E9 liftback projects - Update 28/12/2015
ModeratorCOLON Moderator
-
AirWolfe
- Special member

- BerichtenCOLON 611
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28
Re: E9 liftback projects - UPDATE 26-03-2008 - foto's xenon
welk merk xenon heb je gestoken?
tevreden van?
tevreden van?
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Merk onbekend maar inverters zien er min of meer allemaal hetzelfde uit.
Zie ook dit topic:
viewtopic.php?f=59&t=25739" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkoper is plasmaglow, hier ook op het forum. Zijn geloof ik dezelfde setjes als op carfanatics.com maar plasmaglow kan je er alles over vertellen. Moet binnenkort bij nog 2 wagens (rolla verso en cordoba) dit inbouwen.
Ik heb de H4 xenon/halogeen 6000K. In de E9 geen problemen met grootlichtlampjes, uitvallen e.d. (iig niet in de mijne)
Zie ook dit topic:
viewtopic.php?f=59&t=25739" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkoper is plasmaglow, hier ook op het forum. Zijn geloof ik dezelfde setjes als op carfanatics.com maar plasmaglow kan je er alles over vertellen. Moet binnenkort bij nog 2 wagens (rolla verso en cordoba) dit inbouwen.
Ik heb de H4 xenon/halogeen 6000K. In de E9 geen problemen met grootlichtlampjes, uitvallen e.d. (iig niet in de mijne)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Vandaag is de postbode langsgeweest met een stukje nieuw speelgoed.
Nieuw uitlaatspruitstuk van OBX. Eigenlijk bedoeld voor de E9 coupé maar zal ook wel op de LB passen denk ik zo. Spul ziet er netjes uit compleet met pakkingen, echter niet echt super gepolijst en afgewerkt op de lassen maar wat wil je dan voor dat geld. Misschien dat ik hier deze week nog aan begin, maar zal wel een leuk karwij worden om de oude bouten (heel) uit het blok te krijgen. Zou mooi zijn als het nog wat vermogenswinst gaf ook. Zal er in ieder geval een stukje beter van uit gaan zien.
Foto volgt zodra de bijlagequota weer gereset is.
Foto volgt zodra de bijlagequota weer gereset is.
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Re: E9 liftback projects - UPDATE 10-04-2008 - struitstuk binnen
Gisteren de ss-set met subframe en remmen opgehaald bij Ad.
Vandaag alvast de remmen gedemonteerd, allemensen wat een schijven! Dat wordt een best verschil als deze op de E9 zitten. Voor het zover is gaan ze echter nog even uit elkaar om (voor de zekerheid) overal een paar nieuwe seals in te zetten. Ook worden ze netjes gestraalt en in de lak gezet zodat het ten minste weer een beetje aansluit bij m'n achterremmen.
Of het subframe en superstrut-ophanging zonder al teveel aanpassingen gaat passen weet ik helaas nog niet, hiet heb ik nog geen tijd voor gehad. Hier ga ik wel volgende week naar kijken, als de riolla weer door de apk heen is bijvoorbeeld
Keep U posted!
Vandaag alvast de remmen gedemonteerd, allemensen wat een schijven! Dat wordt een best verschil als deze op de E9 zitten. Voor het zover is gaan ze echter nog even uit elkaar om (voor de zekerheid) overal een paar nieuwe seals in te zetten. Ook worden ze netjes gestraalt en in de lak gezet zodat het ten minste weer een beetje aansluit bij m'n achterremmen.
Of het subframe en superstrut-ophanging zonder al teveel aanpassingen gaat passen weet ik helaas nog niet, hiet heb ik nog geen tijd voor gehad. Hier ga ik wel volgende week naar kijken, als de riolla weer door de apk heen is bijvoorbeeld
Keep U posted!
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: E9 liftback projects - UPDATE 13-04-2008 - mega-remmen
Oeh, dat zijn zeker affengeile remmen!
Het zou natuurlijk helemaal super zijn als de ss ophanging compleet past!
Keep me posted Peter! Ik wil foto's van alles!
Het zou natuurlijk helemaal super zijn als de ss ophanging compleet past!
Keep me posted Peter! Ik wil foto's van alles!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Re: E9 liftback projects - UPDATE 13-04-2008 - mega-remmen
Vandaag dus lekker aan het stoeien geweest met de OBX uitlaatspruitstuk. Oude manifold eraf, hiervoor was het noodzakelijk om de stroomverdeler even los te halen. Zowaar kreeg ik ALLE bouren en moeren los, als dan niet door er een dopje kleiner overheen te slaan
Hierna downpipe losgehaald en de verbinding bij de kat waarna het hele zooitje er uit gehaald kon worden. Aansluitvlakken even schoongemaakt, nieuwe pakkingen ertussen en nieuwe spruitstuk erop bouten. Beetje coppaslip op de bouten/studs zorgt ervoor dat deze ook de volgende keer weer netjes los kunnen.
