Ruiten, bij de dealer of de ruitenboer?
ModeratorCOLON Moderator
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Ruiten, bij de dealer of de ruitenboer?
Omdat de oude ruiten er toch uit moeten voor de spuiterij wil ik meteen m'n ruiten laten vervangen door een nieuwe, in de voorruit zitten namelijk al een paar pitjes en krasjes en ook de overige ruiten zijn na bijna 22 jaar wel wat verweerd. Nu heb ik eens zitten zoeken en d'r zit een enorm verschil in prijzen tussen de dealer en de glasboer. Ook heb ik vernomen dat er maar 3 producenten in de wereld zijn die ruiten produceren en dat de fabrikanten hier ook hun ruiten vandaan halen. Enige verschil zou zijn dat er geen logo of naam (toyota) op zou staan.
(zie http://www.vab.be/nl/mobiliteit/glasbre ... iteit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kan iemand bevestigen of dat werkelijk zo is of is dit een reclamepraatje voor autotaalglas/carglas e.d.?
Ik wil natuurlijjk wel iets goeds hebben maar voor de prijs van een nieuw achterraam (580,- ex BTW!!!) bi jde dealer heb ik bij de glasboer mijn complete auto opnieuw in het glas. Bovendien kom ik met de onderdeelnummers uit de EPC niet echt uit de juiste kleur.
De bedoeling is dat ie rondom met een blauwe tint komt, eventueel met een blauwe zonneband in het voorraam.
Ik neem overigens aan dat deze tint geen probleem is voor de APK of oom agent?
(zie http://www.vab.be/nl/mobiliteit/glasbre ... iteit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kan iemand bevestigen of dat werkelijk zo is of is dit een reclamepraatje voor autotaalglas/carglas e.d.?
Ik wil natuurlijjk wel iets goeds hebben maar voor de prijs van een nieuw achterraam (580,- ex BTW!!!) bi jde dealer heb ik bij de glasboer mijn complete auto opnieuw in het glas. Bovendien kom ik met de onderdeelnummers uit de EPC niet echt uit de juiste kleur.
De bedoeling is dat ie rondom met een blauwe tint komt, eventueel met een blauwe zonneband in het voorraam.
Ik neem overigens aan dat deze tint geen probleem is voor de APK of oom agent?
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: Ruiten, bij de dealer of de ruitenboer?
zou gewoon voor de ruitenboer gaan of je moet een purist zijn en persee officieel toyotaspul willen.ook dan kom je uit op andere logos dan je nu hebt of je moet een vintage nieuwe set ruiten kunnen vinden.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6638
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Neehoor, getinte ruiten zijn volledig legaal. zelfs mn KE70 heeft blauw getint glas..
Zonneband erin is vaak alleen mogelijk via een glasboer, vaak zijn die paar tientjes duurder.
Mijn ´nieuwe´ E10 heeft ook rondom krasjes erin, van de oude GTSi zijn ze zowat krasvrij...
2x demonteren en 2x monteren loopt ook al snel in de €€€ met het risico dat ie kan barsten bij demontage dus ben benieuwd wat jij voor een voor- en achterruit betaald bij een glasboer..
Zonneband erin is vaak alleen mogelijk via een glasboer, vaak zijn die paar tientjes duurder.
Mijn ´nieuwe´ E10 heeft ook rondom krasjes erin, van de oude GTSi zijn ze zowat krasvrij...
2x demonteren en 2x monteren loopt ook al snel in de €€€ met het risico dat ie kan barsten bij demontage dus ben benieuwd wat jij voor een voor- en achterruit betaald bij een glasboer..

