Beste Corrola-eigenaars,
Binnenkort ga ik mijn eerste auto kopen en mijn keuze is gevallen op een Corrola! Ik zoek een goede tweedehands, met een budget van 2.000-2.500 EUR. Mogelijk dat ik hier de komende weken nog topics ga maken waarin ik jullie om advies vraag.
Doorgaans vind ik binnen mijn budget E10 en E11'jes op sites als marktplaats. Nu ben ik een groentje op het gebied van auto's maar heb ik het geluk dat ik een automonteur in de familie heb zitten die mij een beetje op weg kan helpen. Toch vraag ik om jullie advies wat de beste motorisering+model (E10? E11? Faceliftversie?) is wat betreft betrouwbaarheid. Ik ben voorlopig nog student en ik wil zo min mogelijk kosten met onderhoud of problemen met de techniek hebben en zoek de motorisering/uitrusting die dat het beste doet. Vermogen van de motor maakt mij weinig uit, airco is wel belangrijk dus het kan geen motorisering zijn die niet geleverd wordt met airco.
Heel graag jullie advies!
Alvast bedankt.
Groeten,
Chris
Beste Motorisering (Betrouwbaarheid)
ModeratorCOLON Moderator
-
Corrolacola
- Newbie

- BerichtenCOLON 4
- GeregistreerdCOLON Di Jul 31, 2012 10:40
Beste Motorisering (Betrouwbaarheid)
Laatst gewijzigd door 1 op Corrolacola, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: Beste Motorisering (Betrouwbaarheid)
De E11 facelift versie werd geleverd met de VVT-i motoren. De eerste bouwjaren kampten deze motoren nogal eens met een hoog olieverbruik. Zou je voor een dergelijke versie willen gaan, dan zou ik zeker (laten) controleren of het onderblok is vervangen onder garantie.
Het meest betrouwbaar zijn de 1.3 4E-FE of 1.6 4A-FE motoren. Deze zijn zowel in de E10 als de E11 prefacelift geleverd. Als dat jouw meest belangrijke criterium is, zou ik daarvoor gaan.
Het topic is overigens verplaatst naar Aankoopadvies.
Het meest betrouwbaar zijn de 1.3 4E-FE of 1.6 4A-FE motoren. Deze zijn zowel in de E10 als de E11 prefacelift geleverd. Als dat jouw meest belangrijke criterium is, zou ik daarvoor gaan.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Corrolacola
- Newbie

- BerichtenCOLON 4
Bedankt voor de informatie tot dusver.Leon schreefCOLONDe E11 facelift versie werd geleverd met de VVT-i motoren. De eerste bouwjaren kampten deze motoren nogal eens met een hoog olieverbruik. Zou je voor een dergelijke versie willen gaan, dan zou ik zeker (laten) controleren of het onderblok is vervangen onder garantie.
Het meest betrouwbaar zijn de 1.3 4E-FE of 4A-FE motoren. Deze zijn zowel in de E10 als de E11 prefacelift geleverd. Als dat jouw meest belangrijke criterium is, zou ik daarvoor gaan.
Wat het lastig maakt is dat ik uit een advertentie 9 van de 10 keer niet kan opmaken of het bijvoorbeeld een 4E-FE of 4A-FE motor betreft. Hoe kan ik hierachter komen?
- Bart-E11
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9543
- GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12
kijk vooral goed op roest bij de achter spatschermen en bij de E10 GTSI ook vooral opletten met roest achter de sideskirts
remmen voor willen wel eens vast gaan zitten maar verder hebben ze geen problemen maar daarvoor koop je natuurlijk een Toyota
remmen voor willen wel eens vast gaan zitten maar verder hebben ze geen problemen maar daarvoor koop je natuurlijk een Toyota
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
De 4E-FE is de 1.3 motor en de 4A-FE is de 1.6 motor. Dat moet toch wel te zien zijn, dit hoort toch wel in een goede advertentie te worden vermeld.Corrolacola schreefCOLONBedankt voor de informatie tot dusver.Leon schreefCOLONDe E11 facelift versie werd geleverd met de VVT-i motoren. De eerste bouwjaren kampten deze motoren nogal eens met een hoog olieverbruik. Zou je voor een dergelijke versie willen gaan, dan zou ik zeker (laten) controleren of het onderblok is vervangen onder garantie.
Het meest betrouwbaar zijn de 1.3 4E-FE of 4A-FE motoren. Deze zijn zowel in de E10 als de E11 prefacelift geleverd. Als dat jouw meest belangrijke criterium is, zou ik daarvoor gaan.
Wat het lastig maakt is dat ik uit een advertentie 9 van de 10 keer niet kan opmaken of het bijvoorbeeld een 4E-FE of 4A-FE motor betreft. Hoe kan ik hierachter komen?
-
Corrolacola
- Newbie

- BerichtenCOLON 4
Dat ben ik geheel met je eens, maar toch wordt dit vaak achterwege gelaten. Ik ga dan voor de 1.6 versie gezien de 1.3 bijna niet verkrijgbaar is met een airco.Leon schreefCOLONDe 4E-FE is de 1.3 motor en de 4A-FE is de 1.6 motor. Dat moet toch wel te zien zijn, dit hoort toch wel in een goede advertentie te worden vermeld.
Verder zal ik bestaande topics eens gaan doorspitten om te kijken waar ik zoal op moet letten. Aan andere gebruikers staat het natuurlijk vrij om in dit topic tips met mij te delen!
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
Onvolledige advententies of advertenties vol met spelfouten zou ik zowieso links laten liggen.
Er is zat keus.
Er is zat keus.
-
clk-p
- Special member

- BerichtenCOLON 920
- GeregistreerdCOLON Di Jan 17, 2012 11:47
ik weet nog een leuke corolla 1.6 4a-fe, met airco die binnen jou bugget past.
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE