Dor stom toeval ag ik op MP een Corolla te koop staan, bij mij in het dorp. Voor erg weinig geld, en het was meteen duidelijk waarom. Roest...heel veel...
Wielkast randen, dorpels, echt vanalles was weggerot.
Auto was een 1.3 XL automaat uit 1988.
1988 Toyota Corolla 1.3 XL Super by
Eelco v Manen, on Flickr
1988 Toyota Corolla 1.3 XL Super by
Eelco v Manen, on Flickr
Net 110.000 km gelopen. De auto had spatlappen rondom, en toen ik dat zag, die beste man gelijk een mail gestuurd met het verzoek om de spatlappen los over te nemen. Daar ging hij mee akkoord. Toen ik langsging, bleek hij de auto voor slooptarief gekocht te hebben en de aankoop van mij vwb de spatlappen, zorgde ervoor dat hij meteen break even was.
Ik vertelde hem mijn verhaal mbt roest en de daarbij horende werkzaamheden. Dat deed hem besluiten om mij te vragen of ik niet meer nodig had, aangezien de wagen nu naar de sloop ging.
Tsja...toen had ik wel een lijstje met reservespullen die ik wilde....
Ik heb na een zaterdagmiddag sleutelen eindelijk H4 koplamp units gevonden. Een enorme verbetering met de duplo units die er nu in zitten. Tevens nog wat haakjes, schroefjes en een hoedenplank alsmede een grille, achterklep schokbrekers en de stadslicht units. Ook een driespaaks sportief stuurtje moest mee.
De spatlappen heb ik inmiddels opgeknapt en ze zitten eronder.
Now also mudflaps on the front. by
Eelco v Manen, on Flickr
De koplampen zaten er vanmiddag al in. stonden nog goed afgesteld van de andere Corolla.
Stuurt wat er eerst in zat, gaf bij de bocht omgaan, wegdraaien parkeerplaats of omdraaien danwel inparkeren, een ongewenste getoeter, door de brede claxon toets.
Two spoke replaced with three spoke steerjng wheel. by
Eelco v Manen, on Flickr
Nu, is dat veel beter geregeld.
Two spoke replaced with three spoke steerjng wheel. by
Eelco v Manen, on Flickr
Tevens een mooi setje reservelampen in de auto.,
original Toyota bulb replacement set. by
Eelco v Manen, on Flickr
Het automaatje, hoe lui het ook is, rijd erg zuinig. Met dit warme weer bijna 1 op 18 gehaald, zonder veel moeite.
Alles wat ik erop en erin wil hebben, is nu aanwezig. Wellicht ooit nog een zonneklep met spiegel voor de bijrijdersplek en een extra kledinghaakje.