Piepende achterbak

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON Zo Okt 15, 2017 08:11

Piepende achterbak

Bericht door Rolla1995 »

Al jaren komt uit de achterbak van mijn E10 hatchbak een irritant piepend wiebelend geluid.

Overbodige crap eruit gehaald.
De kunststof behuizing verwijderd rondom het achterslot en onder het raam.
Al het kunststof dat contact maakt met de carrosserie, vastgeklemd met polypress schuim.
Silicone crap over de afdichtrubbers van het raam.
Het reservewiel extra vastgezet.

En nog piepen en wiebelen. :schieten:

Heeft iemand een idee?
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON Vr Apr 13, 2007 07:18

Re: Piepende achterbak

Bericht door jaapio »

Hahahaha..... komt me bekent voor. :lol:

Links en rechts van de achterklep zitten van die rubbertjes. Als je de klep dicht doet komen die in contact met rubbers die weer op de carrosserie zitten. Wat vet of siliconen spray of zo erop en het is weg.

Zou heel goed de oplossing kunnen zijn, althans bij mij wel :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: Piepende achterbak

Bericht door Martijn »

Controleer de ruimte voor je krik ook even.. je zal niet de eerste zijn die met een net-niet-vast-genoeg-gedraaide krik rondrijd... of dat er andere rommel in dat vak ligt wat herrie maakt.

Wat ook herrie kan maken zijn de stabilisator rubbers achter. Vaak een kloppend/bonkend geluid.
Even een keer WD40 tussen spuiten en als het dan weg is.. tijd om ze te vervangen!
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikers-avatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON Zo Okt 15, 2017 08:11

Re: Piepende achterbak

Bericht door Rolla1995 »

Opgelost!

Jaapio heeft gelijk.
Het zijn de stootrubbers van de achterklep!
Het zijn metalen klemmen omhuld met rubber.
Als het metaal gaat roesten, klemmen ze niet meer goed en gaat alles wiebelen en piepen.
Ik heb de rechter nog proberen te fixen met glasvezel plamuur, maar dat maakte geen indruk
Ik heb ze moeten vervangen (20 euro).

Jaap, heel veel dank!! :thanx
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
BUTTON_POST_REPLY