doffe koplamp
ModeratorCOLON Moderator
-
mipgast
- Senior member

- BerichtenCOLON 260
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 05, 2011 19:27
doffe koplamp
hee,
de bovenste rand van mijn e12 koplampen zijn vrij dof.
nou heb ik het vandaag geprobeerd weg te polijsten met niet erg veel resultaat.
weet iemand iets wat ik nog kan proberen of een wonder middel?
ik zelf zit te denken om de stoomcleaner/hogedrukspuit op het werk op 110graden C te zetten en dan met hoge druk en warm er over heen gaan, zou dit enkel effect kunnen geven of heeft er iemand nog een idee?
alvast bedankt!
de bovenste rand van mijn e12 koplampen zijn vrij dof.
nou heb ik het vandaag geprobeerd weg te polijsten met niet erg veel resultaat.
weet iemand iets wat ik nog kan proberen of een wonder middel?
ik zelf zit te denken om de stoomcleaner/hogedrukspuit op het werk op 110graden C te zetten en dan met hoge druk en warm er over heen gaan, zou dit enkel effect kunnen geven of heeft er iemand nog een idee?
alvast bedankt!
...
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
Re: doffe koplamp
er zijn van die polijst kitjes van 20 euro
stuur eens Driven2shine een pm
stuur eens Driven2shine een pm
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15
Re: doffe koplamp
De uv werende laag is deels "op".
De enige manier is de gehele koplamp te schuren met fijn schuurpapier en dan oppolijsten. Let wel, dit betekent in het vervolg wel de koplampen bij houden met de daarvoor geschikte producten omdat anders de koplamp dof blijft worden, immers, de uv laag is weg.
Schijnt een Toyota kwaal te zijn aangezien ik vaak ze zie staan/rijden met vergeelde koplampen. Met name de oudere type Yaris heeft er last van.
De keuze is reuze:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 01272.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 01710.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Turtle_W ... 01965.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00778.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00779.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00780.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog wat leesvoer:
Koplampherstel Audi S4
How to: plastic koplampen polijsten
Koplampen Toyota Yaris-99
wetsanden koplampen
BMW 5-serie koplamp restauratie
De enige manier is de gehele koplamp te schuren met fijn schuurpapier en dan oppolijsten. Let wel, dit betekent in het vervolg wel de koplampen bij houden met de daarvoor geschikte producten omdat anders de koplamp dof blijft worden, immers, de uv laag is weg.
Schijnt een Toyota kwaal te zijn aangezien ik vaak ze zie staan/rijden met vergeelde koplampen. Met name de oudere type Yaris heeft er last van.
De keuze is reuze:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 01272.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 01710.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Turtle_W ... 01965.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00778.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00779.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang ... 00780.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog wat leesvoer:
Koplampherstel Audi S4
How to: plastic koplampen polijsten
Koplampen Toyota Yaris-99
wetsanden koplampen
BMW 5-serie koplamp restauratie
-
mipgast
- Senior member

- BerichtenCOLON 260
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 05, 2011 19:27
Re: doffe koplamp
hmm vrijdag komen ze bij mij op het werk van een poetsbedrijf autos poetsen, ik zal hun eens vragen.
wil zoiezo even vragen wat het kost als hun me auto eens netjes polijsten.
op de achterbumper wat lichte witte krasjes zitten en zo rondom nog wel wat plekjes die er met 1x polijsten wss wel uit zijn...
maar misschien koop ik zelf wel voor 3 tientjes bij de gamma een polijstmachine en ga ik zelf aan de slag...
wil zoiezo even vragen wat het kost als hun me auto eens netjes polijsten.
op de achterbumper wat lichte witte krasjes zitten en zo rondom nog wel wat plekjes die er met 1x polijsten wss wel uit zijn...
maar misschien koop ik zelf wel voor 3 tientjes bij de gamma een polijstmachine en ga ik zelf aan de slag...
...
-
nicknameless
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 514
- GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15
Re: doffe koplamp
Toch niet zoiets?mipgast schreefCOLON maar misschien koop ik zelf wel voor 3 tientjes bij de gamma een polijstmachine en ga ik zelf aan de slag...

Doe het niet, dat ding doet gewoonweg niets. Zonde van je geld. Mist kracht, veels te grote schijf enz. Een beetje wax aanbrengen kan nog net, maar daar houdt het bij op.
Totaal ongeschikt om er ook maar iets mee te doen.
Het enige wat die dingen goed doen, is...


