[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - The LED project continues...

Bericht door J3LM3R »

Foto van het spotje:
Afbeelding
Het is alleen recht er achter goed zichtbaar.. schuin wordt het een heel stuk minder :?

Heb ook wat foto's gemaakt met de plexiglas plaatjes en dat staat ook helemaal niet verkeerd vind ik..
Afbeelding
Binnenkant moet nog gespoten en afgewerkt worden ;)

Afbeelding
Zit links nog geen lampje in. als die er wel in zit zie je geen achtergrond er doorheen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind beide mooi maar de plexiglas variant staat net ff wat luxer/rustiger vind ik.. maar dat is kwestie van smaak.. wat vinden jullie?
Martin B
President member
President member
BerichtenCOLON 1243
GeregistreerdCOLON Wo Jan 09, 2008 22:46

Bericht door Martin B »

Ik kom terug op mijn eerdere mening dat ik de spotjes mooi vond, maar nu vind ik toch de plexiglasvariant mooier...
Net zoals je zelf zegt, het oogt veel rustiger en luxer, de spotjes ogen te 'druk' en te rommelig vind ik en zie je nu pas goed bij deze foto's....
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik zou dan de gaten tussen de spotjes wel opvullen en strak maken ;) dus dan oogt het ook wel wat anders..
Rudi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON Ma Apr 28, 2008 09:48

Bericht door Rudi »

plexiglas of helemaal nix.. die spotjes staan te onrustig/'goedkoop' vind ik.. wel respect dat je aan zoiets begint :shock:
Silver Rolla E10 8-)

weitec wegliggings set 40/40
OZ superturismo 16''
Laser einddemper, Sebring soundpipe
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Rudi schreefCOLONplexiglas of helemaal nix.. die spotjes staan te onrustig/'goedkoop' vind ik.. wel respect dat je aan zoiets begint :shock:

Ik ben nu eigenlijk helemaal om.. heb ze hier nu een tijdje naast me liggen en vind met plexiglas toch het mooist.. ;) ik kan ook nog iets groffer schuren mocht het te doorzichtig zijn.. dit is nat geschuurd met korrel 1000..
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Bericht door masterpivo »

J3LM3R schreefCOLON -Plaatje met alleen maar leds
Is mijn keus.

Wat betreft het plexiglas of spotjes: plexiglas! Geen spotjes om voorgenoemde redenen.
Maar toch zou ik de optie met LEDjes nog eens bekijken. Om het geheel gelijk te houden door overal LED's toe te passen lijkt me dat wel het mooist ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik ga ff kijken wat ik ga doen.. zit ook nog met het achteruitrijlicht.
Je hebt wel echt licht nodig als je in het donker achteruit rijd maar het moet niet verblinden.
Maarja, daar zou ik ook iets anders voor kunnen maken ;) leds oid onder de bumper die gekoppeld zijn aan het licht met een schakelaar.. (alleen in te schakelen bij achteruit dus)
dus daar zijn wel oplossingen voor.. ;)

Ik hou nu nog 2 opties over.. leds of plexi dus het komt al in de buurt van de definitieve versie ;)
Ik zou ook altijd nog een ledvervanger achter het plexiglas kunnen zetten.. eerst maar ff wat proberen ;)
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Gewoon in de stijl zoals je nu hebt een horizontale rij of 3 leds plaatsen. Dat maakt het plaatje compleet en is oh zo stoer.
Met een een sidemarker erin verwerken ala bmw 5 serie in de achterlichten en koplampen en het is top!

zie de 4 ledjes rechts boven in het chrome
http://static.usnews.rankingsandreviews ... mg_044.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

http://www.team-bhp.com/forum/attachmen ... afee04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn oude Corolla GXTSI
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Welke bedoel je? spots of plexi of leds?

