ik rijd al een tijdje met een andere radio in de Corolla,
maar heb tot op heden nog geen poging ondernomen de stuurbediening aan de praat te krijgen.
In het verleden heb ik deze vraag ook al eens op de Facebook groep van de club gesteld, maar toen had ik de radio nog niet binnen en / of wist ik niet exact wat ik nodig had / waar ik bij verkopers naar moest vragen.
Ik wil dus de stuurbediening op een aftermarket radio aan gaan sluiten.
De radio heeft zelf vervolgens een configuratiepaneel, waarbij je een toets configureert en daarna indrukt zodat 'ie in het vervolg de toets zou moeten kunnen herkennen, maar eerst moet ik de boel aan sluiten.
Ik heb de volgende radio:
http://www.ebay.com/itm/191227453040?rmvSB=true
Nu heb ik het dashboard open gemaakt en ontdekte ik drie kabels die ik volgens mij nodig heb vanuit de radio:
- GND
- KEY1-5V
- KEY2-5V
Ik heb ergens gelezen dat als het een analoog signaal betreft, je deze kabels direct zou moeten kunnen aansluiten, maar wanneer het signaal digitaal is je weer een adapter nodig hebt. Ik zou niet weten of het signaal digitaal of analoog is...
Ook ontdekte ik een losse aansluiting,
maar volgens mij heeft dit niks met de stuurbediening te maken maar werd deze gebruikt voor informatie naar de originele radio (verbruik, temperatuur, etc), klopt dat? Ik lees ook veel over verschillende soorten interfaces, maar aangezien de radio een merkloos aftermarket ding is loop ik hier ook vast.
Volgens mij is het ook belangrijk om het volgende te benoemen:
- dat ik een E12 PRE-facelift heb, omdat aansluitingen daar weer anders zijn?
- de radio geen remote input (3.5mm) heeft
- dat ik de volgende topics al heb gelezen, maar hier niet verder mee kwam: E12 dubbeldin stuur bediening, Pin-out stekkers radio Corolla uit 2002
Erik