[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583
GeregistreerdCOLON Ma Dec 17, 2007 16:20

Re: Corolla E10 GTSI

Bericht door J3LM3R »

@White_GTSI
Ik vind t zeker de mooiste kleur.. als hij indd maar rood is ;) De auto is weer aan een poetsbeurt toe dus ik denk dat ik een uitgebreider stappenplan ga doen.. 8-)

@CorollaGietje
Hij is helaas nog lang niet af.. het dak moet er nog op (verbindt de beide apen + achterkant met elkaar - loopt perfect in elkaar over 8-) ) en de voorkant met bedrijfslogo en alles wat we doen schuin aflopend over de zijkanten moet er nog op.. alles is al geprint en gelamineerd maar moet nog geplakt worden.. maar zoals altijd blijft t eigen spul er altijd bij :P
Op het achterraam hebben we stroken gemaakt.. (4mm print, 4mm open - we hadden geen clearvision folie op voorraad :lol: maar wilden toch een beetje zicht naar achteren houden)
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

White_GTSI schreefCOLONdas het nadeel van rood dat het zo verkrijt ,maar wel de mooiste kleur vindt ik

er is een heel topic over mequairs ;)
bijhouden he, en dat kost toch wel enige moeite als je daar wat in verzuimd. moet je eens voor de gein snachts een keer mijn auto of een andere in 3e5 onder de gele lampen van bijv. een tankstation bekijken.................. dan schrikm je je de blubber :lol: :lol:
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Indderdaad.. toen ik om op t werk poetste stond hij ook onder tl licht en kon alles zien.. :? maar ik zag vandaag dat t erger kan.. de buren (garagebedrijf) hebben een e9 in dezelfde kleur staan die echt wit is op de motorkap en het dak.. allemaal vlekken :shock: auto ziet er superstrak uit alleen de lak is niet om aan te zien.. :?
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

E10 GTSI zelfbouw voorbumper project

Bericht door J3LM3R »

Donderdag haal ik mn donorbumper op
Zo is hij nu:
Afbeelding
En dit is de bedoeling:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding
(ff snel in paint gedaan dus de grill ziet er niet uit :lol: )

nog suggesties? :lol:
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

netjes :)

ja de spiegels in kleur spuiten ;) en de beugels ervan niet breekt weer mooi :D
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Zat ik ook al aan te denken.. als ik dan toch bezig ben kan ik de spiegels ook wel doen.. de steunen idd niet.. de stootlijsten etc. zijn ook zwart dus het moet wel bij elkaar blijven passen.. ;)
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Die sleuven zal ik doen als er wat minder in de bumper zit. Dus iets dicht maken of zow :)
En de grill is mooi maar logo weg

Dit is mijn mening ;)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

E10 GTSI zelfbouw voorbumper project

Bericht door J3LM3R »

@Furr
Zoiets? en dan knippers in de stadslichtunits
Ik was toch al van plan om stadslichten te vervangen voor LED dus dat zou op zich kunnen.. ;)
Afbeelding

Weet iemand btw hoe je de koplamp-units uit elkaar kunt krijgen?
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Witte Reus heeft die sleuven die jij in je bumper wilt ook gemaakt, en die lip die je wilt maken heeft Bas Carwash ook al eens gemaakt voorzichzelf.
Zoek ff hun project topics op en kijk voor tips ofzo :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik ben door de site van Witte Reus begonnen met ombouwen van de auto :lol: Ik had zoiets van "dat wil ik ook" :lol:

Bedankt voor de tips ik ga ff zoeken ;)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Hey Jelmer, goed bezig man. Ik had hetzelfde met de site van Witte Reus :D

Maaruh, knippertjes dr in laten zitten hoor, anders gaat ie te veel op mijn bumpert lijken!! :P

O btw, als je wil zien hoe ik die complete bumper van mij gemaakt heb moet je dat maar ff zeggen, ik heb een hele uitgebreide pb die ik je wel kan fwd'en denk ik.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Knippers laat ik er voorlopig in zitten.. (heb ze er nog maar net in)

Ik weet ook nog niet zeker of ik de luchtsleuven zo ga doen..
Heb jij ze helemaal open of gaas ervoor en dan dicht..? (waar gaat die lucht eigenlijk heen?)
Omdat ik een hele bumpert heb kan ik ook nog wat anders verzinnen.. ik haal m donderdag op en dan leg ik m er ff voor om te zien wat mogelijk is.. dan meteen maar ff kijken of polyen iets voor mij is.. :P aangezien mn zelfspuit spoiler er aardig strak uitziet heb ik er wel vertrouwen in..
Nog een voordeel.. de Corolla is geen daily drive en ik heb een garage dus ik kan er mooi de tijd voor nemen.. In augustus/september heb ik m pas weer elke dag nodig..

Als je die PB zou willen sturen.. heel graag ;)
Frank..
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON Do Apr 10, 2008 10:55

Bericht door Frank.. »

Zou je mij die pb ook kunnen fwd'en?
Ben wel benieuwd wat hier allemaal bij komt kijken.