Ik heb m al eens zien rijden en heb er over nagedacht om dit ook in de bumperknippers aan de zijkant te doen..
Ik was nu van plan om rode zij markering achter te plaatsen naast de knipper en evt oranje onder op de bumper (3 leds voor, 3 achter en aan beide kanten uiteraard ;) )
Maar dit kan natuurlijk ook heel goed ;)

Dit is niet verwarrend voor het overige verkeer? staat nl wel heel vet 8-)

Like this?:
beetje vaag misschien..
Afbeelding
(reflectie in de bumper valt me nu pas op :shock: :lol: )
Laatst gewijzigd door 1 op J3LM3R, in totaal 0 keer gewijzigd.
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

Dat idee op je eerste foto is inderdaad wat ik bedoel!
Wel ff checken wat de wetgeving hiervoor voorschrijft want er zijn wat afstanden ivm hoogte enzo vastgelegd hiervoor.
Mijn oude Corolla GXTSI
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik heb ff de handleiding van Conrad opgezocht - ik neem aan dat dat klopt. Volvo heeft er rode leds zitten en dan hoort het gewoon bij het achterlicht.. dus ik neem aan dat het bij Bmw ook zo is..

Het moet tussen 250-1500mm vanaf de grond zitten, max een meter vanaf de voor en achterkant.. uitstraalhoek van 45graden (ik heb ongeveer 90 graden).. en recht met de zijkant van de auto, dus niet in een bocht van de bumper..
Het mag ook niet wegvallen achter een stootlijst oid..
Ik weet niet hoe hoog het komt op de Corolla maar lijkt mij dat het net onder de 1500mm valt.. dus dan zou het mogen :D
Het is dan hetzlefde als de set van Mr K maar dan met oranje leds ;)

Hier een standaard set van Conrad..
pdf met maten
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Ik vind op zich beide opties wel wat hebben. Alleen als je ze in de lichten gaat verwerken krijg je dus het huidige 'BMW effect' en daarbij is mijn (en jou) ervaring dat het soms hinderlijk is als er zo een naast je rijdt.. Maar ik zou eigenlijk geen keus kunnen maken :P Voor de kleur zou ik trouwens wel voor rondom oranje gaan.
Zoals je die eerste shop hebt gedaan met ook LEDjes als knipper- en achteruitrijlicht, vind ik het echt super! :)

Houdt idd met het monteren van de zijmarkering wel rekening met de wettelijk opgegeven maten. Ze zullen je er zomaar niet op pakken, maar zekerheid voor alles zou ik zeggen.

En qua lichtsterkte voor het achteruitrijlicht moet het met een aantal witte LED's wel goed komen toch? Die zijn er vast en zeker ook te vinden die goed fel zijn! (bijv. van Pilot?)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLONIk vind op zich beide opties wel wat hebben. Alleen als je ze in de lichten gaat verwerken krijg je dus het huidige 'BMW effect' en daarbij is mijn (en jou) ervaring dat het soms hinderlijk is als er zo een naast je rijdt.. Maar ik zou eigenlijk geen keus kunnen maken :P Voor de kleur zou ik trouwens wel voor rondom oranje gaan.
Zoals je die eerste shop hebt gedaan met ook LEDjes als knipper- en achteruitrijlicht, vind ik het echt super! :)

Houdt idd met het monteren van de zijmarkering wel rekening met de wettelijk opgegeven maten. Ze zullen je er zomaar niet op pakken, maar zekerheid voor alles zou ik zeggen.

En qua lichtsterkte voor het achteruitrijlicht moet het met een aantal witte LED's wel goed komen toch? Die zijn er vast en zeker ook te vinden die goed fel zijn! (bijv. van Pilot?)
Ik denk dat ik het t zelfde als Roel destijds ga doen.. dat vond ik ook mooi staan. Dus het komt iig in de lichten en later kan ik altijd nog ergens anders wat plaatsen ;)

Ik heb witte leds besteld (20.000mcd :shock:) welke ik er voor ga gebruiken.. dus dat is fel genoeg..