Een paar opmeringen ten opzichte van het spruitstuk:
De opening voor de EGR klep zit niet geheel op dezelfde positie als op het originele manifold. Pijpje beetje buigen en past allemaal weer netjes (niet dat de EGR werkt bij mij maar toch).
Flens voor de lambda sensor komt niet overeen. Oplossig hiervoor is simpelweg de flensgaten van de lambdasensor flens iets opruimen(naar binnen) Verder gewoon vastzetten met een paar ringen ertussen.
Er zit een klemverbinding wel heel dicht bij een aandrijfas. Deze komt er net niet tegen als de wagen met de voorwielen van de grond staat. Als de auto op 4 wielen staat zal de as ook iets hoger komen te liggen maar toch.
Een pakking tussen de downpipe en de kat wordt een beetje lastig als er geen stukkie pijp uitsteelt waar je de pakkingring tussen kan doen. Nu is het dus gokken dat ie in het midden zit en aandraaien die bouten.
Verder ziet het er wel redelijk uit. Over de prestaties kan ik helaas nog niets zeggen omdat de motor niet meer netjes wil lopen. (zie viewtopic.php?f=4&t=26802" onclick="window.open(this.href);return false;)
Een paar opmeringen ten opzichte van het spruitstuk:
De opening voor de EGR klep zit niet geheel op dezelfde positie als op het originele manifold. Pijpje beetje buigen en past allemaal weer netjes (niet dat de EGR werkt bij mij maar toch).
Flens voor de lambda sensor komt niet overeen. Oplossig hiervoor is simpelweg de flensgaten van de lambdasensor flens iets opruimen(naar binnen) Verder gewoon vastzetten met een paar ringen ertussen.
Er zit een klemverbinding wel heel dicht bij een aandrijfas. Deze komt er net niet tegen als de wagen met de voorwielen van de grond staat. Als de auto op 4 wielen staat zal de as ook iets hoger komen te liggen maar toch.
Een pakking tussen de downpipe en de kat wordt een beetje lastig als er geen stukkie pijp uitsteelt waar je de pakkingring tussen kan doen. Nu is het dus gokken dat ie in het midden zit en aandraaien die bouten.
Verder ziet het er wel redelijk uit. Over de prestaties kan ik helaas nog niets zeggen omdat de motor niet meer netjes wil lopen. (zie viewtopic.php?f=4&t=26802" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Re: E9 liftback projects - UPDATE 26-04-2008 - Rolla stuk?
De rolla doet het gelukkig weer, er bleek een rubber van een injector gescheurd waardoor deze lucht injecteerde. (D'r was iig iets dat lucht lekte) Uitlaat meteen zo goed mogelijk gasdicht gemaakt nu die toch op blokken stond. Zometeen even een stukkie ermee rijden om te testen. Komende week lezen jullie hiet de bevindingen qua prestaties van dit ding.
Keep U posted!
P.S.: Heeft er iemand de bestelnummers van een revisieset t.b.v. de twin-piston (superstrut)remmen? Wordt altijd op prijs gesteld!
Keep U posted!
P.S.: Heeft er iemand de bestelnummers van een revisieset t.b.v. de twin-piston (superstrut)remmen? Wordt altijd op prijs gesteld!
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
van welke auto komen die remmen af?
dan kan ik het wel even opzoeken in de epc
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Remmen komen van de AE101 af (japan, coupé) dit is dus van de superstrut ophaning.The Doctor schreefCOLONvan welke auto komen die remmen af?
Alvast bedankt!
-
Niek
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1339
- GeregistreerdCOLON Zo Okt 23, 2005 14:35
Deze komen van een japanse corolla (AE101).The Doctor schreefCOLONvan welke auto komen die remmen af?
Ben zelf ook aan het zoeken in de EPC, maar mijn cd's zijn van europa '95
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
Re: E9 liftback projects - UPDATE 27-04-2008 - Whoehoe, rijden!
Ghehehe... 1 rubbertje, maar toch he
Goed dat je het uiteindelijk toch nog gevonden hebt 
Ben erg benieuwd naar de prestaties van de OBX.
Nog ff wat betreft je lambda...ik meen me vaag te herrineren dat toen Jeroen een OBX op zijn GTi had gemonteerd hij even later problemen krijg met z'n lambda.
