Luchtinlaat schoonmaken en CO emissie

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rolla1995
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON Zo Okt 15, 2017 08:11

Luchtinlaat schoonmaken en CO emissie

Bericht door Rolla1995 »

Zou het voor de APK CO-meting uitmaken als ik het luchtinlaathuis en de inlaatkleppen schoonmaak en de injectoren laat reinigen?

Mijn 4A-FE is 28 jaar oud met 350k op de teller. Verbruikt 1 op 14 en olie 1L op 4000 km. De laatste jaren is de CO-meting steeds op randje: net of iets boven de 0.5%.
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Luchtinlaat schoonmaken en CO emissie

Bericht door Blof-fan »

Je motor schoner maken kan altijd een positief effect hebben op vanalles. De CO meting gaat deels om een zo efficiƫnt mogelijke verbranding en hoeveel brandstof er wordt ingespoten. Reinigen zou kunnen helpen, maar garanties heb je ook niet ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S CoupƩ
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
BUTTON_POST_REPLY