Corolla E10 BC Racing schroefset vs. de rest

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Doubletrouble
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON Ma Okt 31, 2011 10:12

Corolla E10 BC Racing schroefset vs. de rest

Bericht door Doubletrouble »

Als het goed is komt een dezer dagen mijn BC Racing schroefset binnen voor mijn E10.

BC Racing gekozen omdat:
-hoogte en hardheid instelbaar
-E10 kan een zeer stroef onderstel makkelijk aan
-Mijn huidige verlagingsveren zijn te soft en de auto loopt aan in de wielkasten (onveilig)

Nu weet ik dat sommige mensen hier een BC Racing onder hun auto hebben zitten.

De volgende vragen heb ik.
- Laat je de schroefset in de gewone stand staan als je niet begint met rijden met de schroefset?

- Na een aantal weken heb ik de neiging mijn verlaging sset op ze hardste te zetten. Kan dit gewoon door deze in te stellen?
Op mijn E12 had ik dit ook gedaan, maar hier mee heb ik wel een ongeluk gehad in de hardste stand...moet je dan ook andere zaken instellen
als je de hardheid/ hoogte aanpast? Of gewoon een kwestie om niet op de limiet te rijden...

Veel vragen stel ik maarja, beter te veel info dan weer een vangrail koppen :D
Corolla E10
SV-Sportscars
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11

Re: Corolla E10 BC Racing schroefset vs. de rest

Bericht door SV-Sportscars »

Ik denk dat de vraag die je je moet stellen is, waarom zou je hem op zijn hardst willen zetten?

In veel gevallen word er niks beter op, je grip gaat er niet op vooruit op de openbare weg, je comfort niet... dus wat is dan de reden om hem op zijn hardst te zetten?
Doubletrouble
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON Ma Okt 31, 2011 10:12

Bericht door Doubletrouble »

tja precies. ik denk toch om uit te testen hoe de auto reageerd in deze stand. Maar is een goede tip, ik ga eerst wel even ergens de limiet op zoeken waar het geen kwaad kan, ergens lege parkeerplaats or iets dergelijkse, en ook in de regen uittesten. Ik heb me lesje wel geleerd
Corolla E10
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Bericht door Bart-E11 »

je moet echt weten wat je doet en niet zomaar een setup op max zacht of max hard zetten
zet je veren voor op 3 cm voorspanning en achter op 1 cm voorspanning en je dempers voor op 15 en achter op 10 en begin daar maar eens met finetunen

ik had hem eerst op 2 voor en net niet meer los achter maar dat is te zacht ben ik achter gekomen

zorg dat je achter je veerspanning nooit harder hebt dan voor het is altijd veiliger om onderstuur te hebben dan overstuur kan ik je melden
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
BUTTON_POST_REPLY