Radiokabels in een E12

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Ikke Niet
Full member
Full member
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22

Radiokabels in een E12

Bericht door Ikke Niet »

Hallo,

Ik heb besloten om mijn originele radio te vervangen naar een DIN2 radio. Nu zitten er achter de originele radio 3 stekker. Ik heb een verloopkabel voor 2 kabels en dat is op zich genoeg voor de DIN2 radio maar heb nu nog een stekker over welke dus niet gebruikt wordt. Weet een van jullie precies waar die stekker/kabels voor zijn.

Ook wil ik graag weten of een van jullie weet welke welke kabel ik kan gebruiken voor de handrem en voor het achteruitrijden. Deze heb ik namelijk ook nodig voor de DIN2 radio (ivm met tv functie en achteruitrijcamera).
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door Leon »

Ik meen dat er voor de stuurbediening een aparte stekker was, dat zal dan de derde zijn die jij vond.

De aansluitingen kun je meestal wegnemen uit de stekkers links of rechts naast de voetenruimtes. De Toyota dealer kan je wel een pin-out van de stekkers geven, dan weet je zo welk stekker(s) en welke pin(nen) je nodig hebt.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
sjako4
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON Wo Mei 05, 2010 20:21

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door sjako4 »

misschien heb je hier ookj het een en ander aan : kijk hier eens in , staat best veel : http://www.scribd.com/doc/87565003/Manu" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-Manual-2
gr Sjaak
Ikke Niet
Full member
Full member
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door Ikke Niet »

sjako4 schreefCOLONmisschien heb je hier ookj het een en ander aan : kijk hier eens in , staat best veel : http://www.scribd.com/doc/87565003/Manu" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-Manual-2
gr Sjaak

Deze had ik ook gevonden maar om eerlijk te zijn kon ik er niet uitkomen. Kan jij er toevallig uitkomen???
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
Denne82
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON Di Mei 18, 2010 12:16

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door Denne82 »

Ik denk dat je een brede smalle grote stekker overhoud. Vermoedelijk is dit de stekker van je boordcomputer. Die verlies namelijk wanneer je de originele toyota radio vervang voor een andere.
Ikke Niet
Full member
Full member
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON Ma Okt 02, 2006 20:22

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door Ikke Niet »

Denne82 schreefCOLONIk denk dat je een brede smalle grote stekker overhoud. Vermoedelijk is dit de stekker van je boordcomputer. Die verlies namelijk wanneer je de originele toyota radio vervang voor een andere.
Dat klopt. Ik hou 1 stekker over en daarvan ben ik juist op zoek naar de definitie. Dit omdat ik een interface heb aangeschaft om de stuurwielbediening te kunnen blijven gebruiken. Aangezien dat dus in die stekker zit (volgens mij) ben ik dus op zoek naar de definitie.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
Denne82
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON Di Mei 18, 2010 12:16

Re: Radiokabels in een E12

Bericht door Denne82 »

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

In dat geval ben ik ook heel erg benieuwd. Ik ben zelf ook met een andere radio bezig en krijg inderdaad ook de stuurwiel bediening niet aan de praat.
BUTTON_POST_REPLY