Ik zal dit project met veel interresse volgen
Groeten uit Limburg!
ModeratorCOLON Moderator

Gen4 is die uit een ST205 GT-FOURBlof-fan schreefCOLONToch GenIII dusThe Doctor schreefCOLONGen1: 185
Gen2: 205
Gen3: 225
Gen4: 265 (oid)
IS er ook alweer een GenIV dan? Dat wist ik niet eens...denk dat het tijd wordt dat ik het weer eens wat meer bji ga houden

Hmmm...jammer, 's middags ben ik natuurlijk ook gewoon aan het werk tot half 4 en de zaterdagen zit ik gelukkig niet meer in Den Helder...maar wie weet heb ik nog wel eens een middagje vrij ofzoStefan schreefCOLONHoho ik heb de 2e gen japanse uitvoering.
Dus zonder EGR en ceramische turbo. Dit geeft de 20 pk meer.
3e gen is met koelvloeistof gekoelde intercooler als het goed is.
@Blof-fan: Ik doe dit idd ook in Hippolytushoef op m'n werk.
's avonds word wel een probleem dan, als ik er ben dan mogen er geen anderen over de vloer komen.
Regels van 't huis hehe, maar een zaterdag zou wel kunnen.
Morgen kan ik er ook pas mee verder.
Dan word het weer draadjes uitpluizen
Verder moet ik een andere radiateur regelen, ben erachter dat het met deze niet gaat lukken.
Ben al aan het uitzoeken of die van een celica met 3s-gte gaat passen.

Ik dacht dat dat juist de Gen III was eigenlijk. Maar goed, maakt verder niet uit...'t blijven hoe dan ook hele potente blokjes en ik ben zeer benieuwd wat 't gaat doen in de E10The Doctor schreefCOLONGen4 is die uit een ST205 GT-FOURBlof-fan schreefCOLON Toch GenIII dus
IS er ook alweer een GenIV dan? Dat wist ik niet eens...denk dat het tijd wordt dat ik het weer eens wat meer bji ga houden

Netjes man! Hier gaat het ook behoorlijk hard. Zal ook niet zo heel lang meer duren dan voordat die rijdStefan schreefCOLONFfies een kleine update.
Ben vandaag nog even bezig geweest met de elektronica.
Ben al zo ver dat de meeste cockpitlampjes het doen zoals check engine, oliedruk etc.
Onder de motorkap ben ik met de draden zo goed als klaar, moet alleen alles nog mooi dicht tapen.
Ook bij de ecu ben ik nu bezig en had alles al even zo aangesloten dat ik 'm even kon laten draaien.
En raad es hij doet het ook nog haha
Dus z'n eerste klappen heeft ie al gegeven.
Heb er alleen geen foto's van helaas, maar zoveel is er ook nog niet te zien kwa verandering.
Nu eerst lekker genieten van de zon en met goede hoop volgende week weer verder

Gaat bij jouw idd ook lekker zo te zienBlof-fan schreefCOLONNetjes man! Hier gaat het ook behoorlijk hard. Zal ook niet zo heel lang meer duren dan voordat die rijdStefan schreefCOLONFfies een kleine update.
Ben vandaag nog even bezig geweest met de elektronica.
Ben al zo ver dat de meeste cockpitlampjes het doen zoals check engine, oliedruk etc.
Onder de motorkap ben ik met de draden zo goed als klaar, moet alleen alles nog mooi dicht tapen.
Ook bij de ecu ben ik nu bezig en had alles al even zo aangesloten dat ik 'm even kon laten draaien.
En raad es hij doet het ook nog haha
Dus z'n eerste klappen heeft ie al gegeven.
Heb er alleen geen foto's van helaas, maar zoveel is er ook nog niet te zien kwa verandering.
Nu eerst lekker genieten van de zon en met goede hoop volgende week weer verder

Bram schreefCOLONEn al proef gereden????

Ik heb ze van een Mitsubishi Colt, oude vierkante model.bassiegtsi schreefCOLONals ie klaar is word het echt een monster!!!! ben benieuwd.
p.s. had een vraag over de hydrolische veren voor de motorkap. zijn die kant en klaar te krijgen of heb je die van een bepaald type/merk gebruikt?

heb je nog foto's en eventueel filmpjes al van het lopen van het blok?Stefan schreefCOLONUpdate:
Motor loopt nu helemaal goed, had eerst dat ie stationair aldoor uitviel.
Bleek een vacuum slang te zijn die ik nog vanaf de inlaat naar de slang tussen de turbo en afm moest plaatsen.
Motor klinkt heeerlijk, nu de rest nog in orde maken en kan ik al bijna een eerste proefrit maken.
Kreeg te horen dat de onderdelen morgen pas verstuurd worden.
Dat zijn dus de andere brandstofpomp, radiateur en 2 motorsteunen.

The Doctor schreefCOLONGen1: 185
Gen2: 205
Gen3: 225
Gen4: 265 (oid)