Frank.. zijn e10.
ModeratorCOLON Moderator
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
- GeregistreerdCOLON Do Apr 10, 2008 10:55
Re: Frank.. zijn e10.
Ik heb een andere einddemper, pas klaar voor de e10, overgekocht van Wesley.
Nu heb ik vanochtend de auto omhoog gegooid met een krik en er even onder gelegen en gekeken hoe dit allemaal vast zit. Ik snap dat ik de flens kan los draaien met een doppenset.
Hoe maak ik de rest van de originele einddemper los uit de 3 rubbers? Deze zit namelijk vast met een soort paddestoelvormige moer waar volgens mij geen imbus in kan omdat deze ronde gaten heeft.
Zow en nu de stad in en koninginnedag vieren. proost iedereen.
Nu heb ik vanochtend de auto omhoog gegooid met een krik en er even onder gelegen en gekeken hoe dit allemaal vast zit. Ik snap dat ik de flens kan los draaien met een doppenset.
Hoe maak ik de rest van de originele einddemper los uit de 3 rubbers? Deze zit namelijk vast met een soort paddestoelvormige moer waar volgens mij geen imbus in kan omdat deze ronde gaten heeft.
Zow en nu de stad in en koninginnedag vieren. proost iedereen.
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
het zijn geen moeren/ bouten... het is een geheel
Uhh.. met een bandijzer of een lang iets druk je hem wel uit de rubbers..
tip.. spuit alles eerst ffies in met WD40 ofzo. glijd het lekker..
gr roel
Uhh.. met een bandijzer of een lang iets druk je hem wel uit de rubbers..
tip.. spuit alles eerst ffies in met WD40 ofzo. glijd het lekker..
gr roel
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
GEwoon wat vloeibare pakking er tussen anders, weet je zeker dat het goed is.
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Zo terug uit de stad, veel te veel bier gedronken :S
Oké dus het is een kwestie van even die metalen paddestoelen uit de rubbers duwen.
Hier ga ik morgen lekker mee aan de slag.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Oké dus het is een kwestie van even die metalen paddestoelen uit de rubbers duwen.
Hier ga ik morgen lekker mee aan de slag.
Bedankt voor jullie antwoorden.
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
ik den dat doe je nu nog .. 
Gtsi- Я®™
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Zo, vanmiddag de einddemper vervangen. Hij zit niet helemaal exact in het midden van het inhammetje/maantje van de bumper. Echt exact in het midden lukt me niet. hij wordt vanaf de flens iets naar rechts gedrukt. Hij raakt de bumper verder gelukkig niet. Al was de einddemper na een halfuurtje rijden nog niet eens echt heet, en kon ik prima me hand erop houden.
Er komt wel een heel zwaar en diep geluid uit met de DB-killer erin. Zonder DB-killer heb ik nog niet geprobeerd. Prima zo.
Foto's volgen later. Volgens mij is het een Sebring UNEX japstyle uitlaat.
Verder heb ik inmiddels ook Intrax 40mm verlagings veren gekocht van iemand. Hier wilde ik vanmiddag aan beginnen en kwam niet verder dan de 2 voorwielen eraf. De moeren/bouten die aan de schokdemper vast zitten, zitten na 14 jaar echt MUURvast. Nu heb ik dit al 2x ingespoten met WD-40 maar er zit nog geen beweging in. Nu kreeg ik van iemand anders de tip om de moer los te schrikken, dit dmv een waterpomptang/bahco en een hamer en dan er rustig tikken op geven. Of dit werkt weet ik niet, heb dit nog niet geprobeerd.
Heeft iemand anders nog tips om een (waarschijnlijk) 14 jaar oude moer/bout los te krijgen die tussen de wielnaaf en de schokdemper zit. (zeg ik dit goed?) Hoe lang moet dat WD40 intrekken en hoe vaak kan je dit (met resultaat) aanbrengen?
Hier ga ik morgen mee verder, en dan koop ik gelijk van die dokters handschoenen zodat ik tenminste wat foto's kan maken.
Er komt wel een heel zwaar en diep geluid uit met de DB-killer erin. Zonder DB-killer heb ik nog niet geprobeerd. Prima zo.
Foto's volgen later. Volgens mij is het een Sebring UNEX japstyle uitlaat.
Verder heb ik inmiddels ook Intrax 40mm verlagings veren gekocht van iemand. Hier wilde ik vanmiddag aan beginnen en kwam niet verder dan de 2 voorwielen eraf. De moeren/bouten die aan de schokdemper vast zitten, zitten na 14 jaar echt MUURvast. Nu heb ik dit al 2x ingespoten met WD-40 maar er zit nog geen beweging in. Nu kreeg ik van iemand anders de tip om de moer los te schrikken, dit dmv een waterpomptang/bahco en een hamer en dan er rustig tikken op geven. Of dit werkt weet ik niet, heb dit nog niet geprobeerd.
Heeft iemand anders nog tips om een (waarschijnlijk) 14 jaar oude moer/bout los te krijgen die tussen de wielnaaf en de schokdemper zit. (zeg ik dit goed?) Hoe lang moet dat WD40 intrekken en hoe vaak kan je dit (met resultaat) aanbrengen?
Hier ga ik morgen mee verder, en dan koop ik gelijk van die dokters handschoenen zodat ik tenminste wat foto's kan maken.
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
Wij hebben toen een buis op een oude ratel gelast zodat je een grotere hefboom hebt, toen kwam hij los.
Ook het stangetje tussen je schokdemper en stabilisator stang zit waarschijnlijk muur vast, maar voor enkel veren vervangen hoeft die niet perse los.
Ook het stangetje tussen je schokdemper en stabilisator stang zit waarschijnlijk muur vast, maar voor enkel veren vervangen hoeft die niet perse los.
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Mja maar zo'n grotere hefboom kan ook de hele bout laten afbreken. Dit gebeurde al bij het losdraaien van 1 van de 2 bouten van de flens van de originele einddemper. De Sebring moest gelukkig vast gemaakt worden met bouten en moeren dus dit was verder geen probleem.BlackE10 schreefCOLONWij hebben toen een buis op een oude ratel gelast zodat je een grotere hefboom hebt, toen kwam hij los.
Alleen wanneer ik de volgende keer de originele einddemper wil monteren moet ik 1st die oude bout uit de flens boren.
Tevens heb ik er gelijk een nieuwe einddemper pakking tussen gedaan. Degene die er tussen zat was helemaal verteerd. Een heel plat stukje metaal en wat vezeldraadjes waren over. De nieuwe is echt een stuk dikker en laat alles weer prima aansluiten.
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
Als het afbreekt dan was het ook op een nette manier waarschijnlijk niet los te krijgen
Met die kleine stangetjes waar ik het over had zijn wij ook een hele tijd aan het slijpen en boren geweest.
Met die kleine stangetjes waar ik het over had zijn wij ook een hele tijd aan het slijpen en boren geweest.
-
Wesley
- Senior member