Er staat me nog iets bij dat de lambdasonde meer naar binnen stak bij de OBX dan origineel en dat hij hierdoor het ding had weggefikt ofzo.
Misschien even de moeite waard om de hoogte van de flens even te checken ofzo peter? Just in case?
Ben erg benieuwd naar de prestaties van de OBX.
Nog ff wat betreft je lambda...ik meen me vaag te herrineren dat toen Jeroen een OBX op zijn GTi had gemonteerd hij even later problemen krijg met z'n lambda.
Er staat me nog iets bij dat de lambdasonde meer naar binnen stak bij de OBX dan origineel en dat hij hierdoor het ding had weggefikt ofzo.
Misschien even de moeite waard om de hoogte van de flens even te checken ofzo peter? Just in case?
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
Ohw jah, en Robbie F schijnt die onderdeel nummers voor de SS ophanging te hebben 
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745

die bovenste is degene die je moet hebben voor de superstrut 2 pots klauwen volgens mij.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
Niek
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1339
na een hoop zoekwerk en pruts werk heb ik ze ook eindelijk kunnen vinden.
Kom nu idd op dezelfde uit en ik denk ook dat we de 12170 nodig hebben (text komt overeen met de text boven het plaatje).
Echter volgens betrouwbare bron (aka RobbieF) moeten we de 12140 hebben...
Kom nu idd op dezelfde uit en ik denk ook dat we de 12170 nodig hebben (text komt overeen met de text boven het plaatje).
Echter volgens betrouwbare bron (aka RobbieF) moeten we de 12140 hebben...
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
de E10 Levin staat onder een hele rare naam in de EPC he? 
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
Niek
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1339
ik had nog niet door hoe je de characteristic's kon aanpassen, en next klikken is hier ook van groot belangThe Doctor schreefCOLONde E10 Levin staat onder een hele rare naam in de EPC he?
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Ik ga het proberen duidelijk te maken aan de dealer. Bedankt heren!
Ow jah Patrieck, De lambda sonde steekt bij de OBX minder ver in het gat dan bij de stanaard. Ik heb d'r gelukkig nog 1 liggen voor het geval deze inderdaad uitfikt. Thanks voor de tip iig!
Ow jah Patrieck, De lambda sonde steekt bij de OBX minder ver in het gat dan bij de stanaard. Ik heb d'r gelukkig nog 1 liggen voor het geval deze inderdaad uitfikt. Thanks voor de tip iig!
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Maar weer een kleine update vandaag.
Revisieset besteld voor de remmerij (ik heb die 140 besteld, laat het wel weten of het de juiiste is als ik em binnen heb.) Gast bij de dealer had nog nooit van een levin (wazdatdan?) gehoord dus heb hem maar gewoon het nummer gegeven. Als het goed is is de set maandag binnen. Helaas zit ik dan voor 4 dagen op cursus in Den Helder dus ophalen wordt dan wat lastig.
Tevens al 1 remklauw uit elkaar gehaald, gestraalt en licht in de zinkspray gezet. Wat een feest dit stralen zeg! Stukken makkelijker dan m'n achterremmen van de E9, daar zat het vuilen de verf er echt opgekoekt. Anyway, 1 rem dus klaar voor te coaten. Ik ga van de week de 2e ook kaal halen zodat ik deze tezamen in de coating kan zetten, scheelt weer aanmaken
Verder hoop ik nog te checken of het SS subframe gaat passen, al ben ik een klein beetje bang van niet. Heb in ieder geval alle kabels van de ABS er vast afgesloopt, dit gaat hoe dan ook niet werken op mijn oude bak. Bovendien scheelt het allemaal weer in gewicht, want allemensen wat is dat subframe zwaar!
Anyway, keep U posted!
Revisieset besteld voor de remmerij (ik heb die 140 besteld, laat het wel weten of het de juiiste is als ik em binnen heb.) Gast bij de dealer had nog nooit van een levin (wazdatdan?) gehoord dus heb hem maar gewoon het nummer gegeven. Als het goed is is de set maandag binnen. Helaas zit ik dan voor 4 dagen op cursus in Den Helder dus ophalen wordt dan wat lastig.
Tevens al 1 remklauw uit elkaar gehaald, gestraalt en licht in de zinkspray gezet. Wat een feest dit stralen zeg! Stukken makkelijker dan m'n achterremmen van de E9, daar zat het vuilen de verf er echt opgekoekt. Anyway, 1 rem dus klaar voor te coaten. Ik ga van de week de 2e ook kaal halen zodat ik deze tezamen in de coating kan zetten, scheelt weer aanmaken
Anyway, keep U posted!