Indien je zo vriendelijk zou willen zijn, bedankt!
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

Frank.. schreefCOLONZou je mij die pb ook kunnen fwd'en?
Ben wel benieuwd wat hier allemaal bij komt kijken.

Indien je zo vriendelijk zou willen zijn, bedankt!

dat klinkt naar een mooie sticky in het dhz hoekje 8-) .

ziet er goed uit die ideeen, was er zelf ook ooit mee bezig maar kreeg toen mijn bodykit letterlijk in mijn schoot geworpen ;) .

p.s. ik zou juist weer de spiegels helemaal spuiten, met een zwarte beugel rijd iedere gtsi al bijna mee rond. voor het verschil kan je de mijne bekijken en die van een andere rode gtsi van evt. na de facelift die dit volgens mij standaard al in kleur kregen ;)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Joseppe schreefCOLON dat klinkt naar een mooie sticky in het dhz hoekje 8-)
Tja, vind ik op zich geen punt, maar hoe kan ik daar een topic in openen? Moet een Mod zeker ff doen? Indien een Mod dit kan doen voor mij heel graag.

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Rudi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON Ma Apr 28, 2008 09:48

Bericht door Rudi »

Bas Carwash schreefCOLON
Joseppe schreefCOLON dat klinkt naar een mooie sticky in het dhz hoekje 8-)
Tja, vind ik op zich geen punt, maar hoe kan ik daar een topic in openen? Moet een Mod zeker ff doen? Indien een Mod dit kan doen voor mij heel graag.
Heb je ook een mooie handleiding met foto's, maak dan een topic en zet duidelijk "Tutorial" in de titel van het topic. Dan zullen wij hem op slot gooien verplaatsen naar DHZ tip's
ik heb er opzich ook wel belang bij... ziet er mooi uit vind ik :)..
Silver Rolla E10 8-)

weitec wegliggings set 40/40
OZ superturismo 16''
Laser einddemper, Sebring soundpipe
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Klinkt idd als een sticky.. ik wil er ook wel aan meewerken om m te maken als ik de bumpert op korte termijn af kan krijgen.. dan maak ik meteen ff foto's van alle stappen zodat anderen er ook wat aan hebben.. en mocht t helemaal mislukken (wat ik niet hoop :shock: ) dan kan ik daar eventueel uitleggen wat er mis is gegaan.. ;)
Frank..
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 137

Bericht door Frank.. »

Tof!, ik wacht met gepaste spanning af :)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

@Bas
Heb je ook een mooie handleiding met foto's, maak dan een topic en zet duidelijk "Tutorial" in de titel van het topic. Dan zullen wij hem op slot gooien verplaatsen naar DHZ tip's :wink:
Ik wil er ook wel aan meewerken maar dan moet ik de bumpert wel af hebben :lol:
zou je die PB kunnen sturen? ik heb vandaag nl de bumper opgehaald.. :)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

J3LM3R schreefCOLON@Bas
Heb je ook een mooie handleiding met foto's, maak dan een topic en zet duidelijk "Tutorial" in de titel van het topic. Dan zullen wij hem op slot gooien verplaatsen naar DHZ tip's :wink:
Ik wil er ook wel aan meewerken maar dan moet ik de bumpert wel af hebben :lol:
zou je die PB kunnen sturen? ik heb vandaag nl de bumper opgehaald.. :)
Hey Jelmer, ik ben er achter gekomen dat ik die PB helaas niet meer heb. Ik zou hem dan weer helemaal opnieuw moeten gaan maken. Maar ik ben momenteel bezig met een eigen website bouwen. Hopelijk gaat ie met een paarw eken online. Daar staat een volledig verslag in van de bouw van mijn voorbumper. Is dat op tijd of ben ik dan te laat?

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

je hebt PB ;)
Frank..
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 137

Bericht door Frank.. »

Bas Carwash schreefCOLON Hey Jelmer, ik ben er achter gekomen dat ik die PB helaas niet meer heb. Ik zou hem dan weer helemaal opnieuw moeten gaan maken. Maar ik ben momenteel bezig met een eigen website bouwen. Hopelijk gaat ie met een paarw eken online. Daar staat een volledig verslag in van de bouw van mijn voorbumper. Is dat op tijd of ben ik dan te laat?
Misschien kan 1 van de admins hier even een oude backup van de database opentrekken en die PB restoren.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ik denk dat dat miss te veel gevraagd is.. als t een beetje een oudere pb is kan ie allang van de server zijn.. miss heeft de ontvanger m nog.. ;)
Het heeft voor mij niet echt haast .. ik ben niet op FS dus t hoeft niet voor t weekend af ;)
Ik begin gewoon en als ik met de beschrijving dingen kan voorkomen is mooi maar anders leer ik er alleen maar van :lol:
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Voor de geïnteresseerden onder julie: http://www.bascarwash.nl

Even kijken onder projecten. Omdat jullie er om vroegen heb ik de site een paar weken eerder online geplaatst, met als gevolg dat het grootste gedeelte nog niet af is, of gewoon nog niet werkt.

