vraag olie verbruik VVT
ModeratorCOLON Moderator
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
- GeregistreerdCOLON Di Apr 05, 2011 14:12
vraag olie verbruik VVT
Hoihoi
Ik ben serieus geinteresseerd in een corolla.
Nu lees ik op diverse plekken problemen met de VVT motoren, zeker rond het jaar van de auto die ik op het oog heb.
Is er een lijst te vinden op het internet welke series dit probleem hebben? Is het een idee om dit lijstje op dit forum te verzamelen?
De auto die ik op het oog heb is de volgende: http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... 7f5b84da3f
Naast de motor, is dit een goede optie volgens jullie? En de kilometerstand, ik neem aan dat een corolla makkelijk 200000 moet kunnen halen?
Ik ben serieus geinteresseerd in een corolla.
Nu lees ik op diverse plekken problemen met de VVT motoren, zeker rond het jaar van de auto die ik op het oog heb.
Is er een lijst te vinden op het internet welke series dit probleem hebben? Is het een idee om dit lijstje op dit forum te verzamelen?
De auto die ik op het oog heb is de volgende: http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... 7f5b84da3f
Naast de motor, is dit een goede optie volgens jullie? En de kilometerstand, ik neem aan dat een corolla makkelijk 200000 moet kunnen halen?
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
- GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15
Re: vraag olie verbruik VVT
Het is vooral de E11 na facelift die problemen had met het olieverbruik. Echter, in de lijst van probleemmotoren staat ook de E12 (wat de auto in de advertentie is) bij, dus deze kan het probleem ook hebben.
Als je serieus interesse hebt in deze auto, zorgen dat je op papier hebt dat het olieverbruik normaal is.
Als je serieus interesse hebt in deze auto, zorgen dat je op papier hebt dat het olieverbruik normaal is.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
dank voor de informatie highway, in ieder geval fijn te weten dat deze minder kans heeft.
Ik heb geen idee hoeveel risico er is op dat probleem. Helaas heeft deze garage de auto niet in onderhoud gehad, ik had al zitten denken een soort van garantie af te spreken.
Heb je toevallig (of iemand anders) nog een mening over de prijs? mij lijkt het redelijk maar anderen vinden hem duur...
Ik heb geen idee hoeveel risico er is op dat probleem. Helaas heeft deze garage de auto niet in onderhoud gehad, ik had al zitten denken een soort van garantie af te spreken.
Heb je toevallig (of iemand anders) nog een mening over de prijs? mij lijkt het redelijk maar anderen vinden hem duur...
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Prijs is redelijk. Op marktplaats krijg je hem wel goedkoper, maar daar heb je geen bovag garantie. Probeer er gewoon een €500 af te krijgen. Proberen kost niks.
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
Met die km stand kan je hem inderdaad goedkoper vinden. Echter - je hebt hier bovag garantie en dat is ook niet verkeerd (al maakt dit de auto natuurlijk wat duurder). Als je niets doet inruilen, kan er vaak wel wat van de prijs af.
Verder moet je ook kijken naar de staat van de auto. Zitten er nog goede banden onder bijvoorbeeld. Deze kunnen nog APK waadig zijn, maar over een jaartje vervangen moeten worden. Als er nieuwe banden onder zitten (van een goed merk, anders loop je het risico dat je een slechte wegligging hebt / vele herrie etc) is dat ook weer een pluspunt. Verder, kijk of er pakeerkeukjes in zitten, lak netjes is enzo. Deze kan je meenemen in je onderhandelingen.
Success!
Verder moet je ook kijken naar de staat van de auto. Zitten er nog goede banden onder bijvoorbeeld. Deze kunnen nog APK waadig zijn, maar over een jaartje vervangen moeten worden. Als er nieuwe banden onder zitten (van een goed merk, anders loop je het risico dat je een slechte wegligging hebt / vele herrie etc) is dat ook weer een pluspunt. Verder, kijk of er pakeerkeukjes in zitten, lak netjes is enzo. Deze kan je meenemen in je onderhandelingen.
Success!
Skoda Superb 1.8tsi
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Heej allen,
Ik heb een proefritje gemaakt, wat rijd dat lekker zeg. Zoveel meer echt auto als mijn ibiza 1.6!
Maar okee, met inruil kost hij 5315 euro, anders krijg ik enkel de rijklaarmaak kosten eraf.
Lijkt mij een goede deal, er waren geen deuken te vinden, krasjes bij slot en rand van deuren uiteraard wel, en een paar steenslag. Dat laatste word weg gelakt met een pen. De voorbanden waren wat meer versleten dan achter maar niet schokkend voor zover ik kan oordelen. Wel mooie merk banden trouwens.
Enige minpunt was dat de radio alle cd's net zo hard uitspuugt als dat ze erin gaan. Aanbod van de dealer is, als hij het niet gefixt krijgt, hem er uit te halen en een frame inbouwd voor een losse radio. Voordeel is dat ik dan ook mp3 e.d. kan afspelen. Maar het schermpje met thermometer ben je dan wel kwijt
is jammer maja niets aan te doen. Plezier van goede radio is wel hoger als een thermometer. Zou het mogelijk zijn alsnog een schermpje in te bouwen voor die informatie?