- BerichtenCOLON 319
- GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47
Hey Frank, mooi dat ie eronder hangt. En het klopt wel he van het best zware en diep geluid
. Wat me nu te binnen schiet is dat de man die hem onder lastte bij mij een klein stukje van dat inhammetje in de bumper aan de binnen kant had weggeslepen met een dremel om hem mooi recht op te hangen. Met het oog zie je daar verder vrij weinig van. ( ik had precies hetzelfde met die originele demper dat de bout afbrak
)
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
de bouten van je veerpoten breken echt niet af hoor.. eerder je gereedschap.. ik zou er idd ffies een hefboom op zetten.. en goed kracht zetten.. zo heb ik het laatst ook nog los gemaakt bij een 94-er...
de luchtsleutel was er te licht voor om het los te krijgen.. en idd het zit muur en muur vast..
gr roel
de luchtsleutel was er te licht voor om het los te krijgen.. en idd het zit muur en muur vast..
gr roel
Gtsi- Я®™
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Wesley schreefCOLONHey Frank, mooi dat ie eronder hangt. En het klopt wel he van het best zware en diep geluid. Wat me nu te binnen schiet is dat de man die hem onder lastte bij mij een klein stukje van dat inhammetje in de bumper aan de binnen kant had weggeslepen met een dremel om hem mooi recht op te hangen. Met het oog zie je daar verder vrij weinig van. ( ik had precies hetzelfde met die originele demper dat de bout afbrak
)