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

:toppie: hele duidelijke site.. samen met de site van witte reus moet t vast goed komen.. ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Banden lopen aan?

Bericht door J3LM3R »

Van t weekend op stap geweest in Groningen met 3 anderen.. dus 2 man achterin + bagage.. Ik heb onderweg wel wat vage geluiden gehoord bij de achterbanden.. t klonk alsof ze bij hobbels en in krappe bochten op snelheid (klaverbladen etc.) tegen de spatbordranden aan zaten.. de auto is niet verlaagd maar ben wel van 14" naar 15" gegaan.. niet dat dat veel verschil uit zou moeten maken omdat de bandenmaat uiteindelijk even groot hoort te zijn (buitendiameter)

Had precies t zelfde toen ik de nieuwe velgen eronder had gezet en met de oude set achterin naar huis reed..

Heb wel ff naar de banden/randen gekeken maar er zijn geen sporen op de banden te zien.. iemand een idee wat t kan zijn? (schokdempers versleten of hulpveren nodig?)
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Re: Banden lopen aan?

Bericht door Joseppe »

J3LM3R schreefCOLONVan t weekend op stap geweest in Groningen met 3 anderen.. dus 2 man achterin + bagage.. Ik heb onderweg wel wat vage geluiden gehoord bij de achterbanden.. t klonk alsof ze bij hobbels en in krappe bochten op snelheid (klaverbladen etc.) tegen de spatbordranden aan zaten.. de auto is niet verlaagd maar ben wel van 14" naar 15" gegaan.. niet dat dat veel verschil uit zou moeten maken omdat de bandenmaat uiteindelijk even groot hoort te zijn (buitendiameter)

Had precies t zelfde toen ik de nieuwe velgen eronder had gezet en met de oude set achterin naar huis reed..

Heb wel ff naar de banden/randen gekeken maar er zijn geen sporen op de banden te zien.. iemand een idee wat t kan zijn? (schokdempers versleten of hulpveren nodig?)

de e10 is nu eenmaal slap in zijn veren, ook bij mijn 15"loopt het af en toe aan. moet dus nog een keer de boel om laten rollen werd me ook in de garage geadviseerd. als je verlaagt zijn de veren stugger en de veerweg korter wat ik gelezen heb en slaan ze minder gauw door, dus gaat het al stukken beter met 15"en maar ook grotere maten tot 17". kijk voor de aanbevolen matren etc. effe via de zoekfunctie hier rond, er is een heel topic speciaal over dit onderwerp en wat het meest ideale allemaal wel niet is ;)
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1583

Bericht door J3LM3R »

Ben ff bezig geweest te zien hoe een koplamp uit elkaar moet vanwege mn LED project.. (zie ook carrosserie topic 'achterlicht uit elkaar')
Helaas moet dit maar even wachten..

Heb net een rondje om de auto gemaakt en foto's gemaakt van alle roest.. de auto moet eerst maar eens helemaal uit elkaar om te zien waar t allemaal zit.. dan sommige delen slijpen+lassen en spuiten.. als t uit kan doe ik de hele auto..
ff paar foto's van alle roestplekjes :cry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zit er nog een beetje roest in t vakje bij de krik maar dat is een kwestie van schuren en bijspuiten.. niet zo spannend..
Ook boven t vooruit begint een heel klein beetje te vormen maar kan niet zien of dat echt roest is.. t zit iig niet bij t rubber..

Alle roestplekken:
Spatbord rand (1e foto)
Achterruit rand (2e foto)
Ruitenwissermotor (3e foto)
Ring rond katteoogjes (4e foto)
Vakje bij de krik (valt mee)
Beschermkap spruitstuk (niet zo spannend)
Dak boven voorruit (lijkt heel weinig)
Bumpersteun/spatlapsteun achter (links is al doorgeroest)
Wat ik nog maar tegenkom..

En het nodige lak/plaatwerk is beschadigd.. rechter stadslicht sluit bijvoorbeeld niet goed meer aan wordt naar de koplamp gedrukt door het spatbord.. misschien dat een ander spatbord kan helpen..

T is een flinke lijst maar ik wil t zoveel mogelijk aanpakken deze zomer.. de auto is nog jong (136dkm) en op een remmenrevisie na hoeft er eigenlijk niks aan te gebeuren.. het is dus zonde om de roest :evil: z'n gang te laten gaan..

Ik heb t afgelopen jaar aardig gewerkt dus ik hoop dat t allemaal gaat lukken qua kosten en tijd..
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Succes ermee, je bent iig goed op weg, en de auto is het imo zeker waard om ontroest te worden. Daarna kun je zorgeloos doorrijden met een technisch en optisch perfecte auto!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Dat is minder zeg, die roest :( . Veel succes met het opknappen. Het komt vast in orde.
Ga je de auto opnieuw laten spuiten nadat alle roest is weggewerkt??

Ik heb wel eens gehoord dat de bevestiging van de achtergordels ook roestgevoelig is, hoe staat het daar bij jou mee??
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
BUTTON_POST_REPLY