Ik begin wel heel erg te twijfelen aan de knipperlicht leds hoor.. ik heb m net in het zonlicht gehouden en dan is het nagenoeg niet zichtbaar :shock: zelfs met de reflector die ik voor het remlicht gebruik niet :?

Ik zou ook het originele oranje kapje kunnen spuiten, gaten erin en daar plexi voor.. Ik weet ff niet wat nu het beste is.. het moet wel veilig blijven ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLONIk denk dat ik het t zelfde als Roel destijds ga doen.. dat vond ik ook mooi staan. Dus het komt iig in de lichten en later kan ik altijd nog ergens anders wat plaatsen ;)

Ik heb witte leds besteld (20.000mcd :shock:) welke ik er voor ga gebruiken.. dus dat is fel genoeg..

Ik begin wel heel erg te twijfelen aan de knipperlicht leds hoor.. ik heb m net in het zonlicht gehouden en dan is het nagenoeg niet zichtbaar :shock: zelfs met de reflector die ik voor het remlicht gebruik niet :?

Ik zou ook het originele oranje kapje kunnen spuiten, gaten erin en daar plexi voor.. Ik weet ff niet wat nu het beste is.. het moet wel veilig blijven ;)
Had Roel ook LEDjes aan de zijkant in de unit zitten dus?
Die witte LED's moeten wel fel genoeg zijn dan idd ;)
Jammer dat de oranje nu nog niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn.. :( Komt dit doordat je ze achter de originele kap hebt zitten als ik het goed begrijp? Door het polijsten van de kappen en daarna een (plexi)plaatje erachter plaatsen waar de LEDjes in komen moet het toch duidelijk genoeg te maken zijn? En anders kijken of je een setje heldere knipper/achterlicht kapjes kan bemachtigen? (weet niet of er after market setjes zijn waarbij die glaasjes helder zijn?)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Had Roel ook LEDjes aan de zijkant in de unit zitten dus?
Die witte LED's moeten wel fel genoeg zijn dan idd ;)
Jammer dat de oranje nu nog niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn.. :( Komt dit doordat je ze achter de originele kap hebt zitten als ik het goed begrijp? Door het polijsten van de kappen en daarna een (plexi)plaatje erachter plaatsen waar de LEDjes in komen moet het toch duidelijk genoeg te maken zijn? En anders kijken of je een setje heldere knipper/achterlicht kapjes kan bemachtigen? (weet niet of er after market setjes zijn waarbij die glaasjes helder zijn?)
Ja dat klopt.. miss dat ferdi een foto er van heeft op zn project ;)

De glaasjes zijn al helder voor het knipper en achteruitrijlicht ;) Het is het ledje zelf wat niet fel genoeg is.. ik heb nu fellere besteld maar ik denk niet dat dat veel beter word.. dus dat is ff afwachten..
Het probleem van led is dat het overdag amper zichtbaar is en 's nachts verblindt :? dus ik moet iets vinden wat er tussenin zit ;)

Ik heb net getest met een plaatje met gaten achter het plexi plaatje..
Dat is wel duidelijk en geeft ongeveer hetzelfde effect..
Scheelt een hele hoop gedoe met Led-knipperrelais, weerstanden en ik kan er gewoon een normale lamp indrukken.. zodat ik de achterkant ook niet open hoef te werken..

Alleen wil ik de binnenkant dan wel meer reflecterend hebben zodat het licht beter doorkomt en meer bij de led's past.. standaard is het nl grijs gespoten..
Is hier een coating voor of kan ik gewoon aluminiumfolie gebruiken?

En qua zijmarkering heb ik ook zitten denken.. ik kan deze ook over de hele lamp doorvoeren.. dus onder rood aan de zijkant en boven oranje.. maar denk niet dat het wat is.. less is more denk ik zo..
voorbeeld:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op J3LM3R, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLONHet probleem van led is dat het overdag amper zichtbaar is en 's nachts verblindt :? dus ik moet iets vinden wat er tussenin zit ;)

Ik heb net getest met een plaatje met gaten achter het plexi plaatje..
Dat is wel duidelijk en geeft ongeveer hetzelfde effect..
Scheelt een hele hoop gedoe met Led-knipperrelais, weerstanden en ik kan er gewoon een normale lamp indrukken.. zodat ik de achterkant ook niet open hoef te werken..

