Multiriem 1540 of 1560?

Over de aandacht...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
KDL
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON Ma Okt 07, 2019 12:24

Multiriem 1540 of 1560?

Bericht door KDL »

Ik wil deze zomer preventief mijn multiriem vervangen.

Nu zit er een 1560 van Gates op, 6pk1560 micro-v etc...

Normaal zou ik gelijk weer 1560 bestellen, maar misschien is het de vorige keer verkeerd besteld/geleverd.

Want als ik op de bekende sites zoek naar multiriemen zie ik vaak 1560 voor SB vins en 1540 voor JT vins staan.

Ik heb een JT vin, Japanse fabriek dus en geen Britse (SB).


Zouden die 2 cm echt wel zoveel verschil maken aangezien er een automatische spanner aanwezig is?

Wat is het handigst om te bestellen voor mij nu?
Laatst gewijzigd door 2 op KDL, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: Multiriem 1540 of 1560?

Bericht door Martijn »

Een originele. Op kenteken bij de dealer vandaan.

Niet omdat die dan sowieso goed past maar mijn ervaring met een niet-originele multiriem is dat ze meer piep/herrie/geluid maken dan een originele.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
hectometer
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON Do Mei 21, 2020 16:58

Re: Multiriem 1540 of 1560?

Bericht door hectometer »

Ik heb ook sinds een jaartje mn corolla.
Ik zie niet welk type je hebt maar ik was ook op zoek!
Japanse vin heb ik,6pk1540 was de vervanger voor de oude orginele riem.
Zelfde lengte. automatische spanner kwam ook in dezelfde stand terug na vervanging.
Er zijn als ik de info moet geloven verschillende maten poelies (doorsnee aandrijf wielen) gebruikt per productie land.
succes.
Corolla linea terra juni 2001 Hatchback 4ZZ-FE 1.4 liter VVT-i motortype: 4ZZ-E52L
BUTTON_POST_REPLY