Nu nog beslissen, altijd moeilijk wat de juiste keuze is...
Ik heb een proefritje gemaakt, wat rijd dat lekker zeg. Zoveel meer echt auto als mijn ibiza 1.6!
Maar okee, met inruil kost hij 5315 euro, anders krijg ik enkel de rijklaarmaak kosten eraf.
Lijkt mij een goede deal, er waren geen deuken te vinden, krasjes bij slot en rand van deuren uiteraard wel, en een paar steenslag. Dat laatste word weg gelakt met een pen. De voorbanden waren wat meer versleten dan achter maar niet schokkend voor zover ik kan oordelen. Wel mooie merk banden trouwens.
Enige minpunt was dat de radio alle cd's net zo hard uitspuugt als dat ze erin gaan. Aanbod van de dealer is, als hij het niet gefixt krijgt, hem er uit te halen en een frame inbouwd voor een losse radio. Voordeel is dat ik dan ook mp3 e.d. kan afspelen. Maar het schermpje met thermometer ben je dan wel kwijt
Nu nog beslissen, altijd moeilijk wat de juiste keuze is...
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
ow nog een vraagje, gezien de kilometers kan ik mij voorstellen dat er groter onderhoud aan komt. IS er een bepaalde leeftijd/duur voor bijvoorbeeld de versnellingsbak? of andere grote dingen die ik kan verwachten vanaf de 160000?
Onderhoud is overigens erg netjes gedaan, alle beurten zijn gedaan bij 1 dealer. allemaal keurig op tijd ook
Onderhoud is overigens erg netjes gedaan, alle beurten zijn gedaan bij 1 dealer. allemaal keurig op tijd ook
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
De display op je dashbord verlies je niet. De temp, verbruik etc. is nog steeds te zien, echter werken de knoppen van de radio niet meer, en zie je de radio info (zender / RDS) niet meer. Dat is geen ramp.
3ZZ-FE motoren hebben een distributieketting, hoeft in principe niet vervangen te worden. Kleppen moeten om de 90 000 dacht ik zo gecontrolleerd worden, maar dat is meer normaal onderhoudt.
Je kan natuurlijk ook bij de dealer waar die in onderhoudt is geweest, informeren naar de historie van deze auto en of er gekke dingen aan zitten te komen.
3ZZ-FE motoren hebben een distributieketting, hoeft in principe niet vervangen te worden. Kleppen moeten om de 90 000 dacht ik zo gecontrolleerd worden, maar dat is meer normaal onderhoudt.
Je kan natuurlijk ook bij de dealer waar die in onderhoudt is geweest, informeren naar de historie van deze auto en of er gekke dingen aan zitten te komen.
Skoda Superb 1.8tsi
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Ik ga morgen eens proberen de dealer waar hij in onderhoud is geweest te bellen. Goede tip!
Ik begreep van de verkoper dat hij de radio in geheel eruit zou halen en daar een verloopiets in zou zetten waar een losse radio in kan en dan dus ook een vakje in zit...
Klinkt anders dan wat jij zou doen begrijp ik?
Ik begreep van de verkoper dat hij de radio in geheel eruit zou halen en daar een verloopiets in zou zetten waar een losse radio in kan en dan dus ook een vakje in zit...
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
De radio kan je eruit halen inderdaad. Dat is een 1DIN gat bij de E11, neem aan dat de E12 niet veel zal verschilllen. Mogelijk dat de radio hier al 2DIN is, dan moet die er inderdaad een frontje bij zetten.Atacama schreefCOLONIk ga morgen eens proberen de dealer waar hij in onderhoud is geweest te bellen. Goede tip!
Je hebt inderdaad een verloop stekkertje nodig van Toyota naar ISO. Dan kan je zonder problemen een normale radio aansluiten.
Let wel op, ik heb een E11 van na de facelift, dit is een E12. Mogelijk dat het hier net wel wat anders is, al verwacht ik het niet.
Skoda Superb 1.8tsi
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Dealer/onderhouder is gebeld, helaas had die geen lange historie beschikbaar, enkel vanaf 2008. Daarin is niets bijzonders te vinden. Dat is dus positief.
Ik hoop morgen met een collega nog even te kijken en te proberen er nog iets af te praten. Wie weet lukt het.
Natuurlijk enkel als de collega niets vind
Ik snap hem van de radio. Zal zien wat het word, als alles eruit gaat van de temperatuur ga ik eens uitzoeken of het nog met wat knutselen aan de praat te krijgen is. Zou leuk zijn, niet noodzakelijk.
Ik hoop morgen met een collega nog even te kijken en te proberen er nog iets af te praten. Wie weet lukt het.
