Bij deze zou ik me eerst even voorstellen, ik ben Tim, 20 jaar en ik heb sinds kort een Corolla E11 G6 uit 2000.
Ik ben al iets bezig geweest met onderhoud (en een beetje tuning) maar ik heb toch nog een paar vragen.
Als eerste vroeg ik me af of de E11 een interieur filter heeft, zo ja, waar kan ik die vinden?
Ik heb de einddemper verwijderd en vervangen door een sierstuk maar ik ben niet helemaal tevreden over het geluid (klinkt nu een beetje als een natte scheet...). Zijn er leuke (en een beetje betaalbare) einddempers te krijgen?
Als laatste zou ik ook wel iets meer aanzuig geluid willen vanuit het luchtfilter. Een powerfilter werd mij afgeraden maar zijn er verder nog opties om een iets leuker geluid te krijgen?
Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto
ModeratorCOLON Moderator
-
CorollaE11G6
- Newbie

- BerichtenCOLON 1
- GeregistreerdCOLON Di Aug 11, 2020 22:13
Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto
Corolla E11 G6 Facelift, eerste auto en klaar om vieze handen te krijgen!
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6637
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Re: Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto
Welkom!!
E11 kan een interieurfilter hebben mits je airco hebt. Dan zit die achter het dashboard kastje.
Mooi uitlaatgeluid ga je enkel bereiken met een custom (rvs) uitlaatsysteem.. losse (open) sportluchtfilters, sportdempers etc. is vaak genoegen nemen met wat je ervan krijgt. Heb ooit (ergens in 2006 ofzo) een rvs systeem vanaf katalysator laten maken bij EPS in Hoogezand en tot nu toe zit die nog steeds met volle tevredenheid eronder, al is de uitlaat sindsdien een Corolla en een eigenaar verder.
E11 kan een interieurfilter hebben mits je airco hebt. Dan zit die achter het dashboard kastje.
Mooi uitlaatgeluid ga je enkel bereiken met een custom (rvs) uitlaatsysteem.. losse (open) sportluchtfilters, sportdempers etc. is vaak genoegen nemen met wat je ervan krijgt. Heb ooit (ergens in 2006 ofzo) een rvs systeem vanaf katalysator laten maken bij EPS in Hoogezand en tot nu toe zit die nog steeds met volle tevredenheid eronder, al is de uitlaat sindsdien een Corolla en een eigenaar verder.

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
Re: Onderhoud en tuning aan mijn eerste auto
EPS is top idd, heb er zelf ook 1 van hen. Kost wel wat...
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd