The Bold Blue Blacktop Corolla
ModeratorCOLON Moderator
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08
-
Luuk
- Full member

- BerichtenCOLON 377
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 21, 2009 11:38
Re: The Bold Blue Blacktop Corolla
En ik kan je alleen maar aanraden om die hydraulische spanner ook meteen mee te pakken als je dan toch alles open hebt.. Heb het vaker gezien dat je het een jaar later alles weer open kan gooien omdat de spanner het begint te begeven.
Maar verder wel veel mooie plannen in het vooruitzicht!
Maar verder wel veel mooie plannen in het vooruitzicht!
-
Denim
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1029
- GeregistreerdCOLON Vr Feb 03, 2006 12:40
remmen zijn wel slim idd weet niet of je stalen remleidingen hebt maar die zou ik echt adviseren voor trackdays.
Over je uitlaat ben ik het trouwens compleet oneens met wat je wilt doen, je wilt meer tegendruk zodat hij onderin beter pakt maar je rijdt
op het circuit en je hebt een blacktop dus je wilt toch dat dat ding altijd in zijn hoge toeren hangt? Onderin gebruik je toch niet een beetje meer koppel onderin is leuk als je er op straat mee rijdt zou ik zeggen. Zoals Onnaj zegt is wel slim om te doen.
Over je uitlaat ben ik het trouwens compleet oneens met wat je wilt doen, je wilt meer tegendruk zodat hij onderin beter pakt maar je rijdt
op het circuit en je hebt een blacktop dus je wilt toch dat dat ding altijd in zijn hoge toeren hangt? Onderin gebruik je toch niet een beetje meer koppel onderin is leuk als je er op straat mee rijdt zou ik zeggen. Zoals Onnaj zegt is wel slim om te doen.
Toyota Corolla E11 WIW
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
Als zijn versnellings bak niet goed uit komt voor de bochten (ook van wege zijn verkeerde banden) zal die laag in zijn toere op nieuw moete op bouwe ,zeker in de langzame bochten
Dus aan koppel heb je zeker wat op een baan nodig ,
Zeker als je pas race neem je de bochten gewoon veel rustiger
Persoonlijk vind ik een blacktop een verkeerd blok voor op een race baan
Te weinig koppel ,kan beter een red top neme ,trekke onder uit veel beter
Als je versnellingen te minste goed uit komen
Maar het heb met alles te maken ,bande, remmen ,bak ,blok en de stijfheid van je wage wat niet te veel moet zijn en durf je het aan om te vliegen enz enz enz
Of terwijl ,poen wat je er in douwd
Peet
Dus aan koppel heb je zeker wat op een baan nodig ,
Zeker als je pas race neem je de bochten gewoon veel rustiger
Persoonlijk vind ik een blacktop een verkeerd blok voor op een race baan
Te weinig koppel ,kan beter een red top neme ,trekke onder uit veel beter
Als je versnellingen te minste goed uit komen
Maar het heb met alles te maken ,bande, remmen ,bak ,blok en de stijfheid van je wage wat niet te veel moet zijn en durf je het aan om te vliegen enz enz enz
Of terwijl ,poen wat je er in douwd
Peet
- Redge
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 28, 2011 19:21
Ja wordt een 200cpsi sportkat, dat bedoelde ik ook met sportkat. Bij een Blacktop bedoel ik toeren onderin eerder 3500-5500 toeren, zo'n beetje de lagere toerentallen op het circuit, dus bedoel ik ook niet 1500 toeren.
En ja Peet, de Redtop is een fantastisch blok inderdaad. Er rijdt een zilvere E11 rond op de circuits hoorde ik. Maar de beleving van een hoog toerenbereik van de Blacktop is ook prachtig en het is een toegankelijke motor voor mensen met een klein budget zoals ik. Wie gaat sowieso met een Corolla het circuit op? Gekke mensen hoor
Je weet zelf wat voor een mooie bakken er op trackdays staan... Er wordt hier mooi geouwehoerd maar blijft uiteindelijk een Corolla.
En ja Peet, de Redtop is een fantastisch blok inderdaad. Er rijdt een zilvere E11 rond op de circuits hoorde ik. Maar de beleving van een hoog toerenbereik van de Blacktop is ook prachtig en het is een toegankelijke motor voor mensen met een klein budget zoals ik. Wie gaat sowieso met een Corolla het circuit op? Gekke mensen hoor
Toyota Auris Luna Business "Motorsport" 2007
SOLD:Corolla Liftback 1.6 '99
viewtopic.php?f=50&t=38191
SOLD: Corolla G6 4A-GE 20V Blacktop '99
viewtopic.php?f=50&t=48403
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
als het goed is kan je met die kat tot 550 pk gaan ,ze race er ook mee
er zitten 2 stalen verlopen op gelast ,dus je kan zelf de diameter af slijpen die je nodig heb voor jou diameter uitlaat pijp
ja die gozer kan ik met die zilveren Corolla en zijn red top
wage is ook om gebouwd om te race ,hij was ook op de laatste cd
nog ff mee staan ouwe hoere .
