Project: Rina

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 02, 2015 18:25

Project: Rina

Bericht door meru1990 »

Nu ik me eenmaal heb voorgesteld hebben de meeste van jullie waarschijnlijk al foto's van mijn auto voorbij zien komen.
Aangezien ik nog meer van plan ben met mijn Corolla, ga ik daarom ook hier in "Projecten" mijn verhaal doen, en dit ook bijhouden met foto's en updates.

Ook ga k hier nu dus vertellen wat ik aan mijn auto al gedaan heb, en waarom.
Waarom mijn Corolla de projectnaam "Rina" heeft zal ik even via een omweg uitleggen;

In 2011 kocht ik mijn vorige Corolla, een nette zilvergrijze E10 uit 1996. In deze auto heb ik van 2011 t/m 31 januari 2014 met plezier gereden (de auto zit trouwens nog steeds in de familie! mijn stiefbroer rijdt er in!). Omdat ik weg ben van auto's en van tuning en styling (in meerdere stijlen) was het daarom ook mijn droom/doel om deze Corolla "flink" aan te pakken. De Corolla was al verlaagd toen ik hem kocht en zelf had ik er een raamsticker met de Japanse tekst "人にやさしく" (wat "Be nice to people" betekent) opgeplakt op mijn achterruit, zoals hieronder te zien.
corolla_e10_1.jpg
Deze tekst had ik gekozen omdat het toch wel een soort van levensmotto van mij is om tegen iedereen aardig te zijn. Plus het feit dat het een nummer is van een Japanse Punk band (The Blue Hearts) en ik dit een lekker nummer vind om af te spelen! :)

Zoals ik eerder al zei, leg ik nu uit waarom mijn huidige Corolla de projectnaam Rina krijgt. Een vriend van mij had in de tijd dat ik de zilvergrijze Corolla E10 had een BMW 3-serie uit begin jaren '90. Deze gaf hij altijd de naam "Betty", en ik verzon toen samen met hem voor de grap een naam voor mijn oude Corolla. Ik kwam toen uit op de naam van de Tekken-character "Asuka", omdat de character er cute uitziet, maar toch vrij pittig is. En zo zag ik ook mijn Corolla. (Even ter informatie: ik ben niet iemand die de auto echt de hele tijd bij naam noemt!)

De oude E10 was verder het tunen/stylen niet meer waard, en daarom bleef het ook bij die raamsticker. De auto was oud en er kwamen een paar onkosten aan die voor mij het voor de auto niet meer waard waren, vooral omdat ik ook gewoon aan een auto leuke dingen (tuning/styling) wil blijven doen.
Dus ging ik naar de garage waar ik de E10 ook kocht, en daar viel mijn oog op mijn huidige rode Corolla E12.

De auto was helemaal standaard en ik ging gelijk op internet zoeken wat voor dingen ik er allemaal al aan kon veranderen. Al gauw kwam ik de groene Corolla van Jeroen (J-Corolla) tegen en begon ik hem te volgen.

De vriend van mij die eerst de BMW had, vroeg daarom ook welke naam mijn huidige Corolla kreeg. Omdat ik helemaal weg ben van Japanse dingen (vooral auto's, scenery en de muziek, zoals J-Core en J-Pop) hoefde ik daarom ook niet lang na te denken en vernoemde ik mijn Corolla naar de drumster van de meidengroep Scandal (Rina Suzuki) (dit dus het verhaal waarom mijn Corolla de projectnaam "Rina" heeft).

Een paar foto's van mijn Corolla nog in de garage;

e12_stock_1.jpg
e12_stock_2.jpg
e12_stock_3.jpg

Omdat mijn oude E10 een raamsticker met de Japanse tekst 人にやさしく droeg, wilde ik dit ook op mijn huidige Corolla doen.
De achterruit van de E12 was breter als de achterruit van de E10, en daarom moest ik deze destijds even opnieuw opmeten. De sticker werd daarna al weer gauw bij Stickerland besteld.
e12_sticker.jpg
(sorry overigens voor de waterdruppels, de foto had ik destijds gemaakt vanuit de woonkamer terwijl het vochtig weer was buiten :D )

