Nadat ik een andere radio had ingebouw bleek dat de Disp. knop op het stuur niet meer werkt.
Met deze knop kan je door de boordcomputer pagina's bladeren.
Ik vindt dit wel vreemd, omdat ik deze informatie niet op de radio kon zien.
aangezien het alleen maar een schakelaar is zou je op de oude stekker die in de radio ging misschien een doorverbinding kunnen maken zodat de knop wel weer werkt.
Is er iemand die weet hoe je dit aanpakt?
Nieuwe radio maar disp knop werkt niet meer
ModeratorCOLON Moderator
-
dutchronnie
- Newbie

- BerichtenCOLON 8
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 27, 2010 18:16
-
yorick
- President member

- BerichtenCOLON 2238
- GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17
Re: Nieuwe radio maar disp knop werkt niet meer
Misschien handig om te vermelden wat voor andere radio je hebt ingebouwd? Orgineel toyota of niet?
Kan me voorstellen dat als jij een andere radio dan een originele inbouwt dat die knop niet meer werkt
Kan me voorstellen dat als jij een andere radio dan een originele inbouwt dat die knop niet meer werkt
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
-
dutchronnie
- Newbie

- BerichtenCOLON 8
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 27, 2010 18:16
Re: Nieuwe radio maar disp knop werkt niet meer
De Radio die ik heb ingebouwd is een JVC. KD-R801
Dat de knoppen van het volume het niet meer doen is natuurlijk logisch.
Maar van de boordcomputer, daar kan ik geen logica in ontdekken.
Vooral niet omdat er helemaal geen gegevens van de boordcomputer op het radio display zijn te zien.
De Disp. knop op de tellers werk ook nog gewoon, waarom dan niet de knop op het stuur.
Dat de knoppen van het volume het niet meer doen is natuurlijk logisch.
Maar van de boordcomputer, daar kan ik geen logica in ontdekken.
Vooral niet omdat er helemaal geen gegevens van de boordcomputer op het radio display zijn te zien.
De Disp. knop op de tellers werk ook nog gewoon, waarom dan niet de knop op het stuur.
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Nieuwe radio maar disp knop werkt niet meer
volgens mij geef je zelf het antwoord op de vraag en gaf yorick dat ook aan. waarschijnlijk werkt die jvc niet samen (niet compatible) met de toyotaboardcomputer. Deze zal waarschijnlijk alleen op originele toyotaradio's en evt. modellen die compatible zijn functioneren
.
Je kan nu eenmaal niet van elke radio fabrikant verlangen dat hun producten probleemloos samengaan met alle automerken he
Je kan nu eenmaal niet van elke radio fabrikant verlangen dat hun producten probleemloos samengaan met alle automerken he
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dutchronnie
- Newbie

- BerichtenCOLON 8
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 27, 2010 18:16
Re: Nieuwe radio maar disp knop werkt niet meer
Ja dat weet ik wel, en begrijp ik ook wel.volgens mij geef je zelf het antwoord op de vraag en gaf yorick dat ook aan. waarschijnlijk werkt die jvc niet samen (niet compatible) met de toyotaboardcomputer. Deze zal waarschijnlijk alleen op originele toyotaradio's en evt. modellen die compatible zijn functioneren .
Maar ik bedoel het volgende.
De Disp knop wordt d.m.v. bedrading naar de radio gebracht (Orgineel een panasonic model) Op de radio is niet te zien dat er wat met dat signaal gebeurt.
Ik kan mij voorstellen dat de radio alleen maar zorgt voor een doorverbinding naar de boordcomputer.
In dat geval hoef je alleen te weten om welke draden in het stekkerblok het gaat.
Dan zou je die 2 punten kunnen doorverbinden zodat de knop zijn functie weer terugkrijgt.