snelheidsmeter e11 doet niets
ModeratorCOLON Moderator
-
2350
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
- GeregistreerdCOLON Di Apr 03, 2007 02:39
snelheidsmeter e11 doet niets
Sinds gisteren is de snelheidsmeter van mijn e11 uit 1999 ermee opgehouden. Bij starten loopt ie een paar KM op (ongeveer van -10 km/uur naar -5 km/uur) en blijft daar dan hangen. Alle andere meters, ook de odometer, werken gewoon. Het is dus echt alleen de naald van de snelheidsmeter. Iemand een idee wat dat kan zijn? Het is een aanname maar mij lijkt het dat het niet de sensor op de bak is omdat de odo meters gewoon werken.
-
Highway
- President member

- BerichtenCOLON 1819
- GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15
Re: snelheidsmeter e11 doet niets
Slecht contact, meter zelf die overleden is. Als je er andere tellerplaten op hebt gezet, mogelijk dat die nu de naald raakt, en nu dus vast is gaan zitten.2350 schreefCOLONSinds gisteren is de snelheidsmeter van mijn e11 uit 1999 ermee opgehouden. Bij starten loopt ie een paar KM op (ongeveer van -10 km/uur naar -5 km/uur) en blijft daar dan hangen. Alle andere meters, ook de odometer, werken gewoon. Het is dus echt alleen de naald van de snelheidsmeter. Iemand een idee wat dat kan zijn? Het is een aanname maar mij lijkt het dat het niet de sensor op de bak is omdat de odo meters gewoon werken.
Als die wel de km's blijft tellen bij het rijden, zal het niet aan de sensor zelf liggen vermoed ik.
Je zou het tellerhuis uit elkaar kunnen halen, en kijken of de naald zelf vrij kan bewegen. Als de meter zelf kapot is, dan ergens een andere op de kop proberen te tikken. Ik heb er nog 1 van een E11 pre-facelift (99 valt hieronder) liggen, volgens mij van een 1.6 4A-FE (electronisch).
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
-
2350
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
Bedankt! Ik ga komend weekeinde de tellerbak maar eens openhalen en kijken of ik daar een oorzaak kan vinden.
-
Ninja
- Special member

- BerichtenCOLON 870
- GeregistreerdCOLON Di Aug 21, 2007 01:16
mocht je een mechanische teller nodig hebben die heb ik nog liggen hier
Corolla E11 S Satin Black
Corolla E11 S Cool Water Blue
ZX6R Ninja
Corolla E11 S Cool Water Blue
ZX6R Ninja
-
2350
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
Bedankt voor de adviezen en aanbiedingen! Voor de volledigheid; de storing is opgelost, de oorzaak was een te lage accuspanning, daar waren twee cellen overleden.