mark bedoel je dat als je hem verlaagt dat het dan een stuk lager uitpakt ?
maar schokbrekers 2 cm korter en veren 3 cm korter is niet 5 cm verlaging (Heb het met Rob en zelfs pa over gehad)
wat ik wel afvraag is wat het verschil in de veren is met G6R en 'gewoon' wat vergeleken met Ruud zijn auto is mijn auto met de TTE veren nog steeds slappe hap (komt verandering in)
Bart-E11 schreefCOLONmark bedoel je dat als je hem verlaagt dat het dan een stuk lager uitpakt ?
maar schokbrekers 2 cm korter en veren 3 cm korter is niet 5 cm verlaging (Heb het met Rob en zelfs pa over gehad)
wat ik wel afvraag is wat het verschil in de veren is met G6R en 'gewoon' wat vergeleken met Ruud zijn auto is mijn auto met de TTE veren nog steeds slappe hap (komt verandering in)
en ik geloof niet da die stabilisator stangen zoveel doen ofwel ......?
Bart-E11 schreefCOLONongelukken maken is niet onze hobby, hoewel ze ooit in een klein hoekje zitten
Daar mag je nooit vanuit gaan Bart, maar je moet zeker ook de nadelen aangeven. Op verschillende forums al gelezen dat door een klein duwtje aan de linkse kant, de auto rechts ook dusdanig beschadigd was dat een klein ongelukje voor een totall loss situatie zorgt.
En dat is dan toch een redelijke irritatiefactor...
desrvman schreefCOLONStabilisatorstangen doen juist heel veel. Zorgen voor extra stijfheid dat ik met mijn voormalige ibiza enorm merkte. Van die lekkere doordraaiende bochten, daar kon ik het verschil erg goed in merken. Hoe dat met je Corolla is weet ik natuurlijk niet.Nadeel van die stangen is wel, als je auto links aan wordt gereden, zit hij rechts ook met schade door de stijfheid.
Idd. Een setje swaybars doen veel meer dan een verlagingsset, kon dat heel goed merken toen de RAV4 zowel voor als achteraan een Whiteline swaybar kreeg.
Met dezelfde wagenhoogte het weggedrag van een verlaging en nagenoeg geen bodyroll meer.
Wat betreft de 'slappe hap' van BartE11.. ik denk dat je schokbrekers gewoon versleten zijn.
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
Peet schreefCOLONHee Ruudje ,hoe bevalt die g6r nou ,na een tijdje?
Loop die lekker ?
gr van een andere g6 r rijder
heey andere G6R rijder
ja hij rijd echt fijn ja en loopt ook lekker
ik ga waarschijnlijk morgen mijn lampen opnieuw vast zetten die draat is dol maar dat komt denk ik wel goed en verder heb ik geen negatieve punten dus
ben er echt blij me
Bart-E11 schreefCOLONHij heeft wel een min punt
als ik Ruud's auto in zijn achteruit zet slaat hij af op de een of andere manier (al 3x gebeurd bij mij)
Bart-E11 schreefCOLONmark bedoel je dat als je hem verlaagt dat het dan een stuk lager uitpakt ?
De schokdempers waren 2cm korter. Het verschil zat dacht ik in de schotels (het is alweer ff geleden dat ik het gemeten heb).
Voor de rest zijn denk ik je dempers gewoon op... Nieuwe dempers zal wonderen doen!!
Stabilisatorstangen helpen vooral erg(!) veel tegen bodyrol en stuurprecisie. Je voelt veel beter wat de auto 'doet'. De auto wordt er niet echt veel stugger van...
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
De schokdempers waren 2cm korter. Het verschil zat dacht ik in de schotels (het is alweer ff geleden dat ik het gemeten heb).
Voor de rest zijn denk ik je dempers gewoon op... Nieuwe dempers zal wonderen doen!!
Stabilisatorstangen helpen vooral erg(!) veel tegen bodyrol en stuurprecisie. Je voelt veel beter wat de auto 'doet'. De auto wordt er niet echt veel stugger van...
dan moet bart echt aan ander dempers wand er zit echt veel verschil in maar dat komt eraan duss
Bart-E11 schreefCOLONhet is al wat minder geworden door de TTE veren maar goed dan ben je er niet
maar we dwalen af van ''het onderwerp'' Ruudje zijn G6R
J-Corolla schreefCOLONlijkt me ook wel irritant om over te moeten schakelen van een 5-bak naar 6-bak, ik denk dat ik ook diezelfde fout zou maken uit automatisme..
ik ben de 6 helemaal gewend dus als ik in bart of spap zijn auto rij dan moet ik ff wennen maar blijft corolla duss
Haha ja dat zal idd in beide richtingen werken, het ligt er maar net aan wat je zelf gewend bent natuurlijk.
zelfde geld voor auto's waar de R onder de 5e versnelling zit versus auto's waar de R naast de 1 zit. (ongeacht of het een 5 of 6-bak is )
Ik heb mijn rijlessen gehad in een auto die hetzelfde systeem volgde als mijn Corolla, dus ik heb geluk.
Waar heb jij in gelest? als je met een 5-bak hebt gelest moet dat toch ook even wennen zijn geweest lijkt me.
J-Corolla schreefCOLONHaha ja dat zal idd in beide richtingen werken, het ligt er maar net aan wat je zelf gewend bent natuurlijk.
zelfde geld voor auto's waar de R onder de 5e versnelling zit versus auto's waar de R naast de 1 zit. (ongeacht of het een 5 of 6-bak is )
Ik heb mijn rijlessen gehad in een auto die hetzelfde systeem volgde als mijn Corolla, dus ik heb geluk.
Waar heb jij in gelest? als je met een 5-bak hebt gelest moet dat toch ook even wennen zijn geweest lijkt me.
ik hat een leswagen waar de R hetzelfde zit als bij de 5 bak maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit
ik heb vandaag mijn linker koplamp opnieuw vast gezet.
de oude bouten doorgeboord en er nieuwe bouten en moeren met revetten terug op gezet dus dat is ook weer goed.
maandag naar Deijne kijken voor witte zij knipperlichten, korte antenne en het bedieningswiel voor de hoogte regelaar.