look-a-like xenon lampjes

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Dennis-gtsi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON Za Mei 12, 2007 17:25

look-a-like xenon lampjes

Bericht door Dennis-gtsi »

even een vraagje over deze lampen ( http://link.marktplaats.nl/176208808 )
Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit echt?
En kan het geen kwaad dat je een lamp met een veel hoger wattage in de bestaande fitting zet?
E10 1.6 GTS-I
My fotogallery
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door MzKzM »

Nee kan WEL kwaad! Hou je vast:

-Tis geen xenon maar gewoon ouderwets halogeen!

- Huidige zekering en bijbehorende bedrading is uitgelegd voor 55Watt, niet voor bijna het dubbele. Zal niet meteen gaan smelten maar toch.

- Mag niet voor de APK (bij mijn weten ten minste)

- Stel dat je je verlichting aan hebt 's avonds en je staat bij een stoplicht of om wat voor reden dan ook gewoon stil. Nu heb je geen rijwind om die 100W te koelen. Hou je hand maar eens op de verlichting van je 55W lamp (buitenkant dan he) Kans bestaat dat zonder rijwind het glas van de lamp kan barsten, simpelweg door de warmte.

Kortom: als je echt beterlicht wilt kun je beter een echter xenon set aanschaffen. Misschien wel wat duurder en meer werk maar beter dan deze prutzooi. Mooie tekstjee erbij maar slaat nergens op. Kleur verandering komt door een filter in het glas van het lampje dat de "gele" kleur tegenhoud waardoor het blauwer lijkt. Om Dit filter zorgt er dus ook voor dat het originele licht zwakker wordt. Om dit te compenseren hebben ze het wattage omhooggeschroefd. APK puntje weet ik niet meer zeker maar als er op je lampenunit staat 55W mag je er naar mijn weten niet meer dan 55W in doen.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Joseppe »

had ze ook in mijn ibiza...........................hardstikke mooi tot..............................
mijn lichtschakelaar platbrande.................... hendel van grootlicht kortsluiting daardoor kreeg.............. en ow jah de lampen werden zo heet dat het chroom van de lampspiegels zwart werd wat leidde tot apk afkeur.

kosten waren 18 euro voor de lampenset..................en achteraf dik 300 euro via een beun om alles weer in originele staat te repareren :? .

dan is echte xenon toch goedkoper kijk maar eens naar bijv. de aanbieding van japtuning hier op het forum ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Leon »

Meer kan ik er niet aan toevoegen, bijhalve dat de claims die de verkoper maakt niet altijd kloppen. Je kan bijvoorbeeld het wattage van halogeen niet vergelijken met dat van HID-lampen en dan roepen dat 100W halogeen meer licht levert.

En als je echte HID/Xenon-kits te duur vind, koop dan iets van Philips GT150/BlueVision of Osram Coolblue. Dat zijn gewoon legale halogeenlampen die geen schade opleveren aan de auto en meer lichtopbrengst hebben dan standaard halogeenlampen.

Maar niets gaat boven echte HID-lampen. Als je dat eenmaal hebt ervaren wil je niet meer zonder. ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Dennis-gtsi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON Za Mei 12, 2007 17:25

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Dennis-gtsi »

Dit soort antwoorden had ik eigelijk al verwacht.
Had er zelf ook al twijfels bij.
E10 1.6 GTS-I
My fotogallery
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door mark m »

Ik heb toch bijna een jaar rond gereden (onwetend over de problemen) met die dingen. Toen de auto voor de apk moest is de auto daarop afgekeurd omdat deze lampen niet apk proef waren (blauw licht, ipv wit??), toen overgestapt op xenon en daar heb ik nooit spijt van gehad 8-)

Ik heb echter nooit problemen gehad, maar als ik had geweten wat er zou kunnen gebeuren had ik die lampen nooit gekocht, maar was ik voor Philips lampen gegaan.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
gerraldkemna
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON Do Apr 10, 2008 17:39

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door gerraldkemna »

100 watt is wel een probleem dat gaat niet goed
maar dat blauw/wit licht kom je wel mee door de apk je kunt die lampjes bij bijna elk tankstation of autoshop kopen en zolang er phillips op staat is het ook wel gekeurd

ik rij er nu een paar weken mee ik heb ze gekocht bij de action veel licht weinig geld en ik zorg gewoon dat ik de orgineele lampjes bij de hand heb
als je toyota maar goed zit !

zolang de baas doet alsof hij goed betaald doe ik alsof ik hard werk (hard werken doe ik niet zo vaak)

auto liefde roest niet, auto liefde blijft altijd bestaan
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Joseppe »

mijn automonteur vertelde me na uitbouw dat er wel omstandigheden waren waar onder het kon dan moest ik omvormers erin zetten (of zoiets dergelijks) dan zou het wattage minder worden en ook het effect minder. maar die omvormers waren nog duur zat en eigenlijk zit je dan al aan de prijs van een net xenonsetje.

die philip/osramslampen of action dingen kan wel, mits wattage overeenkomt, toch is de levensduur ervan vrij beperkt heb ik in de gaten. vandaar dat ik kies voor orgineel en ooit een keer xenon ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643
GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Stefan »

Kan er nog 2 woorden aan toevoegen:

Grote bagger
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door martijnE11 »

heb ook nog iets toetevoegen..

die goedkoope rommel hoef je echt niet aan te beginnen;) als je zo graag bluevision lampjes wilt zal ik voor philips gaan. verkoop ze ook op men werk. en wel redelijke kwalitijd. levens duur verschilt natuurlijk per auto. maar gaan opzich wel redelijk mee. ik heb alleen het idee dat de bluavision eerder kapot gaat dan orginele lampen. en wat betaal je voor philips bluevision? zon 40 euro en pilot xenon? (ongeveer 200) dat is dus 5keer lampjes kapot en het kan al uit! komt nog bij dat je met xenon veel beterzicht hebt!

ik heb het momenteel nog gewoon de orginele lampjes. maar xenon komt er zeker nog in!
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Denman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 792
GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Denman »

Ik denk dat het antwoord nu wel duidelijk is ;)
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Joseppe »

inderdaad, look a like is gewoon een no go :lol: , vooral als het wattage niet klopt ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Rinkel »

Ik zou zelf ook totaal niet gaan voor de look-a-like, maar zou liever kiezen voor lampen met een goede lichtopbrengst.
Dus dan bedoel ik Xenon 4300 k (of evt 5000 K). Die hebben de beste lichtopbrengst ;)
Alles van 6000 K en hoger oogt alleen maar blauwer, en dat gaat ten kostte van je lichtopbrengst.

Heb zelf 5000 k, en dat is mij al meer dan blauw genoeg. (Lees: eigenlijk al bijna te blauw)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
bart380
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON Vr Aug 22, 2003 12:58

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door bart380 »

mijn e10 heeft nu ook de cool blue van Osram erin zitten, wat een verschil!
origineel pitje en deze hebben zelfde vermogen, maar het contrast is echt stukken beter met rijden.

heb tijdens monteren vergeleken en 1 origineel pitje laten zitten, en het verschil is enorm.

Goede tip van hier, dus dank!

(nu hopen dat ik over 3 maanden niet weer alles los moet halen om te vervangen haha)
Project... SMD leds plaatsen tellerbak
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Joseppe »

osram maakt goede lampen, hoor er veel goede verhalen over helemaal over de levensduur. ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Kees »

Ik heb de nightbreakers van osram, heel mooi wit licht!!
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
petros
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON Ma Sep 26, 2005 18:07

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door petros »

Ik heb die dingen ook in mijn e10 gehad met als resultaat weg gefikte bedrading/licht schakelaar. Heb er toen nieuwe schakelaars en bedrading in moeten solderen.

kortom NIET DOEN!
Jopie
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON Di Mrt 11, 2008 17:14

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Jopie »

Ff een stuk goedkopere tip. Action. Je kent hem wel die goedkope winkelketen met nog goedkopere spullen. Maar wat een kwaliteit. Beter dan die Philips Bluevision, en dat voor 1,79 ipv 18,75.
Gewoon 55W met mooi wit licht. Ziet er super uit en een zeer goede lichtopbrengst. Net ff nieuwe gehaald, met mijn ouden een dikke 2,5 jaar gereden. Dus levensduur is goed voor die prijs.
Donky
General member
General member
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON Wo Mei 18, 2005 17:38

Re: look-a-like xenon lampjes

Bericht door Donky »

Misschien late reactie, maar wil er nog ff wat aan toevoegen.
Ik rij al meer dan twee jaar probleemloos rond met 100 watt lampen, namelijk Philips Rally H4. Heb ze op aanraden van mijn monteur gekocht (die had ze namelijk ook altijd in zijn G6-R zitten).
Er staat op het doosje dat ze eigenlijk niet voor op de openbare weg zijn, maar ze geven behoorlijk meer licht dan gewone 55 watt lampen....en gewoon dezelfde kleur als originele, dus niet blauw of xenon look of zoiets.

Groeten Paul
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On


Life's good with a G6-R
BUTTON_POST_REPLY