Wegens nieuwe baan een half jaartje terug, rij ik nu meer kilometers en ben nu aan het oriënteren naar een diesel auto. Het liefst blijf ik bij een Japanner. Mijn huidige 1.6vvti vind ik een goeie vlotte motor, en wil bij overstap naar een diesel ook een vlotte motor
Ik heb het topic van Masterpivo doorgenomen, daar kan ik zeker de nodige tips gebruiken
Zijn er nog andere tips waarop ik kan letten bij de aanschaf van de Auris 2.0d-4d of de 2.2d-4d?
Ik las ergens op internet dat het verbruik van 1 op 16 met de 2.0 moeilijk haalbaar is. Ik rij voornamelijk wel snelweg en ik trap niet altijd mijn rechtervoet vol in, dat is immers ook afhankelijk van het verbruik.
Is dan een kilometerstand van rond de 150.000 ook iets om bezorgd over te maken? Ik ga nu ongeveer 21.000km per jaar rijden (werk+prive).
Ik zit natuurlijk aan een budget vast voor de aanschaf van een andere auto, afhankelijk of ik mijn huidige Corolla voor een goede prijs kan verkopen.
Trouwens als ik een nette E12 2.0d-4d vanaf 2004 met weinig km tegenkom, zal ik niet schromen om deze aan te schaffen, hoef niet perse de E15
Tevens vallen mijn ogen ook op de Mazda 3 vanaf 2006 en de Civic hatchback
.
Hopelijk kan ik jullie tips en eventuele ervaringen goed gebruiken bij het kijken en proefrijden