ik snap wat je bedoelt met je lage toeren ,maar wat ik probeer te vertellen dat je bij lage snelheids bochten ( bochten die je in zijn 3 neemt bv)rond de 4000 toere in een bocht zit
en trek daar maar is uit met weinig koppel
je kan terug schakelen (ben je ook gelijk je wagen kwijt )maar dan lig je met je bek op de voorruit
dus word het plankgas terug schalen ,wat ook niet bevorderlijk is voor je koppeling
dus eigenlijk in zijn 2 in een bocht in duike ,alle toere draaie die je blok maar kan hebbe ,en heel lichtjes bij remmen
hak remmen en tene gas geven
kijk het voordeel is ook dat je versnellingen redelijk uit komen voor de bochten
wat ook weer met je bande te maken heb
rij ik met gewone straat bande op zantfoord ,dan kom ik klote uit in de bochten
maar rij ik met die semi sliks kom ik wel uit met me bak ,mot het wel goed heet zijn
snap je dat scheet?
Dat er mooie bakken staan klopt als een bus ,maar daar mot je schijt aan hebbe (een ander zijn gras is altijd groener)
de tijd winst zit in de bochten en niet op het rechte eind (hogere snelheid )
dus hoe harder jij die bochte neemt en hoe harder jij er uit kan vliege ,win je meer mee dan alleen maar hard op het rechte eind gaan
ik heb 2,7 2,8 rond gereden op zantfoord (met dat ouwe lijk).er zijn subaru,s op gevokt en al die dat niet redde he
zitte allemaal rond de 2,12 ,2,13 [ hebbe gewoon veelste veel onder stuur die dingen ,zeker als er nog meer vermoge uit gehaald word)
en dat terwijl ik maar een gewoon 1,6 motortje heb en een koppeltje van 165
gewoon niks dus ,maar zo zie je als alles klopt met je wage ,wat voor tijd winst je kan behalen gozer
mot ook zegge als ik rij maakt het me ook niet uit of ik een bocht uit vlieg (adrialine zit dan tege het plafond bij me )hoop het niet hoor
weet je je mot gewoon geniete ,maak lekkere je wagen in orde en gaat lekker rijden volgend jaar
en geniet er van
het is gewoon hoeveel poen dou je er in ,en hoe sneller je gaat
heb je wat verteld hier ,om je wat te leren
gewoon een stukkie ervaring en wat ik geleerd heb van die manne die ook racen en monteurs van pim (subaru,s knakkers)
en dat het een gewone corolla is ,ach maakt het wat uit ?
lekker belangrijk
gr Peet
er zitten 2 stalen verlopen op gelast ,dus je kan zelf de diameter af slijpen die je nodig heb voor jou diameter uitlaat pijp
ja die gozer kan ik met die zilveren Corolla en zijn red top
wage is ook om gebouwd om te race ,hij was ook op de laatste cd
nog ff mee staan ouwe hoere .
ik snap wat je bedoelt met je lage toeren ,maar wat ik probeer te vertellen dat je bij lage snelheids bochten ( bochten die je in zijn 3 neemt bv)rond de 4000 toere in een bocht zit
en trek daar maar is uit met weinig koppel
je kan terug schakelen (ben je ook gelijk je wagen kwijt )maar dan lig je met je bek op de voorruit
dus word het plankgas terug schalen ,wat ook niet bevorderlijk is voor je koppeling
dus eigenlijk in zijn 2 in een bocht in duike ,alle toere draaie die je blok maar kan hebbe ,en heel lichtjes bij remmen
hak remmen en tene gas geven
kijk het voordeel is ook dat je versnellingen redelijk uit komen voor de bochten
wat ook weer met je bande te maken heb
rij ik met gewone straat bande op zantfoord ,dan kom ik klote uit in de bochten
maar rij ik met die semi sliks kom ik wel uit met me bak ,mot het wel goed heet zijn
snap je dat scheet?
Dat er mooie bakken staan klopt als een bus ,maar daar mot je schijt aan hebbe (een ander zijn gras is altijd groener)
de tijd winst zit in de bochten en niet op het rechte eind (hogere snelheid )
dus hoe harder jij die bochte neemt en hoe harder jij er uit kan vliege ,win je meer mee dan alleen maar hard op het rechte eind gaan
ik heb 2,7 2,8 rond gereden op zantfoord (met dat ouwe lijk).er zijn subaru,s op gevokt en al die dat niet redde he
zitte allemaal rond de 2,12 ,2,13 [ hebbe gewoon veelste veel onder stuur die dingen ,zeker als er nog meer vermoge uit gehaald word)
en dat terwijl ik maar een gewoon 1,6 motortje heb en een koppeltje van 165
gewoon niks dus ,maar zo zie je als alles klopt met je wage ,wat voor tijd winst je kan behalen gozer
mot ook zegge als ik rij maakt het me ook niet uit of ik een bocht uit vlieg (adrialine zit dan tege het plafond bij me )hoop het niet hoor
weet je je mot gewoon geniete ,maak lekkere je wagen in orde en gaat lekker rijden volgend jaar
en geniet er van
het is gewoon hoeveel poen dou je er in ,en hoe sneller je gaat
heb je wat verteld hier ,om je wat te leren
gewoon een stukkie ervaring en wat ik geleerd heb van die manne die ook racen en monteurs van pim (subaru,s knakkers)
en dat het een gewone corolla is ,ach maakt het wat uit ?
lekker belangrijk
gr Peet
-
aygo tuner
- Special member