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
De betrouwbare bron is iets minder betrouwbaar gewordenNiek schreefCOLONEchter volgens betrouwbare bron (aka RobbieF) moeten we de 12140 hebben...
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Re: E9 liftback projects - UPDATE 20-5-2008 - Shortshifter
Vandaag weer een pakketje van de postbode gehad. Spulletjes van ebay zijn dan eindelijk gearriveerd. Meeste is voor de nieuwe motor, enkel vandaag de TRD shortshifter ingebouwd. Heb het idee dat de coupé net even anders is dus was niet echt plug&play. Een kleine aanpassing later zat ie er echter in.
Ook bij de dealert de juiste revisieset voor de superstrut remmen opgehaald. Deze week wil ik de remmen gaan coaten en weer in elkaar zetten. Controleren of de SS uphanging gaat passen is nog niet gelukt ivm drukke agenda. Misschien dat dat deze week ook nog eens gebeurd.
Pics volgen!
Ook bij de dealert de juiste revisieset voor de superstrut remmen opgehaald. Deze week wil ik de remmen gaan coaten en weer in elkaar zetten. Controleren of de SS uphanging gaat passen is nog niet gelukt ivm drukke agenda. Misschien dat dat deze week ook nog eens gebeurd.
Pics volgen!
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 07, 2007 17:15
laat me ff wete hoe die shortshifter is, ga er nl binnenkort eentje bestellen waarschijnlijk.....
groeten van PeeWee
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
En weer wat pakketjes binnen gekomen...
1 daarvan is een originele bekerhouder voor in de E9. Op de kop getikt vanuit de states. Deze wordt heel eenvoudig onder de asbak gemonteerd.
De andere is een nieuwe grille uit duitsland. Hierin zijn 2 verstralers verwerkt, rally style. Op de hatchback heb ik deze wel eens gezien, maar die vallen iets naar binnen. Deze van de firma "auto-plas" dus niet. Camera ligt momenteel met een platte accu dus zet het plaatje van ebay er wel ff bij.
Belangrijkste pakketje had echter niets met de rolla te makken, namelijk m'n espresso machine!
De caffeïnejunk groet U!
1 daarvan is een originele bekerhouder voor in de E9. Op de kop getikt vanuit de states. Deze wordt heel eenvoudig onder de asbak gemonteerd.
De andere is een nieuwe grille uit duitsland. Hierin zijn 2 verstralers verwerkt, rally style. Op de hatchback heb ik deze wel eens gezien, maar die vallen iets naar binnen. Deze van de firma "auto-plas" dus niet. Camera ligt momenteel met een platte accu dus zet het plaatje van ebay er wel ff bij.
Belangrijkste pakketje had echter niets met de rolla te makken, namelijk m'n espresso machine!
De caffeïnejunk groet U!
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: E9 liftback projects - UPDATE 24-5-2008 - nog meer spullen..
Mooi hoor, had er zelf ook 1 in mijn E9 hb (zelf gemaakte) maar maakt de voorkant net even wat mooier.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
LEON29
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1930
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 24, 2003 22:45
sorry maar ik vind die mist lampen niet zo mooi staan (maar dat is mijn mening)
life is a bitch so take it by the horns
-
peewee
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 689
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 07, 2007 17:15
voor mij ook geen mistlampen hoor.
en wel foto's plaatsen van het belangrijkste he.........
je espresso apparaat
gr peter
en wel foto's plaatsen van het belangrijkste he.........
je espresso apparaat
gr peter
groeten van PeeWee
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Zo... eindelijk de pics op m;n werk kunnen uploaden...
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
Ik vind het altijd wel wat hebben die mistlampen. Maakt de auto toch net weer even anders 
En nu kun je eindelijk die koffie van je kwijt in de auto
En nu kun je eindelijk die koffie van je kwijt in de auto
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Hehe... koffie apparaat heb ik al een tijdje geleden uit de auto verbannen, simpelweg omdat het veel te lang duurt voordat ik een pot heb gezet. Thermoskan met warmhouder op de sigarettenaansteker is nu het toverwoord 
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Nieuwe update: Bezig met een ander project over te halen uit de states...
Wel een toyota, geen corolla maar toch vrij bijzonder...
Ben momenteel even aan het kijken wat zoiets gaat kosten (verschepen bedoel ik)
Ik verklap nog niets qua type maar hou jullie op de hoogte!
Wel een toyota, geen corolla maar toch vrij bijzonder...
Ben momenteel even aan het kijken wat zoiets gaat kosten (verschepen bedoel ik)
Ik verklap nog niets qua type maar hou jullie op de hoogte!
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
Dus toch nog een project erbij
Alsof ie het al niet druk genoeg had!