Dat is vervelend dat ie afgekeurd is. Hebben ze je ook laten zien waarop hij afgekeurd was? Want nu ben ik geen APK keurmeester, maar voor alleen roest op de wielkastrand wordt de auto niet afgekeurd bij mijn weten. Dat gaat volgens mij pas op als er verregaande roest is ontstaan aan dragende of structurele delen.
En dan zou de kokerbalk wellicht wel in beeld kunnen komen.
Als je verder zelf de kennis, kunde en spullen hebt om een vervangend stuk plaatwerk erin te kunnen lassen scheelt dat al een boel in de kosten. Maar voordat je echt dingen gaat bestellen zou ik eerst zelf even kijken wat nu precies het probleem is, waar het zit en hoe groot het is.
Dan kun je alvast beter inschatten wat je precies nodig hebt.
Als het stuk erin zit moet je het daarna natuurlijk nog conserveren zodat het voorlopig weer even meegaat. De binnenkant in de tectyl is al een goed begin, maar zorg ook voor een goede roestwerende laag op je blanke staal voordat je er iets ander overheen (laat) spuiten.
Als je ook nog aan de onderzijde moet zijn is van die bodyshutz of steenslagwerende tectyl misschien nog wel nodig en misschien ook carrosserienaden kit als je dat ergens weg moet halen. Anders heb je kans dat er daar later ook een keer roest gaat ontstaan.
Ik ben er zelf op mijn projectauto ook al eens mee bezig geweest, maar ik schatte mijn eigen kunde wat te hoog in helaas. het werd niet zo netjes als ik het had willen hebben, dus het moet nog een keer opnieuw. Maar toch, als je alvast wat beeldmateriaal wilt hebben:
http://www.corollaae92gts.nl/EN_pages/w ... _2015.html