Vraag m.b.t de kleur van de auto

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
RenéW
General member
General member
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON Ma Jan 05, 2015 15:20

Vraag m.b.t de kleur van de auto

Bericht door RenéW »

Misschien een stomme vraag.
Ik vraag mij af, of het is toegestaan om de auto te voorzien
van een andere kleur dan de originele kleur.
Ik heb b.v een Black metallic kleur. De auto is van 1994, en stel
ik wil deze opnieuw laten spuiten. Mag ik deze dan ook een andere
kleur geven ? ( B.v grijs )
Of moet zoiets aangevraagd worden ?

B.v.d Groeten René,
mazdawrecker
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON Za Feb 22, 2014 20:11

Re: Vraag m.b.t de kleur van de auto

Bericht door mazdawrecker »

Kan gewoon. Als je bijvoorbeeld de motorruimte of een andere plek overslaat waar de originele kleur uit te herleiden valt, hoef je het volgens mij geen eens door te geven bij de rdw. Anders is het een kwestie van doorgeven dat je de kleur hebt gewijzigd. Geloof dat je dan wel je kentekenpapieren moet opsturen, dan krijg je vanzelf nieuwe papieren teruggestuurd met de juiste kleurvermelding. De precieze gang van zaken weet ik niet meer, maar er zijn hier op het forum vast mensen die dat wel weten, en een telefoontje naar de rdw is natuurlijk ook zo gepleegd.
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Re: Vraag m.b.t de kleur van de auto

Bericht door Bart-E11 »

Weiziging kleur moet altijd doorgegeven worden
j-corolla weet er wel wat meer over
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
RenéW
General member
General member
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON Ma Jan 05, 2015 15:20

Re: Vraag m.b.t de kleur van de auto

Bericht door RenéW »

Dank voor de reactie. Ik ben nog een beetje aan het
dubben hierover. Zal inderdaad t.z.t eens contact met de
RDW opnemen.

Alvast bedankt,
Groeten René,
BUTTON_POST_REPLY