Niets meer aan de wagen verrandert, buiten mn achterlijk lange zoektocht naar 18" weet ik niet echt meer wat ik nog zou verranderen aan de corolla.
dus dan mijzelf maar is gestort in wat anders, de wagen degelijk poetsen !
tot halfjaar terug steeds de auto gewassen met supermarkt autoshampoo, ondertussen zijn we al enkele stappen verder...

Het weekend van Hemelvaart had ik de donderdag lekker vrij, dus had een hele dag voor de auto (zat een keer niet bij de vriendin, dus moest het er maar van nemen)
Woensdag avond begonnen met de wagen te wassen, ben je halverwege...

De wagen dan maar verder in de regen gewassen en daarna de wagen naar binnen gereden,
moest snel iets bedenken voor op de grond te leggen, anders kon ik me wel aan ruzie met mn ma verwachten... (nadeel van nog steeds thuis te wonen

En dan begonnen met clayen, eerste keer dat ik dit ooit heb gedaan, had niet gedacht dat het zo eenvoudig allemaal was
Het was aan de klei ook te zien dat de corolla nog nooit degelijk is verzorgd geweest... Dit was een foto van de klei na een kwart van het dak gedaan te hebben:

Na het kleien ook maar gelijk vloeibare was van meguiars op de wagen gepoetst.
Als we dan toch bezig zijn, gelijk goed. Heb eerst nog getwijfeld om een DAP te bestellen en dit ertussen ook nog te doen, maar ben zelf een beetje bang dat ik mn lak ga verkrachten ipv verbeteren...
Dus heb het maar bij clayen en in was zetten gelaten
Na enkele uren clayen en in de was zetten had ik toch al een leuk resultaat:

Dan maar eens mn eerste DETAIL werkjes gedaan !
Met name de tankklep, daar zat ondertussen al enkele 100gram aan zand en vuil in denkik...

Hierna overgegaan naar het deel onder de motorkap.

als laatste dan ook maar eens het interieur netjes gemaakt (oh wat vind ik het interieur poetsen verschrikkelijk... kom er altijd half gebroken uit dan)

nog even resultaat van het exterieur:

nog even een vraagje voor de ervaren detailer op het forum:
op mn passagiers deur (natuurlijk, waar anders
iemand suggesties met wat ik het mag poetsen, zonder dat ik kans heb het erger te maken ?
Naar onze gedachten is het een soort dagcreme of??

Het was enkele uren werk (8-9 in totaal schat ik) maar ben toch blij datk het gedaan heb
Buiten het detailen ben ik ook nog wat bezig geweest met wat andere kleinigheden aan de corolla,
de carter beschermplaten (nog maar eens vast maken). Deze hadden met Heaven On Wheels het zwaar te verduren gekregen in de sneeuw / die hoogte. Dus de wagen maar eens opgekrikt.
Zoals wel meerderen hier hebben moet ik dus eerst op paar plankjes rijden om mn krik eronder te krijgen.
Was het gedoe met plankjes beetje beu dus heeft mn pa voor mij paar oprijplanken gemaakt (4stuks)
Op de foto had ik ze juist (heeft ze 3x moeten opnieuw meenemen om lager te maken omdat ze niet onder de voorbumper pastten. Nu zijn de plankjes 6.3cm hoog en gaat het net !

zo, weer even genoeg laten horen van mij !
als afsluiter nog even een plaatje van iets wat voor mij dagelijkse kost is, vlak na het opstaan en douche toch even door het raam kijken naar de wagen, you never know what could've happened lol... :p