Knipperlicht doorverbinden met achterlicht??
ModeratorCOLON Moderator
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Knipperlicht doorverbinden met achterlicht??
Ik loop met het idee om mijn knipperlichten door te verbinden met m'n achterlichten. Op die manier creeer ik dus twee brandende achterlichten, maar bij het knipperen zal alleen het huidige knipperlicht gaan knipperen.
Ik heb er ondertussen al rode knippers inzitten en alle lampen zijn LED's (incl weerstand bij de knipper). Ik heb het al geprobeerd door er een diode tussen te zetten waarmee het signaal van achterlicht aan het knipperlicht doorgegeven wordt en niet andersom. Maar als ik dan het knipperlicht aanzet, gaan beide lampen heeeeeel licht aan en uit maar dat is bijna niet te zien.
Dit is dus niet hoe ik het wil hebben. Heeft dit misschien nog te maken met het feit dat ik een CANbus systeem heb? Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb er ondertussen al rode knippers inzitten en alle lampen zijn LED's (incl weerstand bij de knipper). Ik heb het al geprobeerd door er een diode tussen te zetten waarmee het signaal van achterlicht aan het knipperlicht doorgegeven wordt en niet andersom. Maar als ik dan het knipperlicht aanzet, gaan beide lampen heeeeeel licht aan en uit maar dat is bijna niet te zien.
Dit is dus niet hoe ik het wil hebben. Heeft dit misschien nog te maken met het feit dat ik een CANbus systeem heb? Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24
Re: Knipperlicht doorverbinden met achterlicht??
Als ik kijk hoe het met mijn eigen achterlichten staat zou je denk ik naar mijn idee het 5W + signaal van je achterlicht op je 21W+ signaal van je knipperlicht moeten schakelen inderdaad met een diode.
kun je eens een schema maken van hoe je het gemaakt hebt, of een foto, dan valt er misschien iets makkelijker van te zeggen.
PS: ik neem aan dat je weet dat de diode een bepaalde richting heeft. de kant met de polariteit zou als het goed is naar je knipperlicht moeten staan..
succes
kun je eens een schema maken van hoe je het gemaakt hebt, of een foto, dan valt er misschien iets makkelijker van te zeggen.
PS: ik neem aan dat je weet dat de diode een bepaalde richting heeft. de kant met de polariteit zou als het goed is naar je knipperlicht moeten staan..
succes
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Zoals ik het nu geprobeerd had, heb ik een diode tussen achter- en knipperlicht gezet (in die richting dus) en daarmee gaat het knipperlicht netjes meebranden.
Maar daarna weet ik niet of het komt door de CANbus of door het feit dat ik er LEDjes (en bij het knipperlicht nog een extra weerstand) in heb zitten, maar bij aanzetten van knipperlicht gebeurt er dus eigenlijk niks.
Maar daarna weet ik niet of het komt door de CANbus of door het feit dat ik er LEDjes (en bij het knipperlicht nog een extra weerstand) in heb zitten, maar bij aanzetten van knipperlicht gebeurt er dus eigenlijk niks.
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
je zou eens kunnen kijken voor een amerikaans knipper systeem word ook wel voor golfjes verkocht dacht ik
laatst namelijk een jongen bij de garage gehad die dat had was zo goed als plug and play zei hij
laatst namelijk een jongen bij de garage gehad die dat had was zo goed als plug and play zei hij
d(>_<)b
audio system does shake things up 
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Heb je daar misschien iets van een voorbeeld van? Is dat gewoon een los kastje dat tussen een aantal draadjes komt te zitten? Ik zal wel ff gaan zoeken op Google.
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
AudioSystemRolla schreefCOLONje zou eens kunnen kijken voor een amerikaans knipper systeem word ook wel voor golfjes verkocht dacht ik
klopt die dingen staan op marktplaats voor 4 tientjes
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Ik zie idd iets voorbij komen op MP. Na wat zoeken op Google kwam ik deze twee sites tegen. Dat is volgens mij ook hetgeen ik moet hebben 
www.uslights.nl
www.safetylights.nl
www.uslights.nl
www.safetylights.nl
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
volgens mij had die jongen met die golf ze bij us lights vandaan
werkt wel mooi vind ik
werkt wel mooi vind ik
d(>_<)b
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
En ik ben van de week nog ff aan het denken geweest hoor
Ik heb een aantal schema's verzonnen die evt. zouden moeten werken (denk ik)?
Zoals ik in eerste instantie geprobeerd had, hierbij werkte het knipperlicht niet naar behoren. Bij inschakelen van knipperlicht gingen beide lampen heeeeel licht knipperen:

Zou het al iets helpen als ik het relais na ipv voor de (benodigde) weerstand van het LEdknipperlicht zet? :

Daarna zat ik weer te denken aan de optie om een duplo knipper(LED)lamp te gebruiken. Dit om hetzelfde aansturingssignaal aan elkaar te kunnen koppelen. Dus als volgt:

Hierbij zit dus nog wel de extra weerstand over de knipperlamp, zal dit nog problemen geven met het evt 'teruglopen van spanning' naar de bron (schakelrelais)?
Door het toepassen van een extra relais tussen de weerstand en het relais vanaf het achterlicht wordt voorkomen dat de weerstand over het knipperlicht invloed heeft..? Hierbij ga ik er dan wel vanuit dat ook een weerstand maar in 1 richting stroom doorlaat. (?)

Nog eern vierde optie is het doorverbinden aan het remlicht. Hierbij zal het knipperlicht mee gaan branden met het remlicht (dit is hetzelfde vermogen, namelijk 21W) Houdt dus in dat ik geen dubbele achterlichtfunctie krijg.. Maar in dit geval heb ik weer het gevoel dat als het knipperlicht bediend wordt, er niks gebeurt qua lichtsterkte?
Ook hierbij de vraag of het nut heeft om het relais te plaatsen voor of na de extra weerstand over het knipperlicht.

Zoals ik in eerste instantie geprobeerd had, hierbij werkte het knipperlicht niet naar behoren. Bij inschakelen van knipperlicht gingen beide lampen heeeeel licht knipperen:

Zou het al iets helpen als ik het relais na ipv voor de (benodigde) weerstand van het LEdknipperlicht zet? :

Daarna zat ik weer te denken aan de optie om een duplo knipper(LED)lamp te gebruiken. Dit om hetzelfde aansturingssignaal aan elkaar te kunnen koppelen. Dus als volgt:

Hierbij zit dus nog wel de extra weerstand over de knipperlamp, zal dit nog problemen geven met het evt 'teruglopen van spanning' naar de bron (schakelrelais)?
Door het toepassen van een extra relais tussen de weerstand en het relais vanaf het achterlicht wordt voorkomen dat de weerstand over het knipperlicht invloed heeft..? Hierbij ga ik er dan wel vanuit dat ook een weerstand maar in 1 richting stroom doorlaat. (?)

Nog eern vierde optie is het doorverbinden aan het remlicht. Hierbij zal het knipperlicht mee gaan branden met het remlicht (dit is hetzelfde vermogen, namelijk 21W) Houdt dus in dat ik geen dubbele achterlichtfunctie krijg.. Maar in dit geval heb ik weer het gevoel dat als het knipperlicht bediend wordt, er niks gebeurt qua lichtsterkte?
Ook hierbij de vraag of het nut heeft om het relais te plaatsen voor of na de extra weerstand over het knipperlicht.