkel nog een klein streepje en het is zo dat de ruit ook daardoor schoon wordt dan is het nog steeds goedkeur!

Mvg robbie F
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Ik vind het gewoon zijn eigen schuld!

Je weet nou eenmaal dat een grote beurt + vervangen van remschijven en blokken voor niet het goedkoopste is. Als je dat wilt weten is het wel slim om even een prijsje op te vragen!
Doe je dat niet, moet je niet verbaasd zijn dat ze gewoon een rekening sturen.

Regulier onderhoud aan mijn auto mag een dealer/garage doen.... elke andere vervanging gebeurd uitsluitend in overleg met mij als ik de prijs daarvan weet.

Mijn schijven en blokken voor zijn ook over 5.000 km aan vervanging toe. Maar vooraf vraag ik echt nog wel even een prijsje op ;)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Witte Reus
President member
President member
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35

Bericht door Witte Reus »

Dealers zijn bloedzuigers!

80% van alle berichten (hier en op andere fora) die ik lees over dealers is ontevreden!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Bericht door Highway »

Ik ben over de Toyota dealer in Bladel wel tevreden, helpt me altijd netjes. Dat de delaer duurder is - tjah dat is iets wat je vooraf weet! Toch is het vaak een verkeerd beeld - de dealer heeft al het juiste spul, dus kan iets sneller repareren dan een algemene garage. Als je dan het uurloon bekijkt, valt het vaak nog mee.

Neemt niet weg dat dit mijn ervaringen zijn met 1 dealer, en dat ik slechte ervaringen heb met de importeur van Toyota.

Voor dit geval: vooraf prijs afspreken. Dit heb ik altijd gedaan, en deze zijn ook altijd netjes nagekomen.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301

Bericht door Co'tje »

Witte Reus schreefCOLONDealers zijn bloedzuigers!

80% van alle berichten (hier en op andere fora) die ik lees over dealers is ontevreden!

het zit een beetje in de aard van de nederlanders om te klagen natuurlijk. vaak hoor je alleen de slechte verhalen en de goeie verhalen veel minder.

goeie ervaringen blijven vaak maar heel kort hangen, maar slechte verhalen achtervolgen dealers(winkels,bedrijven enz enz enz enz enz enz enz) vaak jaren..

ARco
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Bericht door yorick »

Co'tje schreefCOLON

het zit een beetje in de aard van de nederlanders om te klagen natuurlijk. vaak hoor je alleen de slechte verhalen en de goeie verhalen veel minder.

goeie ervaringen blijven vaak maar heel kort hangen, maar slechte verhalen achtervolgen dealers(winkels,bedrijven enz enz enz enz enz enz enz) vaak jaren..

ARco

Ben ik niet geheel met je eens arco. Hoewel, ik wil er eigenlijk een toevoeging aan doen. Alle mensen hebben dit. Al heeft een winkel/dealer of weet ik veel wat nog zo'n goede service, en er gaat aan het eind iets mis, dan blijft de negatieve gedachte ten alle tijden bij.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301

Bericht door Co'tje »

@ Yorick dat is precies wat ik bedoel, alleen jij kan het wat beter verwoorden :wink:

ARco
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet geheel oneens ben met de uitkomst van deze peiling. Uiteindelijk moet je zelf zo verstandig zijn om van te voren de prijs te bespreken. Anderzijds denk ik dat veel dealers een cursus klantgerichtheid wel kunnen gebruiken.

Dat je als BMW-dealer sonder blikken of blozen een factuur van tegen de 1000 Euro overhandigt aan je klant, dat snap ik. Maar toch niet als Toyota-dealer, kom op. Als zo'n dealer klantgericht zou zijn, zou hij van te voren zijn klant informeren en hem duidelijk maken waar je over praat. Zeker als dergelijke personen weinig verstand hebben van auto's.

Het is een hele kleine moeite voor zo'n dealer en het komt de duurzaamheid van het bedrijf 100% ten goede, want klanten lopen niet zomaar meer bij je weg.

Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Bas Carwash schreefCOLONDat je als BMW-dealer sonder blikken of blozen een factuur van tegen de 1000 Euro overhandigt aan je klant, dat snap ik. Maar toch niet als Toyota-dealer, kom op.
Ah kijk Basje, waarom mag een BMW dealer wel zoveel rekenen en de Toyot dealer niet? Zijn toch globaal dezelfde soort onderdelen. Een remschijf blijft een remschijf, ook op een BMW. Maar toch staan mensen daar inderdaad er minder van te kijken als bij bijvoorbeeld Toyota, enkel door een ander logootje (met het bijbehorende imago natuurlijk)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het zou een mooi stukje service zijn als ze het uit zichzelf van tevoren zouden zeggen.
Hoewel ik het ook wel kan begrijpen waarom ze het niet doen. Als het werk tegenzit of er komt meer werk bij kijken en de prijs is al opgegeven, dan kan er achteraf altijd gelul over komen, juist omdat de mensen soms ook niet weten waar het over gaat.

Ik vraag zelf altijd vooraf wat de onderdelen kosten als ik wat bij hun bestel. Is intussen een automatisme :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Dat verschil tussen die dealers zit em in het feit dat veel mensen bij de BMW-dealert voor een nieuwe auto minstens 2x zo veel neertellen als mensen bij de Toyo-dealert. Daarom kijkt een BMW rijder er niet van op.

Overigens, van te voren een prijs afspreken is heel normaal. Dat is simpelweg het risico van de 'aannemer' neemt, in dit geval de dealer. Maar zoals ik al zei, klantgerichtheid is een zeldzaam goed, zeker bij autodealers.

Sebastiaan84
Special member
Special member
BerichtenCOLON 933
GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26

Bericht door Sebastiaan84 »

Je moet gewoond e goede dealer hebben ;)

Mijn dealer is V/D Linde in Meppel, het bedrijf van mijn oom en tante, en die zijn door L&P geloof 7 jaar achtereen verkozen tot beste dealership in NL.
En Ben niet bevooroordeeld omdat het familie is, want ook mensen die hier op het forum zitten zullen wel zeggen dat V/D Linde een toppiedealer is, ja kost wat, maar dat stukje extra service vind ik ook wel wat waard.
Na een beurtje is mijn auto altijd even uitgezogen, leenauto's zijn gratis, en bij grote onderdelen doen ze ff een belletje of het wel vervangen mag worden en evt een goedkoper alternatief word ook besproken.

Dus dat dealers uitzuigers zijn en te duur zijn is niet altijd waar in mijn ogen.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Dat kan ik bevestigen Sebastiaan!

Wij zijn ook erg te spreken over v/d Linde. Al onze Toyota's zijn er in onderhoud of in onderhoud geweest. Problemen worden altijd netjes opgelost en de rekeningen vallen mij mee.

Dus ben het ook niet eens met de stelling dat dealers bloedzuigers zijn!!

Maar misschien is de mentaliteit aan deze kant van het land wat anders als in het westen??
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Och, van dealer de Jonge in Vlissingen ben ik nog nooit echt onder de indruk geweest. Kan best eens lekker babbelen met de werkplaatschef en de magazijnman en ze doen m'n APK enz. Maar het werk van de monteurs daar is niet naar mijn standaard. Weet gewoon van mezelf dat ik dat netter doe (En daarom doe ik ook zo'n beetje alles zelf :lol: )

Op zich zijn ze niet te beroerd om eens snel m'n accu door te meten of even een prop in een band te zetten, dus op zich is dat wel nette service. (Maar ze kennen me daar intussen dan ook wel redelijk goed :lol: ) Ook bestellen ze altijd netjes m'n onderdelen, maar verder doen ze gewoon hun werk en daar blijft het bij.
't Is dat ik vooraf altijd vraag naar de prijs van onderdelen enz, maar anders werd dat echt niet besproken, er wordt niet tussendoor gebeld en ik hoef echt niet te verwachten dat ze m'n auto even snel uitzuigen hoor :lol:

In Goes zijn de monteurs volgens mij wel beter en weten ze soms iets beter wat ze doen, maar ook daar breng ik m'n auto niet naartoe :roll:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

@ Mark: Witte Reus woont in Roermond, dus ga nou niet het westen de schuld geven :bad-words:

Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Blof-fan schreefCOLONIn Goes zijn de monteurs volgens mij wel beter en weten ze soms iets beter wat ze doen, maar ook daar breng ik m'n auto niet naartoe :roll:
Ik heb dan wel geen ervaring met Vlissingen, maar bij De Jonge Goes heb ik m'n E12 T Sport gekocht en in onderhoud gehad destijds. Ik kan daar alleen maar met lof over spreken. Ik had daar een vaste monteur, onderhoud werd keurig gedaan en als ik wat wilde weten werd dat keurig voor me uitgezocht. Prima service was daar (uiteraard is dat geen garantie voor de huidige situatie)
Witte Reus
President member
President member
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON Za Nov 29, 2003 17:35

Bericht door Witte Reus »

Oké, dan moet ik het anders formuleren;

Als je vantevoren niet precies zegt wat je wilt hebben ze karte-blanche om je te berekenen wat ze willen. Je kunt niks controleren. Hoogstens de uren een beetje narekenen (als jezelf sleuteld) en mischien de onderdelen prijzen. Maar als je naar de dealer gaat en je zegt; "hij trekt in het stuur" kan de dealer je een complete ophanging eronder hangen en de rekening presenteren!
Bij mij hebben ze het ook al geflkt om een prijs af te spreken en dan toch nog een tientje extra rekenen voor het aanspannen van de multi riem!!! Ze proberen het gewoon en je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je het voor elkaar krijgen dat ze het van de rekening halen!
Mijn vriendin laat ik bijvoorbeeld nooit alleen de auto keuren!

Ik heb het meegemaakt! Oud omaatje met dito oude starlet, moest op keuring; "Mevrouw de links achter schokdemper is helemaal versleten en hebben we vervangen. Ook hebben we de remolie vervangen omdat deze slecht was" ff 200 euro betalen en omaatje natuurlijk netjes betalen; maar wat gedacht van de rechter schokdemper???? Ik ben er niet achteraan gegaan omdat je toch weet dat je het gaat verliezen :?
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Sjabba
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON Do Feb 15, 2007 19:10

Bericht door Sjabba »

Over de dealer in Goes;

2 jaar geleden met een Nissan Primera op vakantie en bij Goes vond ik het stuur toch teveel trillen. Naar de eerste beste garage gereden (bewust maar op Toyota gegokt, moet wel Japans zijn). En daar kon de vole auto meteen op de brug, gekeken alle 4 de wielen gebalanceerd en voor en achter gewisseld. Op dat moment de beste en voordeligste oplossing waarna vrouw en kind weer de auto in konden en we na een pitspot van een klein uurtje weer verder konden.

Super service!

PS Momenteel ben ik aan het kijken voor een Corolla Tsport en overweeg daar dan mijn onderhoud.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Heb mijn T Sport daar ook altijd in onderhoud gehad, altijd prima geholpen daar!
Jumper
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON Zo Dec 16, 2007 22:28

Bericht door Jumper »

Mijn vader heeft de yaris daar nieuwe gekocht, en altijd in onderhoud gehad. Ik hoor niets anders dan positieve reacties.

Ik ben er eens geweest tijdens een proefrit met een corolla (van een handelaar), ze namen ruim de tijd om de auto op de brug aan een inspectie te onderwerpen, waarna ik besloten heb deze gelijk terug te brengen naar de handelaar, en op zoek te gaan naar een andere.
BUTTON_POST_REPLY