CD speler E12 Kapot
ModeratorCOLON Moderator
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
CD speler E12 Kapot
Hallo Forumleden, ik heb een e12 gekocht met een originele radio cd speler erin. Ik ben net bij de toyotadealer in Groningen geweest en de service was ronduit waardeloos. De geschetste opties waren 2e hands via de dealer en dan kost het 370 euro ex btw en installatie. De andere optie was een nieuwe radio deze kostte ongeveer 1400 euro. De derde optie is dus een aftermarket radio, hiervoor leveren ze geen frame, stuurbedienings adapter hebben ze zelf niet. En op mijn vraag of een toyotaradio van een ander model met hetzelfde formaat gaat werken konden ze niets op zeggen en ik werd verwezen naar dit forum voor info.
Dus mijn vraag: wat zouden jullie doen? Ik kan namelijk een nieuwe Tundra radio met navigatie kopen voor weinig maar gaat dat passen? of zet ik in op een dubbel din Alpine systeem?
Dus mijn vraag: wat zouden jullie doen? Ik kan namelijk een nieuwe Tundra radio met navigatie kopen voor weinig maar gaat dat passen? of zet ik in op een dubbel din Alpine systeem?
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6637
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Re: CD speler E12 Kapot
Een andere, gebruikte originele radio monteren is wellicht een makkelijkere oplossing..
Of, indien het alleen de CD speler betreft, laten repareren of zelf andere CD drive erin zetten.
In beide gevallen veel goedkoper!
Of, indien het alleen de CD speler betreft, laten repareren of zelf andere CD drive erin zetten.
In beide gevallen veel goedkoper!

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
Jilly
- Full member

- BerichtenCOLON 393
- GeregistreerdCOLON Do Sep 23, 2010 21:49
Re: CD speler E12 Kapot
Bij CAR Nijkerkerveen verkopen ze de gebruikte radio's voor 250 euro.
Marktplaats heeft eentje voor 50euro
http://link.marktplaats.nl/772609965
en een andere in de buurt van groningen http://link.marktplaats.nl/769702960
succes!
Marktplaats heeft eentje voor 50euro
en een andere in de buurt van groningen http://link.marktplaats.nl/769702960
succes!
-
Lone wolf
- President member

- BerichtenCOLON 1073
- GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 21:31
Re: CD speler E12 Kapot
en anders een adapter frame en een aftermarket erin. Heb je meteen meer opties en mogelijkheden zoals navigatie.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
-
Gilian85
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14
Re: CD speler E12 Kapot
Ik heb 2 weken geleden een andere gehaald bij v. Deijne, €75. Op de schap lagen er nog een aantal en in diverse slopers ook nog aanwezig.
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
Re: CD speler E12 Kapot
Dank voor de reacties, ik had eigenlijk moeten vermelden dat ik liever een nieuwere radio in de auto heb. Zo speelt deze radio geen mp3 en zijn de geluidsopties erg beperkt. Zou een radio van een andere toyota ook passen?
Deze bijvoorbeeld?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze bijvoorbeeld?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: CD speler E12 Kapot
Dat wordt lastig, de ombouw van de Toyota radio zijn afgestemd voor het dashboard waaruit ze komen.
Op Marktplaats zijn een paar aanbieders die aftermarket radio's aanbieden, misschien is dat een optie voor jou?
Op Marktplaats zijn een paar aanbieders die aftermarket radio's aanbieden, misschien is dat een optie voor jou?
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
Re: CD speler E12 Kapot
Ok ik neig inmiddels naar een goed alpine dubbel DIN systeem.. Die aftermarket pasklare toyota radio's op marktplaats zien er wel echt als Chinese namaak dingen uit.. Ik hou jullie even op de hoogte van hetgeen ik inbouw. Ook ga ik mijn audio systems composet inbouwen want de standaard speakers voldoen niet in mijn optiek..
-
Gilian85
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14
Re: CD speler E12 Kapot
Graag! Wil ook een dubbel din gaan inbouwen maar weet niet welke frames direct goed passen. Ik hoor het dus graagTom de Jonge schreefCOLONOk ik neig inmiddels naar een goed alpine dubbel DIN systeem.. Die aftermarket pasklare toyota radio's op marktplaats zien er wel echt als Chinese namaak dingen uit.. Ik hou jullie even op de hoogte van hetgeen ik inbouw. Ook ga ik mijn audio systems composet inbouwen want de standaard speakers voldoen niet in mijn optiek..
-
Jilly
- Full member

