De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

Dag mensheid!

Ik heb sinds niet al te lang die knetter irritante piep onder me kap bij een koude motor.
Zelf denk ik dat het de V-snaar is maar die staat nog heel strak, het lijkt me niet goed om te proberen die nog strakker te krijgen.

Wat kan ik er nog meer aan doen?

Voor 10 februari moet hij toch weer voor de APK, zal ik de snaar anders meteen laten vervangen? of is dat onnodig...

Natuurlijk bij voorbaat enorme dank. ;)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Sgt_Lyna »

Wat je kunt doen is WD40 gebruiken op de snaar, het gepiep kan komen door (haar)scheurtjes in de riem. (Dacht ik althans)
Het kunnen ook de lagers zijn van de aangedreven apparaten...
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

wd40 lost het tijdelijk op denk ik, maar dan weet ik wel dat het zit in de snaar natuurlijk.
Ik ga het even proberen!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Sgt_Lyna »

WD40 is idd een tijdelijke oplossing, maar zoals je zelf al aangeeft weet je dan wel of je snaar aan vervanging toe is.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Ninja
Special member
Special member
BerichtenCOLON 870
GeregistreerdCOLON Di Aug 21, 2007 01:16

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Ninja »

Niekisnu schreefCOLONDag mensheid!

Ik heb sinds niet al te lang die knetter irritante piep onder me kap bij een koude motor.
Zelf denk ik dat het de V-snaar is maar die staat nog heel strak, het lijkt me niet goed om te proberen die nog strakker te krijgen.

Wat kan ik er nog meer aan doen?

Voor 10 februari moet hij toch weer voor de APK, zal ik de snaar anders meteen laten vervangen? of is dat onnodig...

Natuurlijk bij voorbaat enorme dank. ;)
bij mij kwam het geluid van de dynamo af (lagers)
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

Ninja schreefCOLON
bij mij kwam het geluid van de dynamo af (lagers)
Maar het gaat wel weg en is ook niet altijd heb, alleen als ik de motor start. en zodra ik 40 rijd ofzo is het meestal wel weg en komt het niet meer terug diezelfde rit.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
joostk
Special member
Special member
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON Zo Dec 19, 2010 20:53

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door joostk »

Mijne moet om de ~2 maanden de snaar van de stuurbekrachtigint vervangen worden omdat deze dan begint te piepen. :shock:
People who say you live only once are wrong.
You live everyday and die once.

"Illuminati, made from light. Illuminates the lesser. Enlightens the Higher."
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

Nou, hij wilt de laatste tijd maar niet piepen.. dus kan het nog niet echt testen.. (nog geen wd40)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
G6_R
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON Wo Apr 28, 2010 15:31

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door G6_R »

Ik heb ook last van die piep. Ook de vsnaar af laten stellen, en hier ligt het niet aan.
In somige gevallen duurt het 10 min tot het weg is.

Bij mij zit er ook en piep, als ik de wielen van de auto helemaal indraai. bv bij inparkeren. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het werkt mij nogal op de zenuwen.
Daniel092
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 694
GeregistreerdCOLON Di Jul 13, 2010 23:05

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Daniel092 »

G6_R schreefCOLONIk heb ook last van die piep. Ook de vsnaar af laten stellen, en hier ligt het niet aan.
In somige gevallen duurt het 10 min tot het weg is.

Bij mij zit er ook en piep, als ik de wielen van de auto helemaal indraai. bv bij inparkeren. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het werkt mij nogal op de zenuwen.
stuurbekrachtigings pomp ??
Het gaat niet om wat je bereikt, maar om de keuzes die je maakt.
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Noedel »

Ik heb hier ook last van bij mijn E12, althans, enkel bij vochtig weer.
Als hij bvb een dagje heeft stilgestaan bij mist of regen, dan heeft hij het wel.
Staat hij 3 dagen stil, maar is het droog, dan hoor je er niets van.
Komt doordat het vocht in de kleine scheurtjes gaat zitten.
Heb er nog geen wd40 opgespoten.