- BerichtenCOLON 795
- GeregistreerdCOLON Wo Sep 08, 2010 01:09
die man met de grijze corolla is arno keer mee gereden hij is ook instructeur bij driving school zandvoort.
gr,s aygo tuner
gr,s aygo tuner
1 stand vol gas.
1 engine dead. 6/7 laps zandvoort.
second engine 79hp en 99.8nm.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
Dat klopt hij staat ook vaak te vlaggen op zantfoord
Stond een keer in de rij op de baan om te starte ,kwam ik in gesprek met hem over me remmen ,hij vond het wel wat
Zijn wage stond een tijd gelede te koop maar heb hem toch gehouden om te race
Peet
Stond een keer in de rij op de baan om te starte ,kwam ik in gesprek met hem over me remmen ,hij vond het wel wat
Zijn wage stond een tijd gelede te koop maar heb hem toch gehouden om te race
Peet
-
aygo tuner
- Special member

- BerichtenCOLON 795
goeie kerel kan er altijd wel mee lachen hij was toen bij ad en mochten stukje mee knalle maar daar merk je wel door gelast chassie en goede dempers banden en remmen 
1 stand vol gas.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
Ja maar ook hij is geen voorstander van hard af geveerde wagens ,je moet nog wat beweging hebbe in je schokbrekers
Heel verhaal met hem er over gehad ,ja leuke gozer
Weet eigelijk niet waar die van Daan komt ,komt die bij jullie uit de buurt dan?
Heel verhaal met hem er over gehad ,ja leuke gozer
Weet eigelijk niet waar die van Daan komt ,komt die bij jullie uit de buurt dan?
-
aygo tuner
- Special member

- BerichtenCOLON 795
nee dat niet dacht rotterdam.
1 stand vol gas.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
- Redge
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Welke rem setup had Arno dan op zijn auto? Ben wel benieuwd voor die 200 pk. Jammer dat ie niet hier op het forum zit.
Ik heb gisteren geperforeerde schijven met normale blokken gekocht op Ebay Duitsland, was een hele mooie aanbieding voor 133,- kon ik het niet laten liggen, aangezien schijven normaal minimaal 150,- zijn. Nu heb ik straks alle schijven rondom geperforeerd, staat ook wel goed denk ik
En nu maar hopen dat ik alles passend krijg. Ik zal binnenkort wat foto's maken over dit topic of een apart topic starten van de remmen upgrade.
Ik heb gisteren geperforeerde schijven met normale blokken gekocht op Ebay Duitsland, was een hele mooie aanbieding voor 133,- kon ik het niet laten liggen, aangezien schijven normaal minimaal 150,- zijn. Nu heb ik straks alle schijven rondom geperforeerd, staat ook wel goed denk ik
En nu maar hopen dat ik alles passend krijg. Ik zal binnenkort wat foto's maken over dit topic of een apart topic starten van de remmen upgrade.
-
aygo tuner
- Special member