Vanwege mijn interesse in Japan(se dingen), kon het ook niet daarbij stoppen. Zoals algemeen bekend is de "Rising Sun" typisch iets echt Japans, en zie je het tegenwoordig vaak op "JDM" auto's. Ik probeer totaal niet de JDM scene te volgen, want ik volg gewoon mijn eigen stijl. Maar toch wilde ik deze Rising Sun heel graag op mijn auto en koos ik ervoor dit op mijn tankklep te laten spuiten. Ik zocht contact op met mijn oud-achterbuurman (die verhuisd is) en vroeg of hij deze er op wilde spuiten. Dit vroeg ik speciaal aan hem, omdat hij naar mijn mening gewoon een topspuiter is (John van Houwelingen, diverse mensen zullen hem misschien herkennen vanwege de Opel Astra en Mercedes Vito die hij had, en zijn vrouw een Honda CRX Del Sol).
e12_rising_sun.jpg
e12_rising_sun.jpg (13.82 KiB) 5670 keer bekeken
Zoals veel mensen over mij weten, en jullie inmiddels na het lezen van dit ben ik geïnteresseerd in diverse Japanse dingen. Veel Japanners hebben tegenwoordig bij belangrijke dagen een hachimaki (hoofdband) om om hun land te supporten. Zoals bekend droegen de Kamikaze piloten deze ook.
Dit vond ik dus een leuk idee om ze ook in mijn auto aan te brengen, om mijn hoofdsteunen heen. Dus heb ik via eBay 2 hachimaki vanuit Japan besteld, met de teksten 闘魂 (Fighting Spirit) en 必勝 (Certain Victory).
e12_hachimaki.jpg
Vanaf het begin was ik al aan het kijken voor een net setje velgen, maar ik dacht altijd dat deze te duur zouden zijn (ik dacht te moeilijk :P ).
In September raakte ik per ongeluk met mijn linkervoor velg een stoeprand iets te hard omdat ik voor een auto uit moest wijken die van rechts kwam (aan mijn rechterzijde stonden auto's geparkeerd, dus ik reed al aan de linkerkant een beetje).

Hier baalde ik ontzettend van en door de schade aan mijn linkervelg werd mijn auto gammel. Gelukkig was de schade alleen aan de velg en kon het dus met een andere set velgen opgelost worden. Voor de set velgen ging ik bij J&R CarDesign langs in Ridderkerk. Daar werd ik al meteen verliefd op een set 17" König Tuner 2 velgen. Deze werden dus daarna ook vrij snel gemonteerd.
e12_konig_1.jpg
e12_konig_2.jpg
e12_konig_2.jpg (10.6 KiB) 5670 keer bekeken
De gap tussen mijn velg en de auto vond ik er niet meer uitzien, en daarom was de beslissing om mijn auto te verlagen al snel gemaakt.
Omdat mijn budget destijds (en nog niet, aangezien ik voor een eigen huis met mijn vriendin aan het sparen ben) niet genoeg was voor een schroefset, werd er een besluit genomen om mijn auto 3cm rondom te verlagen. De auto ligt nu als een veertje op de weg en naar mijn mening ziet het er ook netjes uit.
corolla 1.jpg
Corolla 4.jpg
Corolla 4.jpg (19.16 KiB) 5670 keer bekeken
Corolla 3.jpg
corolla 2.jpg
Inmiddels ben ik al een poos bezig geweest met het rondkijken voor een andere set achterlichten, en vorige week (27-02) ben ik bij een shop langsgeweest om een set smoke/zwarte achterlichten te bestellen. Ze vertelden mij dat deze donderdag 5/03 of vrijdag 6/03 binnen zouden komen, maar het is nu donderdag en ik heb nog niks gehoord. Ik hoop dus in ieder geval dat ze morgen binnen komen! :D

Wat nu nog mijn toekomstplannen zijn (of in ieder geval, wat ik ooit wil doen):

- een andere uitlaat
- groene neon onder mijn dashboard
- Bride kuipstoelen
- Takata gordels
- audio
- booskijkers
- spoiler
- kofferklep cleanen
- MISSCHIEN kofferklep/dak/spoiler (als ik deze dus heb) zwart laten spuiten
- sportstuur
- uiteraard wil ik ook wat motorische tuning doen, alleen ben ik zelf niet technisch.. dit moet dus sowieso door andere gedaan worden, en ook met tips etc. van anderen..

Ik wens jullie heel veel leesplezier en mochten er vragen/opmerkingen zijn lees ik ze graag, en ik ben altijd bereid om (eerlijk) antwoord te geven.

- Melvin
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Project: Rina

Bericht door CoupÉter »

welkom op het forum en niet alleen op facebook ;)

mooie e12!

leuke plannen.
Een spoiler is wel een must voor een e12. zonder is hij erg saai.
Motorisch is volgens mij vrij weinig mogelijk. tenminste met deze motor.
Let wel op dat als je een sportstuur neemt dat je airbag weg is wat problemen met verzekering kan geven bij een ongeluk.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

dankjewel!

Ja precies, dat is ook de reden dat ik een spoiler wil :) ik hoef niet per sé een hele grote, maar in ieder geval wel eentje die er gewoon netjes uit ziet.
Wat betreft de sportstuur, ik heb wel een idee van een stuur die ik wil in mijn hoofd, maar dit wordt ook gewoon kijken waar ik hem vandaan kan halen.

Overigens ben ik vergeten in de tekst te zetten dat ik ook een ander ste matjes wil, een soort van "schaakpatroon" matjes (zie foto)
526688_395580733826930_1080959072_n.jpg
526688_395580733826930_1080959072_n.jpg (16.78 KiB) 5662 keer bekeken
Dit is dan wel het interieur van een Silvia S15, maar het gaat om het idee van de matjes. Voor zover ik weet zijn dit soort matjes alleen in Japan te koop, dus ook dit wordt import..
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
Doubletrouble
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON Ma Okt 31, 2011 10:12

Bericht door Doubletrouble »

goed bezig. ik had ook een E12 met Koni -4cm sportkit (aanrader) hoge spoiler en skirts van de dealer, sportkat, sportdemper etc. alleen die is naar de eeuwige jachtvelden.r.i.p.

Afbeelding
Corolla E10
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Bericht door pampie »

Oh Berty, Oh Rina, kom hier meid. :lol: 8-)

WTF, je vond een zilveren E10 niet de moeite waard om te pimpen? Daar denken ik en sommige andere toch anders over. ;)

Veel succes met project ''Rina'' :D
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

de e12 zag er leuk uit!!

de e10 vond ik de moeite wel waard hoor, alleen op het einde niet meer! :) omdat ik toen al besloten had "op een dag een andere auto te nemen".. en ja dan is het de moeite niet meer waard :)
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Bericht door Perre »

Veel succes met je project. De japanse tekstnmaakt je wagen direct origineel en echt JOUW wagen.
Wat een rising sun betreft, daar ben ik geen fan van, maar laat dat je zeker niet tegen houden.
Hoofdbanden zijn wel leuk gevonden.
Ga zo door.
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

thanks Perre!

Zoals ik ook al in mijn tekst vermeld ga ik ook echt gewoon voor een eigen stijl, dus daarom doe ik ook precies wat ik leuk vind en dergelijke. :P
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

en sinds vandaag zitten de achterlichten er op!! een foto hiervan volgt snel.
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
Dirk1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON Di Mrt 03, 2015 11:22

Bericht door Dirk1990 »

Benieuwd naar je foto van de achterlichten.
Mooie auto met erg mooie velgen trouwens! :shock:
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

thanks Dirk! ik heb me laten vertellen dat deze velgen origineel alleen in Japan en Amerika zijn uitgebracht!
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

Zoals eerder vermeld heb ik ook nu al een poosje andere achterlichten! :)
Degene die me op Facebook hebben, of gekeken hebben bij de CCNL pagina op Facebook hebben het waarschijnlijk al voorbij zien komen.

Afgelopen zondag ben ik bij Heaven On Wheels (meeting in Anderlecht, BE) geweest met een Belgische vriend van me. Het was de bedoeling om de auto's naast elkaar te zetten, maar omdat het daar zo gigantisch druk was was het er niet van gekomen en moesten we verspreid staan.. Op de terugweg naar huis maar even langs een parkeerplaats gestopt op de E19 en daar heeft mijn vriendin een paar foto's van de achterlichten gemaakt met haar telefoon (ze wilde voor de meeting niet haar eigen camera meenemen, dus anders waren het wel mooiere kwaliteit foto's!) hieronder 2 foto's waarop de achterlichten te zien zijn (en dus ook de Opel Astra van mn Belgische maatje)
TL_ce12_1.jpg
TL_ce12_2.jpg
Nu dus op naar de volgende updates, sparen sparen en nog eens sparen! Ook wil ik een keer naar het Belgische Doel voor een fotoshoot van beide auto's hierboven (mijn auto dus en de Astra) en er gewoon een gezellig dagje van maken met z'n 4en (wij + aanhang) ^^
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Bericht door pampie »

En wij dan? Zijn wij niet gezellig?

Lekker bezig iig met je Corolla, dat zien we graag.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

pampie schreefCOLONEn wij dan? Zijn wij niet gezellig?
hahaha, tuurlijk wel! maar de meeste van jullie ken ik nog niet helemaal :)
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
autofreak
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1196
GeregistreerdCOLON Wo Sep 22, 2010 10:05

Bericht door autofreak »

Mooi Project! 8-)
corolla. a car to be proud of.
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

autofreak schreefCOLONMooi Project! 8-)
thanks! :D
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

@home.jpg
exhaust.jpg
Okee misschien ben ik hier een beetje laat mee omdat ik het vergeten was hier ook bij te zetten (hoe durf ik.. schandalig!)