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
Ninja
- Special member

- BerichtenCOLON 870
- GeregistreerdCOLON Di Aug 21, 2007 01:16
met de blauwe tint heb je geen last met de APK.
had deze tint ook in een auto zitten.
zelfs met de zonneband krijg je geen problemen.
werk zelf in een bedrijf(japans bedrijf) wat de folie maakt welke tussen de ramen zit van de voorruit van de auto.
zelfs met een kleurband erin.
worden in drie kleuren gemaakt Blauw, Groen en Grijs.
de fabrikanten die de ramen maken zijn
Asahi (Japan), Pilkington (Groot-Brittannië), Saint-Gobain (Frankrijk) en Soliver (België)
had deze tint ook in een auto zitten.
zelfs met de zonneband krijg je geen problemen.
werk zelf in een bedrijf(japans bedrijf) wat de folie maakt welke tussen de ramen zit van de voorruit van de auto.
zelfs met een kleurband erin.
worden in drie kleuren gemaakt Blauw, Groen en Grijs.
de fabrikanten die de ramen maken zijn
Asahi (Japan), Pilkington (Groot-Brittannië), Saint-Gobain (Frankrijk) en Soliver (België)
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue
ZX6R Ninja
ZX6R Ninja
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Ik heb het enkel over de ruiten kopen, nog niet over monteren.Martijn schreefCOLON ben benieuwd wat jij voor een voor- en achterruit betaald bij een glasboer..
de voorruit is 100,- en de achterruit 164,- maar daar moet ik nog even achteraan, want deze prijs is die voor de HB als ik het nummer mag geloven. De achterruit van de LB staat er niet tussen momenteel.
Beide prijzen zijn overigens ex BTW en verzendkosten.
Hier heb ik het vandaan: http://ozcars.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
let wel even goed op, er klopt geen donder van de omschrijving. De E9 LB heeft de toevoeging "compact", een naam die in alle andere landen voor de hatchback gebruikt wordt.
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7606
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Ik geloof dat glas altijd een tintje heeft. Wit papier erachter en je ziet het schijnbaar meteen (Nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd).
Ik heb de ruiten van m'n coupé bij de dealer moeten halen omdat alle glasboeren hier 't natuurlijk niet kunnen leveren. Ze staan al jaren onder m'n werkbank en ze hebben me een klein fortuin gekost!
Als ik jou was zou ik ze lekker bij de glasboer halen Peter. Wees geen dief van je eigen portomonee, want kwalitatief mankeert er niets aan dat glas volgens mij. Dat zal echt wel aan bepaalde eisen moeten voldoen
Vraag je je trouwens wel af waarom het verschil zo groot is eigenlijk he...lijkt me sterk dat die glasboeren dat glas groter inkopen dan de fabrikanten ofzo...
Ik heb de ruiten van m'n coupé bij de dealer moeten halen omdat alle glasboeren hier 't natuurlijk niet kunnen leveren. Ze staan al jaren onder m'n werkbank en ze hebben me een klein fortuin gekost!
Als ik jou was zou ik ze lekker bij de glasboer halen Peter. Wees geen dief van je eigen portomonee, want kwalitatief mankeert er niets aan dat glas volgens mij. Dat zal echt wel aan bepaalde eisen moeten voldoen
Vraag je je trouwens wel af waarom het verschil zo groot is eigenlijk he...lijkt me sterk dat die glasboeren dat glas groter inkopen dan de fabrikanten ofzo...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Ninja
- Special member

- BerichtenCOLON 870
- GeregistreerdCOLON Di Aug 21, 2007 01:16
het logo ToyotaBlof-fan schreefCOLONIk geloof dat glas altijd een tintje heeft. Wit papier erachter en je ziet het schijnbaar meteen (Nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd).
Als ik jou was zou ik ze lekker bij de glasboer halen Peter. Wees geen dief van je eigen portomonee, want kwalitatief mankeert er niets aan dat glas volgens mij. Dat zal echt wel aan bepaalde eisen moeten voldoen![]()
Corolla E11 S Satin Black
ZX6R Ninja
ZX6R Ninja
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6638
Valt me nog mee die prijzen..
Toyotalogo of niet dat merk je niet. wel is het zodat originele raamrubbers net even beter aansluiten. Een aantal keren mijn voorruit vervangen en de glasboer van toen gebruikte om die reden alleen originele rubbers. Carglass gebruikt alleen maar imitatie...
Toyotalogo of niet dat merk je niet. wel is het zodat originele raamrubbers net even beter aansluiten. Een aantal keren mijn voorruit vervangen en de glasboer van toen gebruikte om die reden alleen originele rubbers. Carglass gebruikt alleen maar imitatie...

-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Maar tegenwoordig worden ze gelijmd en worden er geen/nauwelijks meer rubbers gebruikt. Jij bedoelt zeker die sierstrips? Die heb ik nog liggen van een GLi uitvoering. Wellicht moet ik er een paar bij bestellen tzt.
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6638
Nouja, rubber.. de zwarte lijst rondom zeg maar. Imitatie sluit vaak niet netjes aan in de hoeken.