-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Re: doffe koplamp
Mooie oplossing is koplamp opschuren en dan polijsten. Goed bijhouden met een waxje.
Onlangs de koplampen van me vriendin der yaris gedaan.
Zie hier voor foto's:
viewtopic.php?f=7&t=35678" onclick="window.open(this.href);return false;
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: doffe koplamp
Vorige week bij men collega zijn avensis een nieuwe UV laag aangebracht (gespoten)
Hij was afgekeurd op onze belgische keuring omdat het lichtbeeld niet goed meer was.
Met polijsten kwam het niet 100% naar zijn zin,dus alles erafgeschuurd en 2 koplampen gespoten .
Allebei gelijk nieuw nu
Hij was afgekeurd op onze belgische keuring omdat het lichtbeeld niet goed meer was.
Met polijsten kwam het niet 100% naar zijn zin,dus alles erafgeschuurd en 2 koplampen gespoten .
Allebei gelijk nieuw nu
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Sebastiaan84
- Special member

- BerichtenCOLON 933
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26
Re: doffe koplamp
Welk type avensis als ik vragen mag?
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki
Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
-
mipgast
- Senior member

- BerichtenCOLON 260
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 05, 2011 19:27
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: doffe koplamp
Sebastiaan84 schreefCOLONWelk type avensis als ik vragen mag?
Model van 2003,uv coating was volledig vergaan met serieuse doffe plekken in waardoor het lichtbeeld niet goed meer was .
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Sebastiaan84
- Special member

- BerichtenCOLON 933
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26
Re: doffe koplamp
De T25 dus of nog een late T22 facelifter?
Denk de eerste, heb in mijn T22 volgens mij gewoon heldere glazen koplampen en geen kunststoffen met coating, of heb ikdat dan mis?
Denk de eerste, heb in mijn T22 volgens mij gewoon heldere glazen koplampen en geen kunststoffen met coating, of heb ikdat dan mis?
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki
Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Re: doffe koplamp
Sebastiaan84 schreefCOLONDe T25 dus of nog een late T22 facelifter?
Denk de eerste, heb in mijn T22 volgens mij gewoon heldere glazen koplampen en geen kunststoffen met coating, of heb ikdat dan mis?
T25 idd
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
-
Mr.big
- Newbie

- BerichtenCOLON 30
- GeregistreerdCOLON Do Aug 07, 2003 00:02
Re: doffe koplamp


Gewoon door te polijsten met een machine niet op te hoge toeren.
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Re: doffe koplamp
Dat "ding" gebruik ik ook voor onze autos en werkt prima.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
Guillaume
- General member

- BerichtenCOLON 200
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 19, 2011 17:36
Re: doffe koplamp
Het hangt ervanaf wat je ermee wilt doen en wat je verwachtingen zijn. Dat 'ding' is prima te gebruiken om wax op te brengen en met de doeken kun je ook polijst- en waxresidu afnemen. Je kan zelfs een cleaner opbrengen met dat ding. Scheelt je een hoop gewrijf.
Maar voor echt correctie werk (swirls, krassen) is het gewoon niet te vergelijken met zelfs een simpele excenter of rotary, of je moet wel een érg zachte lak hebben. Enig druk erop resulteert al snel in een stilvallend apparaat. Bij mij was het een miskoop, omdat de lak van m'n Starlet zelfs te hard was. Het ding is bij koninginnedag voor een tientje van eigenaar gewisseld.
Maar voor echt correctie werk (swirls, krassen) is het gewoon niet te vergelijken met zelfs een simpele excenter of rotary, of je moet wel een érg zachte lak hebben. Enig druk erop resulteert al snel in een stilvallend apparaat. Bij mij was het een miskoop, omdat de lak van m'n Starlet zelfs te hard was. Het ding is bij koninginnedag voor een tientje van eigenaar gewisseld.
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Re: doffe koplamp
Haha dat laatste herken ik wel, maar je kunt hem er ook gewoon 5 minuten ophouden 
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
Toyobart
- Newbie

- BerichtenCOLON 19
- GeregistreerdCOLON Vr Mrt 02, 2012 09:41
Re: doffe koplamp
Mooi resultaat Mr.Big !
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Re: doffe koplamp
Of binnen 5 min al klaar zijnFurr schreefCOLONHaha dat laatste herken ik wel, maar je kunt hem er ook gewoon 5 minuten ophouden
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
Froggy
- Special member

- BerichtenCOLON 696
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 13, 2004 20:35
Re: doffe koplamp
Wij gebruiken speciale UV-werende blanke lak.
Koplamp volledig mat en egaal schuren met p1000.
De boel afplakken en spuiten.
Werkt perfect.
Koplamp volledig mat en egaal schuren met p1000.
De boel afplakken en spuiten.
Werkt perfect.
# Volvo V70 2.4T
# Toyota Corolla G6 1.6 vtt-i
-
Ikke Niet
- Full member

- BerichtenCOLON 400
- GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22
Re: doffe koplamp
Ik heb een keer zo'n kitje van Meguiar's gebruikt. Daar zit zo'n kop bij die je op je accuboormachine kan plaatsen. Heeft goed geholpen.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
Re: doffe koplamp
wat kost zoiets om te laten doen??Froggy schreefCOLONWij gebruiken speciale UV-werende blanke lak.
Koplamp volledig mat en egaal schuren met p1000.
De boel afplakken en spuiten.
Werkt perfect.
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Re: doffe koplamp
hier bij schadebedrijf 99 euro rob. Met 5 jaar garantie!!!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS