Tellerverlichting
ModeratorCOLON Moderator
-
Corolla E12
- Newbie

- BerichtenCOLON 16
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 19, 2011 13:38
Tellerverlichting
Als ik de verlichting van mijn dashboard op zijn sterkst laat staan zoadat ik overdag kan zien hoe hard ik rij is deze in het donker veel te fel. Dan kan ik hem weer bijstellen. Hier heb ik geen zin in om dit dagelijks te doen.
Weet een van jullie waar ik een wijzerplaat kan kopen, een witte bijvoorbeeld, zodat ik overdag gewoon de cijfers kan zien en in het donker de verlichting zwakker kan zetten?
Weet een van jullie waar ik een wijzerplaat kan kopen, een witte bijvoorbeeld, zodat ik overdag gewoon de cijfers kan zien en in het donker de verlichting zwakker kan zetten?
-
Noedel
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3747
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40
Re: Tellerverlichting
Zet ze dan gewoon in gedimde status een standje minder fel?
Deze tellerplaten hebben al de functie dat je ze kan dimmen, zou wat nutteloos zijn om er dan aan te gaan prutsen.
Grtz
Deze tellerplaten hebben al de functie dat je ze kan dimmen, zou wat nutteloos zijn om er dan aan te gaan prutsen.
Grtz
-
pampie
- President member

- BerichtenCOLON 2293
- GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08
Re: Tellerverlichting
Ik snap het probleem eigenlijk ook niet echt. Ondertussen opgelost of....? 
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
- GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22
Re: Tellerverlichting
Het probleem is volgens mij dat deze rijder overdags niet goed kan zien wat er op de teller gebeurt en daarom dus de verlichting op zijn sterkst zet. Maar omdat dit 's nachts/'s avonds te fel is, moet deze elke keer anders gesteld worden.
Ik weet niet of er witte tellerplaten te krijgen zijn, maar wellicht iemand anders (of google) wel.
Ik weet niet of er witte tellerplaten te krijgen zijn, maar wellicht iemand anders (of google) wel.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
-
SV-Sportscars
- Full member

- BerichtenCOLON 356
- GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11
Re: Tellerverlichting
Ik snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
-
Corolla E12
- Newbie

- BerichtenCOLON 16
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 19, 2011 13:38
Re: Tellerverlichting
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?SV-Sportscars schreefCOLONIk snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
-
hulk
- Senior member

- BerichtenCOLON 262
- GeregistreerdCOLON Di Nov 07, 2006 19:59
Re: Tellerverlichting
Hier het zelfde probleem . Zie overdag ook niks op de teller
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
-
hulk
- Senior member

- BerichtenCOLON 262
- GeregistreerdCOLON Di Nov 07, 2006 19:59
Re: Tellerverlichting
Daar ben ik ook wel benieuwd naarCorolla E12 schreefCOLONHoe heb je dit voor elkaar gekregen?SV-Sportscars schreefCOLONIk snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
-
SV-Sportscars
- Full member

- BerichtenCOLON 356
- GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11
Re: Tellerverlichting
Door een relais er tussen te plaatsen dat zodra de verlichting aan gaat de mistlampen uit gaan (tenzij de mistlampen geschakeld worden via de hendel) en zodra je de verlichting uit zet de mistlampen weer aan gaan.