- BerichtenCOLON 393
- GeregistreerdCOLON Do Sep 23, 2010 21:49
Re: CD speler E12 Kapot
Een andere dubbel din heeft natuurlijk veel meer voordelen en opties zoals mp3, parrot aansluiting, 3x versterker uitgangen, usb, bluetooth...ik klink wel een verkoper
Een Pioneer, Kenwood of een Alpine hebben uiteraard mooie 2 din systemen..
Voor de 2 din montagepaneel heb je bijvoorbeeld deze http://www.autoshopdetijger.nl/radiopan ... -3098.html
( ik heb de mijne via Ebay besteld voor 25euro incl verzendkosten, deze heeft niet een perfecte pasvorm, maar met een beetje vriemelen past ie uiteindelijk wel goed)
Succes nog!
Een Pioneer, Kenwood of een Alpine hebben uiteraard mooie 2 din systemen..
Voor de 2 din montagepaneel heb je bijvoorbeeld deze http://www.autoshopdetijger.nl/radiopan ... -3098.html
( ik heb de mijne via Ebay besteld voor 25euro incl verzendkosten, deze heeft niet een perfecte pasvorm, maar met een beetje vriemelen past ie uiteindelijk wel goed)
Succes nog!
-
Gilian85
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14
Re: CD speler E12 Kapot
Bedankt!! Ik heb momenteel al een parrot in mijn auto op de originele HU, is dit plug en play aansluiten op een aftermarket HU?
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6637
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Re: CD speler E12 Kapot
Ja, de Parrot zit vaak via de ISO stekkers aangesloten dus lijkt me geen probleem.

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
Gilian85
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14
Re: CD speler E12 Kapot
Danku!!
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
Re: CD speler E12 Kapot
Mijn bubbeldin frame is binnen en ik heb een alpine w235bt gekocht. Ik hoef geen navigatie en al helemaal geen films in de auto........ Ook gaat mijn audiosystem compo in de auto.. Foto's volgen! Iemand nog een handige e12 diy instructie paraat?
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
Re: CD speler E12 Kapot
Nou de radio zit er in.. Het is een w235bt van Alpine geworden. De standaardspeakers klinken echt veel beter nu maar toch gaan die er ook nog uit. Ik heb namelijk nog steeds een mooie audiosystems composet liggen. Foto volgt.....
-
Jilly
- Full member

- BerichtenCOLON 393
- GeregistreerdCOLON Do Sep 23, 2010 21:49
Re: CD speler E12 Kapot
Netjes!! Goede keus hoor, benne benieuwd naar de foto's van het eindresultaat 
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
-
Gilian85
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14
Re: CD speler E12 Kapot
Netjes! Dubbeldin gekocht via de tijger of een andere leverancier?
-
Tom de Jonge
- Newbie

- BerichtenCOLON 10
- GeregistreerdCOLON Do Feb 06, 2014 15:23
Re: CD speler E12 Kapot
Gekocht bij AVA in Groningen.. Mooie aanbieding.. Foto is niet mooi, de radio zit er strakker in dan het lijkt... Morgen herkansing! 
-
roelblink
- Newbie

- BerichtenCOLON 1
- GeregistreerdCOLON Di Sep 10, 2013 20:32
Re: CD speler E12 Kapot
ik heb deze ingebouwd: plug&play, werkt perfect!
http://www.motrade.nl/index.php?item=mo ... 49&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motrade.nl/index.php?item=mo ... 49&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;