Maar sinds begin deze maand heeft mijn Corolla een heerlijk diep geluidje gekregen!
Er zit een compleet custom uitlaat onder, die ik er bij Celtemp te Ridderkerk onder heb laten zetten.
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Bericht door Perre »

ziet er goed uit.
Is die nu erg luid als die rijdt (als in, oh ik hoor hem in de verte aankomen ik zal al aan het eten beginnen), of is het eerder een diepe brom (als in, oh hij staat voor de deur)
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

Perre schreefCOLONziet er goed uit.
Is die nu erg luid als die rijdt (als in, oh ik hoor hem in de verte aankomen ik zal al aan het eten beginnen), of is het eerder een diepe brom (als in, oh hij staat voor de deur)
beetje tussen in :) de (doorgaande) straat waar mijn straat aan kruist heeft vlak bij de kruising een drempel, en als ik daar rijd horen ze me wel aankomen, maar niet van kilometers ver :) mijn vriendin zij wel dat als ik echt doortrek op de snelweg zij last krijgt van d'r oren, maar zelf heb ik er geen last van :D
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

leuke uitlaat :)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

CoupÉter schreefCOLONleuke uitlaat :)
thanks!
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

Het is alweer een poos geleden dat ik iets hier op het Corollaforum heb gepost, maar het is ook een tijd geleden dat ik iets aan mijn auto deed (dit omdat ik een periode heb gekend van weinig geld en geen werk, helaas). Maar het jaar is goed begonnen en heb toch al weer 2 dingen aan mijn auto veranderd.

Allereerst heb ik een andere versnellingspook genomen. Het is een versnellingspook in een Japanse stijl, wat veel mensen een "dildopook" of een "driftpook" noemen. Hoe je het ook went of keert en hoe je het ook wilt noemen, hoeveel je het gaat haten of leuk vinden.. Het maakt mij niet uit :) ik ben er blij mee, en ik vind het cool (aangezien ik met mijn auto wat Japanse lijnen volg)
flowerknob.jpg
Het tweede wat ik heb gedaan, en voor tot nu toe het laatste is ook gelijk een spoiler op mijn auto gezet. Deze is in zwart/rood gespoten. Mijn dak is ook gelijk zwart geworden, en ook zijn er wat emblemen van mijn kofferbak verdwenen.
blackroofredblackspoiler.jpg
Uiteraard heb ik nog steeds genoeg plannen, en zal ik die tegen die tijd ook hier updaten. :)
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
Toyota_e10
President member
President member
BerichtenCOLON 1341
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 24, 2004 18:51

Bericht door Toyota_e10 »

Ziet er mooi uit dat zwart rood combi...succes met je verdere plannen en veel rijplezier !
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

Toyota_e10 schreefCOLONZiet er mooi uit dat zwart rood combi...succes met je verdere plannen en veel rijplezier !
thanks!
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
AB12
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Zo Dec 13, 2015 21:53

Bericht door AB12 »

Netjes hor, ziet er allemaal top uit!! is dat zwarte lak of folie?
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

AB12 schreefCOLONNetjes hor, ziet er allemaal top uit!! is dat zwarte lak of folie?
Het isgewoon zwarte lak! :) Inmiddels heeft mijn auto ook kuipstoelen, ben het alleen vergeten te posten hier, haha :)
Als je wil kan je het op Facebook ook volgen via "Rina the Rolla" :)!
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

zoals hierboven al in een reactie geschreven, heb ik er sinds september ook een set Bride kuipstoelen in! deze had ik via JapPower gekocht samen met Takata gordels, alleen deze waren helaas te kort (die zouden via een kooi geplaatst kunnen worden, en niet via de achterbank helaas).. na flink overleg tussen mij en JapPower zijn we er dus uit gekomen dat ik er een set Bride gordels bij nam. deze waren dezelfde prijs, dus ik kon het gewoon komen inwisselen! (let wel, zowel de stoelen als de gordels zijn replica, maar dan wel hoogwaardig spul)

hieronder een foto van hoe het er nu uit ziet :D
Bijlagen
15000833_1237362273003903_5060166288794141968_o.jpg
Laatst gewijzigd door 2 op meru1990, in totaal 0 keer gewijzigd.
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

volg me ook op Facebook via https://www.facebook.com/rinatherolla/ :D
Laatst gewijzigd door 1 op meru1990, in totaal 0 keer gewijzigd.
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
meru1990
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 81

Bericht door meru1990 »

ook was ik vorige week zondag op de Wangan Warriors meeting in Ysselsteyn, Limburg :) er waren een paar mooie foto's van mn auto gemaakt die ik nu graag even deel! :D
15171019_1287826004602394_3462173345773693971_n.jpg
(credit van deze foto gaat uit naar Squad Royale)
15181270_1283971258321202_6021526864096028986_n.jpg
15181270_1283971258321202_6021526864096028986_n.jpg (16.16 KiB) 5348 keer bekeken
人にやさしく!
やあ!こんにちわ!

#RinatheRolla
AB12
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Zo Dec 13, 2015 21:53

Bericht door AB12 »

Ziet er echt netjes uit, goed bezig! Leuke hobbie ;)
BUTTON_POST_REPLY