Oke, dus uit jouw bumper is een klein stukje weggehaald met een dremel. Het zit ook niet super schuin, maar het zou mooier zijn als hij gewoon netjes in het midden had gehangen. In principe wil ik niet de bumper modificeren omdat ik deze gewoon origineel wil houden indien ik de auto ooit ga verkopen met de originele demper eronder (anders hangt die weer niet in het midden). Eigenlijk zou vanaf de flens het pijpje iets gebogen moeten worden om er netjes onder te hangen. Het lijkt alsof de uitlaat de bumper raakt, maar hier zit echt net 1~1,5 mm ruimte tussen.
-
Wesley
- Senior member

- BerichtenCOLON 319
Als die de bumper niet raakt dan heeft het aanpassen van de bumper ook geen nut lijkt me.. Misschien zit er net wat verschil bij de aansluiting.. Wel jammer dat ie niet helemaal recht hangt zoals bij mij..

-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Ja ik vind dit ook jammer. Nu hangt de middenpijp ook niet helemaal netjes in het midden van waar deze hoort te lopen. Deze hangt een beetje meer naar de grond, misschien dat dit het verschil geeft.Wesley schreefCOLONAls die de bumper niet raakt dan heeft het aanpassen van de bumper ook geen nut lijkt me.. Misschien zit er net wat verschil bij de aansluiting.. Wel jammer dat ie niet helemaal recht hangt zoals bij mij..
Morgen eens grote 'slangklemmen' halen en die middenpijp een beetje meer naar de auto toe trekken.
Op deze foto zie je bijv dat de middenpijp (hier een custompijp) precies in het 'gootje' loopt richting de achterkant. Mijn middenpijp loopt als het ware uit dit gootje aan het einde richting de grond en dit zal waarschijnlijk er voor zorgen dat ook de einddemper niet netjes aansluit.
ff een foto'tje uit een ander topic gepikt:

-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Heey Frank,
Ik heb om die bouten/moeren los te krijgen van de veerpoten een soort T-stuk gebruikt (weet niet precies hoe ik het uit moet leggen), Dit is een stuk gereedschap wat in een uitgebreidere doppendoos zit. Een stalen stang met een haakse aansluiting voor de dop.
Deze heb ik verlengt middels een pijp van ongeveer een meter
en toen wou die wel los. Maar die bouten zitten idd behoorlijk vast.
Succes ermee
Ik heb om die bouten/moeren los te krijgen van de veerpoten een soort T-stuk gebruikt (weet niet precies hoe ik het uit moet leggen), Dit is een stuk gereedschap wat in een uitgebreidere doppendoos zit. Een stalen stang met een haakse aansluiting voor de dop.
Deze heb ik verlengt middels een pijp van ongeveer een meter
Succes ermee
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
Wesley
- Senior member

- BerichtenCOLON 319
Dat die middenpijp vrij ver naar beneden hangt is een bekend kwaaltije van de corolla.. Daar heb ik ook last van..
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Pfff, vandaag weer 1,5uur bezig geweest en geen een moer verder. LETTERLIJK