- BerichtenCOLON 795
hallo redge,
Volgens mij rijd arno gewoon met grote levin remmen zelfde als ruud maar dacht wel met ebc rond om.
Kan altijd even navragen deze man zit inderdaad niet hier op het forum dat heeft voornamelijk te maken aangezien hij piloot is en nooit veel tijd heeft haha.
Gr,s mark
Volgens mij rijd arno gewoon met grote levin remmen zelfde als ruud maar dacht wel met ebc rond om.
Kan altijd even navragen deze man zit inderdaad niet hier op het forum dat heeft voornamelijk te maken aangezien hij piloot is en nooit veel tijd heeft haha.
Gr,s mark
1 stand vol gas.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
Normal 68hp en 91.0 nm.
new car soon
Aygo Bleu comfort.
-
Peet
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 4435
Toen ik hem sprak ree die met gewone remmen ,na mij remmen gezien te hebbe is die het nodige gaan veranderen ,althans dat zij die toen ,mooi man dat je iets leuks gekocht heb ,haal gelijk voor die bescherm kappe er af ,koelt veel beter ,achter late zitte ,die remme motte gillend heet blijfe ,remd het beter namelijk ,
Graag foto,s jonge
Trouwens wete jullie dat er in de begin jaren 80 gewoon gerace werd op zantfoord met de Corolla,s
Was in mijn tijd nog ,was nog op de oude baan
Ff op joutupe kijke ,leuke filmpjes zijn er van
Gr peet
Graag foto,s jonge
Trouwens wete jullie dat er in de begin jaren 80 gewoon gerace werd op zantfoord met de Corolla,s
Was in mijn tijd nog ,was nog op de oude baan
Ff op joutupe kijke ,leuke filmpjes zijn er van
Gr peet
- Redge
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Hierbij de voortgang van mijn remmen project.
Ik heb Zimmermann Z-Coat geperforeerde schijven van een Avensis gekocht die ik ga omboren naar 4x100.
Er komen standaard blokken op. Ik heb nu wat forums afgelezen en dit is ruim voldoende, zeker omdat twinpots sowieso al harder remmen. Binnenkort komt hier nog een mooi tapijtje overeen. En ik ben nog bezig met het inbouwen van een 12V en USB aansluiting. Zoals het er onder de kap er nu uitziet, ik heb ook nog titanium heatwrap van de Kerstman gevraagd, dus ook nog een leuk klusje erbij.
Ik heb Zimmermann Z-Coat geperforeerde schijven van een Avensis gekocht die ik ga omboren naar 4x100.
Er komen standaard blokken op. Ik heb nu wat forums afgelezen en dit is ruim voldoende, zeker omdat twinpots sowieso al harder remmen. Binnenkort komt hier nog een mooi tapijtje overeen. En ik ben nog bezig met het inbouwen van een 12V en USB aansluiting. Zoals het er onder de kap er nu uitziet, ik heb ook nog titanium heatwrap van de Kerstman gevraagd, dus ook nog een leuk klusje erbij.
-
Luuk
- Full member

- BerichtenCOLON 377
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 21, 2009 11:38
Ben je niet bang dat die geboorde schijven gaan scheuren? Zeker bij circuitgebruik (vaak snel opwarmen en afkoelen) hoor je vaak dat ze gaan scheuren.
-
ErwinGtsi
- Special member

- BerichtenCOLON 763
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 15, 2006 10:47
Leuk project !!
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
- Redge
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 694
Re: The Bold Blue Blacktop Corolla - The End
Na wat overwegingen toch besloten de blauwe te verkopen als er een goed bod op werd gedaan. En dat is gebeurd. Na wat handel met overgebleven onderdelen staat de groene weer op mijn eigen oprit en is de garage weer lekker leeg.
Nu kan ik gaan bedenken wat ik wil in de toekomst. Maar er komen geen 3 auto's, merkte wel dat dit teveel van het goede is.
Waarom geen swap gedaan, zou je afvragen. Ik heb er bewust niet voor gekozen omdat het meer werk zou opleveren en geld zou kosten dan ik had voorzien en het feit dat er altijd een onzekerheid blijft inzitten met swappen. Meestal gaat het goed maar soms ook niet. De 4afe rijdt heerlijk zoals ie nu is en wil hem dus ook nog even houden zoals ie nu is.
Het was een leuke ervaring met de blauwe blacktop waar ik veel plezier aan heb beleefd.
Nu kan ik gaan bedenken wat ik wil in de toekomst. Maar er komen geen 3 auto's, merkte wel dat dit teveel van het goede is.
Waarom geen swap gedaan, zou je afvragen. Ik heb er bewust niet voor gekozen omdat het meer werk zou opleveren en geld zou kosten dan ik had voorzien en het feit dat er altijd een onzekerheid blijft inzitten met swappen. Meestal gaat het goed maar soms ook niet. De 4afe rijdt heerlijk zoals ie nu is en wil hem dus ook nog even houden zoals ie nu is.
Het was een leuke ervaring met de blauwe blacktop waar ik veel plezier aan heb beleefd.