Advies roest gevraagd !

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
matthiash
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 03, 2014 19:13

Advies roest gevraagd !

Bericht door matthiash »

De vorige eigenaar van mijn auto heeft een lelijke plek nagelaten ter hoogte van de achterste wielkas linkerkant.
Aauto gewasen linkerflank.jpg
Meer in detail:
close up.jpg
Nog meer in detail:
close up 2.jpg
Ik heb de auto sinds februari en heb jammer genoeg nog geen tijd gehad om het te (laten) repareren. Mijns inziens is de plek niks veranderd in de tijd dat ik de auto heb.
vandaag heb ik de auto wel gesimoniseerd en de lak waarmee de plek overspoten is ging af.


Ben gisteren langsgeweest bij een carrossier, die kon niet direct zeggen hoeveel het zou kosten maar vroeg zich af of de auto het nog wel waard is om die plek te laten herstellen :shock:

Zouden jullie dit zelf repareren? Ik vind filmpjes op youtube waar ze plamuursel gebruiken maar vraag me af of dit wel een goede oplossing is?
Of zouden jullie het laten doen door een carrossier/autogarage? Iemand die een idee heeft wat dat ongeveer zou moeten kosten?

Voornaamste is dat het roest weg is en de plek van ver niet meer te veel opvalt, het hoeft zeker niet perfect te zijn!

Alvast bedankt voor de hulp!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: Advies roest gevraagd !

Bericht door Smarty »

Schuren, schuren en nog eens schuren tot de roest weg is.
Dan antiroestmiddel erop die lost de roest om in weer staal.
Dan schuren, schuren en nog eens schuren.
Primer erop dan schuren.
Spuitplamuur er op dan schuren.
Dan de kleur erop schuren met korrel 2000
Dan blanke lak erop klaar.
Uiteraard verschillende korrel diktes gebruiken in de stappen.
Van korrel 240 tot 2000

En kwa waarde van je auto
Als een schade kerel zegt dat het misschien niet meer gerepareerd moet worden vanwege waarde.
Die kerel is gek
matthiash
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 03, 2014 19:13

Re: Advies roest gevraagd !

Bericht door matthiash »

Smarty schreefCOLONAls een schade kerel zegt dat het misschien niet meer gerepareerd moet worden vanwege waarde.
Die kerel is gek
Bedankt voor het snelle antwoord!
Dat vond ik ook, ben daar dus direct weggegaan,auto heeft maar een goeie 2k gekost maar zoveel kan het toch niet kosten om te repareren..

kan schuren gewoon met de hand of moet ik er best een machientje voor aanschaffen?
Ik had gerekend/gehoopt op +-200 euro om het in orde te krijgen, realistisch?
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: Advies roest gevraagd !

Bericht door Smarty »

Als je het zelf doet zal het nog wel minder kosten.
Maar zo strak als een spuiter krijg je het niet.
Maar ik zou het zeker zelf doen.
Gewoon goed schuren met de hand.
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: Advies roest gevraagd !

Bericht door Beast81 »

+1

Gewoon zelf schuren, neem er wel de tijd voor en zoals Smarty al zei tussen
elke stap schuren.
matthiash
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 03, 2014 19:13

Re: Advies roest gevraagd !

Bericht door matthiash »

Smarty schreefCOLON Dan de kleur erop schuren met korrel 2000
Heb wat verder opgezocht: alles droog schuren en alleen deze stap nat? Ik hoor het liever van iemand met ervaring dan van een of andere website ;)
BUTTON_POST_REPLY