Ik krijg die verdomde moeren echt niet los. Heb zelfs een grote 15' bahco gebruikt en hiermee kwamen ze ook niet los.
Het lukt mij (met de beschikbare gereedschappen) dus echt niet.
Grrr dit heeft me al bijna 4 uur gekost ofzo. Als ik het nu nog laat doen door een garagebedrijf is dit allemaal verspilde tijd geweest.
Morgen maar eens wat garages bellen of ze me kunnen helpen met het los krijgen van die moeren.
Ik krijg die verdomde moeren echt niet los. Heb zelfs een grote 15' bahco gebruikt en hiermee kwamen ze ook niet los.
Het lukt mij (met de beschikbare gereedschappen) dus echt niet.
Grrr dit heeft me al bijna 4 uur gekost ofzo. Als ik het nu nog laat doen door een garagebedrijf is dit allemaal verspilde tijd geweest.
Morgen maar eens wat garages bellen of ze me kunnen helpen met het los krijgen van die moeren.
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
nou dat is jammer zeg
.
Denk er wel om dat je de moeren niet sloopt.
nog enkele tips:
Je moet de moer proberen te draaien en niet de bout.
Inspuiten met Wd-40
Een gewone ratel met dop nemen en deze flink verlengen met een pijp/buis.
Enorm veel kracht zetten (mits de dop er goed opzit)
Succes ermee.
Misschien krijgt de garage de moeren wel los met een luchtsleutel
nog enkele tips:
Inspuiten met Wd-40
Enorm veel kracht zetten (mits de dop er goed opzit)
Succes ermee.
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Al 4x ingespoten met WD-40, niet zo'n klein beetje ook. Telkens 30min gewacht, en zelfs eens een hele nacht gewacht en de volgende ochtend geprobeerd. Geen resultaat. De ratel die ik heb wil ik niet kapot maken dus daar ga ik verder niet mee rommelen. Uiteraard draai ik de moer, als ik de bout zou draaien zou het nog meer kracht gaan kosten.mark m schreefCOLONnou dat is jammer zeg.
nog enkele tips:
Inspuiten met Wd-40
Enorm veel kracht zetten (mits de dop er goed opzit)![]()
Succes ermee.
Ik hoop inderdaad dat een garage ze los kan krijgen. Morgen tevens eens googlen of er niet iets van een DHZ garage bestaat ofzo, waar je gebruik mag maken van hun gereedschappen.
-
Linea Sol
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6083
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43
Hier in tilburg zit wel een DHZ garage , heb afgelopen vrijdag nog een einddemper met flens los geslepen van de middenpijp die vervangen moest worden en de einddemper was nog goed maar kreeg hem ook niet los geschroefd dus toen maar de slijptol erop en dat werkte 
Gegroet JO
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Ik kon het niet laten om nu al te zoeken, en er zit een DHZ garage bijna om de hoek, haha
super!
(Dijkgraaf in Capelle aan den IJssel)
Morgen even langs gaan dus.
(Dijkgraaf in Capelle aan den IJssel)
Morgen even langs gaan dus.
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Nou die garage in Capelle a/d IJssel doet dus al een tijdje geen DHZ meer, jammer 
Andere DHZ garages zijn allemaal een stukkie verder weg. Vandaag eens rondbellen en vragen naar de tarieven en de voorzieningen die ze bieden.
Wordt nu echt tijd dat ik m'n auto ga verlagen, die veren liggen hier nu al 1,5 week niets te doen.
Een slijptol zal zo'n DHZ garage vast ook wel hebben, dan leg ik ook gelijk m'n ruitenwisser plat.
Tarieven en voorzieningen van de verschillende garages (regio Rotterdam) zal ik hier dan ook plaatsen.
Andere DHZ garages zijn allemaal een stukkie verder weg. Vandaag eens rondbellen en vragen naar de tarieven en de voorzieningen die ze bieden.
Wordt nu echt tijd dat ik m'n auto ga verlagen, die veren liggen hier nu al 1,5 week niets te doen.
Een slijptol zal zo'n DHZ garage vast ook wel hebben, dan leg ik ook gelijk m'n ruitenwisser plat.
Tarieven en voorzieningen van de verschillende garages (regio Rotterdam) zal ik hier dan ook plaatsen.
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
je moet gewoon een lange buis op een ringsleutel of wringijzer (zo'n T-stuk ding als hier eerder al vermeld werd) of ratel zetten (als je een goeie ratel hebt, kan dat zonder problemen). Dan weet ik zeker dat ie los komt.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Ja maar het probleem is dat ik niet zo'n grote ratel heb. Degene die ik gebruikte is bij het ratelgedeelte al niet meer rond maar ovaal van alle kracht die ik heb gebruikt. Maatjes van me hebben ook zulk gereedschap niet. M'n pa ook niet. Ik ken verder ook niemand die automonteur is. Mijn vriendenkring bestaat uit IT'ers en mensen die in het vastgoed werken en die hebben nu eenmaal niet zulke gereedschappen 
Als ik bijv voor 10 euro per/uur gebruik mag maken van de gereedschappen van een DHZ garage hoef ik deze gereedschappen niet te kopen (die tevens veel duurder zijn dan de paar uur die ik bezig ben in een DHZ garage). Tevens kan ik bij eventuele schade aan de moeren/bouten deze gelijk vervangen voor nieuwe moeren/bouten want dat zal zo'n DHZ garage waarschijnlijk ook wel hebben. En ik kan de mensen daar eventueel vragen om advies.
Lijkt me dus voor mij een goede optie.
Als ik bijv voor 10 euro per/uur gebruik mag maken van de gereedschappen van een DHZ garage hoef ik deze gereedschappen niet te kopen (die tevens veel duurder zijn dan de paar uur die ik bezig ben in een DHZ garage). Tevens kan ik bij eventuele schade aan de moeren/bouten deze gelijk vervangen voor nieuwe moeren/bouten want dat zal zo'n DHZ garage waarschijnlijk ook wel hebben. En ik kan de mensen daar eventueel vragen om advies.
Lijkt me dus voor mij een goede optie.
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
dat is het zeker 
Als je in de buurt had gewoond, had je ook ff hier langs kunnen komen, was het zo gepiept
Als je in de buurt had gewoond, had je ook ff hier langs kunnen komen, was het zo gepiept
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Nu wil ik m'n zijknippers en voorknippers vervangen door heldere/witte, zoals vele hier voor mij ook hebben gedaan.
Wat ik gelezen heb is dat in de niet originele heldere knippers zich snel condens kan vormen.
Voor de voorknippers is er maar weinig keus en wordt het deze:
DL TOF01+
Bumperknipperlichten helder Toyota Corolla E10 HB 92-95 incl 2 oranje lampjes en 2 betere rubberafdichtringen.
Netjes dat Toyoshop er al betere rubberafdichtringen bij doet tegen condens.
Voor de zijknippers is er meer keuze:
DL TOL01 € 10,50ex