Toevallig iemand een idee hoeveel het kost om die riem te laten vervangen bij de dealer?

Grtz
G6_R
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON Wo Apr 28, 2010 15:31

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door G6_R »

Daniel092 schreefCOLON
G6_R schreefCOLONIk heb ook last van die piep. Ook de vsnaar af laten stellen, en hier ligt het niet aan.
In somige gevallen duurt het 10 min tot het weg is.

Bij mij zit er ook en piep, als ik de wielen van de auto helemaal indraai. bv bij inparkeren. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het werkt mij nogal op de zenuwen.
stuurbekrachtigings pomp ??
En dit wil zeggen? Smeerbeurtje of aan vervanging toe?
jorn
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON Wo Dec 28, 2011 16:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door jorn »

ik had er ook last van.. toen ik 2 weken geleden distibutie riem en alle andere riemen had vervangen nergens meer last van gehad.. de snaren zelf zijn de kosten niet.. te laten vervangen of zelf vervangen is dan je eigen keus
driving
Car : E10 GTSI
Scooter : piaggio zip 4takt (43000km:D)
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

als de motor stationair loopt dan piept ie niet, zet ik de kachel op z'n hardst dan gaat ie weer piepen tot ik de kachel uit zet. zo ook als ik me radio goed hard zet.

Als ik laag in de toeren zit en ik geef veel gas, zit er ook een soort ratelend piepje in. denk dat dit niet het zelfde is als met de andere piep. maar dit kan wel eens de dynamo zijn denk ik?
Wat kost zo'n ding in aanschaf?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Ninja
Special member
Special member
BerichtenCOLON 870
GeregistreerdCOLON Di Aug 21, 2007 01:16

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Ninja »

Niekisnu schreefCOLONals de motor stationair loopt dan piept ie niet, zet ik de kachel op z'n hardst dan gaat ie weer piepen tot ik de kachel uit zet. zo ook als ik me radio goed hard zet.

Als ik laag in de toeren zit en ik geef veel gas, zit er ook een soort ratelend piepje in. denk dat dit niet het zelfde is als met de andere piep. maar dit kan wel eens de dynamo zijn denk ik?
Wat kost zo'n ding in aanschaf?

€25 op de sloop en veel te duur bij de dealer .geloof iets van €250,00
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue

ZX6R Ninja
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Niekisnu »

Oke, dank je wel!
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Bjorn Carolla G6
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON Di Sep 15, 2009 17:09

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door Bjorn Carolla G6 »

Bij mijn Rolla waren het haarscheurtjes in de Multiriem.
Groetjes Bjorn ;)
R_Lee
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Do Jan 29, 2009 19:40

Re: De bekende piep bij een koude motor verhelpen.

Bericht door R_Lee »

Met WD40 op de riem, kun je controleren of het de riem is die het geluid maakt. Zo ja, niet te moeilijk doen en gewoon vervangen dat ding. 3x raden wat het eerste was dat ik aan mijn rolla heb gedaan toen ik m had ;)
Ninja schreefCOLON
Niekisnu schreefCOLONals de motor stationair loopt dan piept ie niet, zet ik de kachel op z'n hardst dan gaat ie weer piepen tot ik de kachel uit zet. zo ook als ik me radio goed hard zet.

Als ik laag in de toeren zit en ik geef veel gas, zit er ook een soort ratelend piepje in. denk dat dit niet het zelfde is als met de andere piep. maar dit kan wel eens de dynamo zijn denk ik?
Wat kost zo'n ding in aanschaf?

€25 op de sloop en veel te duur bij de dealer .geloof iets van €250,00
Werkt Toyota niet meer met een inruil-systeem? Je koopt een optifit-gereviseerde dynamo en je ruilt je oude erbij in? :)
BUTTON_POST_REPLY