Natuurlijk enkel als de collega niets vind
Ik snap hem van de radio. Zal zien wat het word, als alles eruit gaat van de temperatuur ga ik eens uitzoeken of het nog met wat knutselen aan de praat te krijgen is. Zou leuk zijn, niet noodzakelijk.
-
R-Auris
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2068
- GeregistreerdCOLON Di Mei 06, 2008 22:30
Kan je niet op de sloop kijken of je een orginele radio kan vinden? wel zo netjes en werkt je stuur bediening ook gewoon (zou niet meer zonder willen xD )
Ik heb zelf ook een E12 uit 2002 gehad uit maart (heeft nu mijn broertje J-Corolla hier op het forum) en die had geen last van olie verbruik en heeft het volgens mij nog steeds niet
Ik heb zelf ook een E12 uit 2002 gehad uit maart (heeft nu mijn broertje J-Corolla hier op het forum) en die had geen last van olie verbruik en heeft het volgens mij nog steeds niet
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
Weet niet of de radio een code heeft (dus beveiligd is). In dat geval heb je dus ook wel de code van die radio nodig. Als de radio geen code nodig heeft / je de code meekrijgt is dit inderdaad wel een mooie optie.
Skoda Superb 1.8tsi
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Dank voor alle tips. Vandaag een 2e keer gekeken en gereden, maar nu met iemand erbij.
Ik heb besloten hem te kopen, volgende week maandag mag ik em ophalen
De radio word eruit gehaald voor een frontje en zelf inbouw. Tis inderdaad minder mooi, maar mp3, usb, bluetooth en evt later een microfoontje erop voor handsfree is wel ideaal. Dat kan een 2e hands ook niet. Voor zover ik weet is er geen handbediening voor de radio. Tenminste ik heb het niet ontdekt?
Kan niet wachten tot ik em mag ophalen:) wie weet later nog iets knutselen aan het uiterlijk, maar das van latere zorg natuurlijk. Zag al een gelijke corolla staan met smoke achterlichten, ziet er wel mooi uit hoor
nogmaals dank voor het mee denken! Ik laat nog wel weten hoe de radio uit is gepakt.
Ik heb besloten hem te kopen, volgende week maandag mag ik em ophalen
De radio word eruit gehaald voor een frontje en zelf inbouw. Tis inderdaad minder mooi, maar mp3, usb, bluetooth en evt later een microfoontje erop voor handsfree is wel ideaal. Dat kan een 2e hands ook niet. Voor zover ik weet is er geen handbediening voor de radio. Tenminste ik heb het niet ontdekt?
Kan niet wachten tot ik em mag ophalen:) wie weet later nog iets knutselen aan het uiterlijk, maar das van latere zorg natuurlijk. Zag al een gelijke corolla staan met smoke achterlichten, ziet er wel mooi uit hoor
nogmaals dank voor het mee denken! Ik laat nog wel weten hoe de radio uit is gepakt.
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
De bediening voor de radio is bij een prefacelift E12 een los kastje wat tegen het stuur aanzit. Maar dat was bij de luxere versies standaard, als jij een minder luxe uitvoering hebt, verklaart dat het feit dat je 'm nog niet bent tegengekomen. 
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Even na gekeken, ik heb nu een linea terra comfort. Volgens autoweek is stuurwielbediening alleen standaard bij de Linea sol.
Dus dat zou inderdaad verklaren. Laten we het hopen, niets zou meer kansloos zijn als stuurwiel bediening die het niet doet
Dank voor de aanvulling! Ik ben nu druk bezig te wachten tot maandag
Dus dat zou inderdaad verklaren. Laten we het hopen, niets zou meer kansloos zijn als stuurwiel bediening die het niet doet
Dank voor de aanvulling! Ik ben nu druk bezig te wachten tot maandag
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Yep, een Terra had idd niet standaard stuurbediening voor de radio.
En wat betreft die boordcomputer, die mis je echt niet zo erg hoor. Ik heb destijds in m'n E12 T Sport ook zo'n 1DIN paneel gehad, waar ik een headunit met klapscherm in had zitten. Alle extra's die je op een aftermarket headunit vaak hebt zitten, maken het 'gemis' van een boordcomputer meer dan goed.
En wat betreft die boordcomputer, die mis je echt niet zo erg hoor. Ik heb destijds in m'n E12 T Sport ook zo'n 1DIN paneel gehad, waar ik een headunit met klapscherm in had zitten. Alle extra's die je op een aftermarket headunit vaak hebt zitten, maken het 'gemis' van een boordcomputer meer dan goed.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
-
Atacama
- Newbie

- BerichtenCOLON 25
Misschien in deze wagen eens uitzoeken hoe ik een microfoon kan aansluiten, dan is de handsfree set ook meteen geregeld...
Naja, komt allemaal goed ooit
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
http://toyota-club.net/files/07-01-10/eg6020-toy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwam dit linkje tegen m.b.t. het olieverbruik.
Kwam dit linkje tegen m.b.t. het olieverbruik.
Skoda Superb 1.8tsi