Idd Bob, in de deuren wil zich best wat vocht verzamelen volgens mij komt er als het hard regent via het raam altijd wat water de deur in. Daarom zitten er onder in de deur ook kleine gaten om het water weg te laten lopen. Maar dit water komt voornamelijk tussen de twee plaat delen dus het gedeelde waar het raam invalt. Volgens mij is een van de redenen dat het plastic met daarop een beetje isolatie materiaal voor de gaten zit. Dit is natuurlijk ook om wat bij geluiden te dempen. maar door dit plastic komt er niet zoveel vocht tussen je deurpaneel en het deurframe.
Nog een tip voor de mensen die iets betere geluidskwaliteiten wil, plak wat silent coat in je deuren. Daardoor kan je je muziek een stuk harder zetten zonder dat je bij geluiden uit je deur krijgt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je helemaal geen last meer hebt van bij geluiden want als ik mijn bass goed hard zet dan hoor ik nog steeds wat trillen volgens mij is dit het raam mechanisme, maar je merkt zeker verschil.
Ik was ongeveer 30 euro kwijt voor 8 vellen, hier mee kan je 2 deuren voor een groot deel beplakken. Dit was wel een instap pakket maar vond het zonde om meteen 100 euro aan was demping uit te geven.
http://www.hifimotive.nl/product/96/sil ... 5/demping/