En qua zijmarkering heb ik ook zitten denken.. ik kan deze ook over de hele lamp doorvoeren.. dus onder rood aan de zijkant en boven oranje ;)
Ok. Ja het duidelijk zichtbaar zijn overdag is idd een punt... :(
Met een plexiglaasje is het dus ook goed te doen en idd wat je zegt zeker zo makkelijk ;)
Zijmarkering in twee kleuren denk ik dat niet mooi wordt.. dan krijg je een te hoog kerstboom gehalte en dat is toch net niet de bedoeling denk ik? Ik zou alleen voor oranje gaan.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Ok. Ja het duidelijk zichtbaar zijn overdag is idd een punt... :(
Met een plexiglaasje is het dus ook goed te doen en idd wat je zegt zeker zo makkelijk ;)
Zijmarkering in twee kleuren denk ik dat niet mooi wordt.. dan krijg je een te hoog kerstboom gehalte en dat is toch net niet de bedoeling denk ik? Ik zou alleen voor oranje gaan.
De zichtbaarheid gaat bij mij voor.. en bij leds zit je altijd met te veel 's nachts en te weinig overdag.. en om nou met een lichtsensor oid te gaan werken.. :?
Ik heb zonet weer zo'n bmw voorbij zien komen en ik hou het bij oranje 8-)
Ik wacht ff de bestelling af.. eerst ga ik de achterkant afwerken ;)
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

Je zou eens kunnen kijken hoe ze dat dan bij b.v. Audi hebben opgelost. Die leds zijn ten alle tijden volgens mij goed zichtbaar wanneer de zon er vol op staat.
Die leds op de outlander van ons pa ook volgens mij
Mijn oude Corolla GXTSI
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Er vanuitgaande dat idd de huidige OEM geleverde lichten voldoende sterk zijn zowel 's nachts als overdag.. Anders zou er iets niet goed zijn ;)
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Sidemarkers zijn cool..

idd zaten er in de Led lichten ook 3 ledjes aan de zijkant, amber kleurig,

en onderin de bumper nèt boven mijn onderbumpers. had ik hella Sidemarkers.

Let wel op de APk eisen he.. als je zijmarkering plaatst (of dat het u in de verlichting zit of niet..)

mijn achterlichtunits waren iig afgekeurd (en terrecht) omdat het Ekeur er niet meer in het glas stond... Let daar ook bij op!

Gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Gtsi-R schreefCOLONidd zaten er in de Led lichten ook 3 ledjes aan de zijkant, amber kleurig,
Is het dan wel toegestaan (voor APK) om op twee plaatsen side markers te hebben? Of heb je daar verder niks over gehoord omdat de achterlichten toch al afkeur waren.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Gtsi-R schreefCOLONSidemarkers zijn cool..

idd zaten er in de Led lichten ook 3 ledjes aan de zijkant, amber kleurig,

Let wel op de APk eisen he.. als je zijmarkering plaatst (of dat het u in de verlichting zit of niet..)

mijn achterlichtunits waren iig afgekeurd (en terrecht) omdat het Ekeur er niet meer in het glas stond... Let daar ook bij op!

Gr roel
Ben ik het helemaal mee eens en die gaan er wel opkomen.. 8-)
Ik ga er ook niet vanuit dat mn lichten door de keuring komen.. ik heb zojuist het keurmerk eruit geschuurd :lol:
Qua zijmarkering hou ik het aan de apk.. de achterlichten kan ik wel omwisselen.. ;)

Voor zover ik weet, mag zijmarkering maar op een plek, maar dat is ook weer te betwisten omdat de lichtjes in de unit zitten.. als ze rood zijn horen ze gewoon bij het achterlicht.. zijn ze oranje(amber) dan is t zijmarkering.. ;)
Dus misschien moet ik ze maar gewoon rood maken om problemen te voorkomen, en dat staat denk ik ook niet verkeerd.. ook ff experimenteren dus.. ;)

Ik heb nu de achterkant van een unit open gemaakt en ben begonnen met schuren van een kap.. (heb nu alleen mn handen zowat open liggen :? )

Maar ik dacht dat de ledjes aan de zijkant rood waren bij de set van Mr K?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

BlackE10 schreefCOLONJe zou eens kunnen kijken hoe ze dat dan bij b.v. Audi hebben opgelost. Die leds zijn ten alle tijden volgens mij goed zichtbaar wanneer de zon er vol op staat.
Volgens mij hebben die nog gewoon gloeilampjes?
Ik rijd regelmatig achter zo'n station A6? met led achterlichten.. en deze geeft geen richting aan :? dus ik weet het zo niet :P

Heb je miss een foto van die outlander?
die lijkt ook gloeilampjes te hebben:
klikkerdeklik
nog een keer

en waar zit dan het knipperlicht bij deze?
Audi A6
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

J3LM3R schreefCOLONBen ik het helemaal mee eens en die gaan er wel opkomen.. 8-)
Ik ga er ook niet vanuit dat mn lichten door de keuring komen.. ik heb zojuist het keurmerk eruit geschuurd :lol:
Qua zijmarkering hou ik het aan de apk.. de achterlichten kan ik wel omwisselen.. ;)

Voor zover ik weet, mag zijmarkering maar op een plek, maar dat is ook weer te betwisten omdat de lichtjes in de unit zitten.. als ze rood zijn horen ze gewoon bij het achterlicht.. zijn ze oranje(amber) dan is t zijmarkering.. ;)
Dus misschien moet ik ze maar gewoon rood maken om problemen te voorkomen, en dat staat denk ik ook niet verkeerd.. ook ff experimenteren dus.. ;)
Keurmerk eruit scheuren is niet zo slim he :P En idd uitwisselen voor de APK is nog vrij simpel, dus dat moet het probleem niet zijn dan. Maar wil je dan nu rode markering in de units en nog apart oranje in de bumpers maken? Zoals je aangeeft dat bij rode markering het gezien wordt als deel van het achterlicht weet ik niet? Ik zou zeggen zijkant is zijkant?
De positie van zijmarkering ligt (toen ik ze kocht iig) vastgelegd binnen een bepaalde marge. Afstand vanaf achter/voorzijde voortuig minimaal en maximaal en ook hoogte vanaf de weg minimaal en maximaal. En daarbij dan ook weer bij voertuigen langer dan ... meter moet er om de zoveel cm een lampje zitten.

J3LM3R schreefCOLONVolgens mij hebben die nog gewoon gloeilampjes?

Die nieuwe Outlanders hebben volgens mij gewoon LEDjes hoor. Maar zo nauwkeurig heb ik er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, dus kan het ook mishebben ;)

Bij de A6 Avant zit het knipperlicht links onder het rode (LED)gedeelte en is gewoon een gloeilamp. Bij de nieuwste A6'en hebben ze denk ik weer wel knipper LEDlichten, maar dan is de indeling van de unit weer anders.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

masterpivo schreefCOLON Keurmerk eruit scheuren is niet zo slim he :P En idd uitwisselen voor de APK is nog vrij simpel, dus dat moet het probleem niet zijn dan. Maar wil je dan nu rode markering in de units en nog apart oranje in de bumpers maken? Zoals je aangeeft dat bij rode markering het gezien wordt als deel van het achterlicht weet ik niet? Ik zou zeggen zijkant is zijkant?

Die nieuwe Outlanders hebben volgens mij gewoon LEDjes hoor. Maar zo nauwkeurig heb ik er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, dus kan het ook mis hebben ;)

Bij de A6 Avant zit het knipperlicht links onder het rode (LED)gedeelte en is gewoon een gloeilamp. Bij de nieuwste A6'en hebben ze denk ik weer wel knipper LEDlichten, maar dan is de indeling van de unit weer anders.
Nou dat moet haast wel wil ik de units transparant maken ;) en idd maak ik het zo dat het makkelijk om te wisselen is..
Als ik naar een V70 van Volvo kijk heeft die 4 leds in het achterlicht aan de zijkant zitten maar geen zijmarkering voor.. dus dan valt het onder achterlicht lijkt me ;)

Ik zou het ook voor in de corner kunnen plaatsen maar dat lijkt me weer verwarrend.. :? moet nog maar ff zien wat het wordt.. ;) eerst de kappen maar ff schuren en polijsten en de achterkant afwerken.. dan heb ik de leds wel binnen en kan ik wat gaat proberen.. ;)
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Zo is het maar net ;)
Zat nog ff te denken over de LED's die Audi/BMW/Volvo gebruikt. Dat zijn volgens mij allemaal van die 'platte' LEDjes zal ik maar zeggen. Dus niet met een ronde kop. Die zijn ook een stuk feller. Met daarbij dat ze OEM ook allemaal uitgevoerd zijn met een los reflectortje per LED erachter. Daarom zijn ze in het donker toch zo goed te zien denk ik.
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846

Bericht door BlackE10 »

J3LM3R schreefCOLON
BlackE10 schreefCOLONJe zou eens kunnen kijken hoe ze dat dan bij b.v. Audi hebben opgelost. Die leds zijn ten alle tijden volgens mij goed zichtbaar wanneer de zon er vol op staat.
Volgens mij hebben die nog gewoon gloeilampjes?
Ik rijd regelmatig achter zo'n station A6? met led achterlichten.. en deze geeft geen richting aan :? dus ik weet het zo niet :P

Heb je miss een foto van die outlander?
die lijkt ook gloeilampjes te hebben:
klikkerdeklik
nog een keer

Audi A6
Ik doelde enkel op de normale verlichting. Knipperlichten zijn bij deze inderdaad nog gewoon gloeilampen.
De rem/verlichting achter van de outlander is LED, hier te lezen LINKJE

BMW M3 CSL en diverse coupés van het E46 model is wel full LED
http://www.seriouswheels.com/pics-2007/ ... 80x960.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ca-automotive.co.uk/items/04 ... 1%5D.pjpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

En de 3 serie E90 facelift ook
http://farm4.static.flickr.com/3164/266 ... fa3981.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

En de laatste generatie 5 serie ook
http://farm1.static.flickr.com/176/4622 ... 9033f0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar goed zo zijn er wel meer die OEM led gebruiken. De nieuwe generatie C-max van Ford heeft het, de C4 picasso.
De huidige VW Passat is al een aantal jaren full led zelfs
Mijn oude Corolla GXTSI
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Voor de APK sidemarkers..

Voorkant: Amberkleurig
Achterkant Amberkleurig óf rood!

Maximaal 0.5 meter van voor of achterzijde van voertuig en maximal 5 meter uit elkaar, anders moet er een extra lampje tussenin..

en minimaal uhh... 0,2 meter boven de grond.. maar dat moet iemand voor mij nog bevestigen!! maar dat is wat mij bijstaat.

ze mogen iig ook niet te laag zitten!

Ze moeten branden op je stadslicht en dimlicht,

amerikaans uitgevoerd: (mag volgens mij ook!! )
mogen gelijk meeknippereren bij richting aangeven met je knipperlichten als de lampen uitstaan, en als je verlichting aanstaat, moeten ze dan uitgaan bij richting aangeven... maar over die electronische schakeling, daar ben ik nooit uit gekomen.....

Gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590

Gtsi-R schreefCOLONamerikaans uitgevoerd: (mag volgens mij ook!! )
En dat mag volgens mij juist weer niet... Alleen toegestaan op auto's die daarmee goedgekeurd zijn. (maar ik kan het ook mis hebben.. :P)
BUTTON_POST_REPLY