Nadat de Glanza was verkocht, kon ik eindelijk een andere auto aanschaffen. Dit is iets waar ik al lange tijd naar uitkeek, want de Glanza was ik aardig beu..
Donderdagavond de Glanza verkocht, Zaterdag ochtend naar autobedrijf Vos te Enspijk (een Citroën dealer) waar een Corolla T-Sport was ingeruild. Deze Corolla is hier ook bekend, member 'Sjako' is de vorige eigenaar geweest. Had de auto al vaak bekeken op internet en was blij dat de auto al die tijd nog tekoop was! Samen met Wesley (Supernova) die kant op en de Corolla eens kritisch bekeken. Gelukkig niks bijzonders kunnen vinden en een mooie deal kunnen sluiten!
Op naar huis, met nieuwe aanwinst :frantic:
Onderweg even gestopt, de innerlijke mens begon te klagen.. Maar wel tijd voor een fotootje:

Onderhoud was netjes bijgehouden door de vorige eigenaar, maar ik ben een zeikerd in dergelijk zaken. Dus ga ik op mn gemakje alle onderhoudspunten weer langs.
De 2ZZ-GE motoren zijn voorzien van een 'v-tec' achtig principe, waarmee een 2e nok-profiel wordt geactiveerd boven de 6000 rpm. In dit mechaniek zitten 2 'lift-bolt' gemonteerd die onderhevig zijn aan slijtage.
Dus : Preventief vervangen!
Nieuwe lift-bolts en kleppendeksel pakking gekocht! (2 setjes, 1 voor Wesley z'n T-Sport)

kleppendeksel eraf, oude lift-bolts eruit (ruim optijd, weinig slijtage) en de nieuwe netjes met momentsleutel op 15Nm vastzetten.

2 nieuwe lift-bolts!

Toen de auto even uitgebreid gewassen. 2 foto's naast de T-Sport van Wesley ter afsluiting van die dag!

Tijdens de proefrit viel het direct op dat er een behoorlijk ranzige lucht uit de ventilatieroosters kwam. Al helemaal als de airco aanstond. Dus ik verdacht het interieurfilter.. Dit bleek terecht!
Dashboardkastje verwijderd, Klepje eraf.. OMG!

En het filter helemaal verwijderd

Gelukkig had ik al een nieuwe gekocht, dus het verschil mag duidelijk zijn!

Plannen met deze auto zijn er genoeg!
Het mag duidelijk zijn dat al eerste de velgen gaan verdwijnen. Gisteren samen met Wesley een setje velgen opgehaald ter vervanging van deze. (foto's volgen met d'r tijd).
Verlaging staat ook op de wishlist, maar hier wil ik me eerst goed in verdiepen. Het moet namelijk een comfortabele auto blijven en de wegligging is standaard al erg goed! Op geen van beide punten wil ik hierop inleveren.
En daarna kijken we weer verder! Nokkenasjes, luchtfiltertjes, uitlaatjes.. Wie weet!