DL TOL02 € 10,50ex

SH TOL01 €15,08ex E-keur

81730-05041 €36,34ex E-keur

81730-20220 €39,70ex

Nu schrijft menigeen hier op het forum dat je beter voor originele(duurdere) kunt gaan dan voor de goedkopere imitatie chromen zijknippers want die hebben veel/meer last van condens vorming.
Ik heb geen zin in gehannes met het opnieuw moeten dichten van een zijknipper om condens tegen te gaan, dus ik wil originele.
Zijn die laatste 2 artikelnummers nu originele zijknippers? (dit omdat ze andere artikel nummers hebben en duurder zijn)
Wat ik gelezen heb is dat in de niet originele heldere knippers zich snel condens kan vormen.
Voor de voorknippers is er maar weinig keus en wordt het deze:
DL TOF01+
Bumperknipperlichten helder Toyota Corolla E10 HB 92-95 incl 2 oranje lampjes en 2 betere rubberafdichtringen.
Netjes dat Toyoshop er al betere rubberafdichtringen bij doet tegen condens.
Voor de zijknippers is er meer keuze:
DL TOL01 € 10,50ex

DL TOL02 € 10,50ex
SH TOL01 €15,08ex E-keur

81730-05041 €36,34ex E-keur
81730-20220 €39,70ex
Nu schrijft menigeen hier op het forum dat je beter voor originele(duurdere) kunt gaan dan voor de goedkopere imitatie chromen zijknippers want die hebben veel/meer last van condens vorming.
Ik heb geen zin in gehannes met het opnieuw moeten dichten van een zijknipper om condens tegen te gaan, dus ik wil originele.
Zijn die laatste 2 artikelnummers nu originele zijknippers? (dit omdat ze andere artikel nummers hebben en duurder zijn)
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Ja, de laatste 2 zijn de originele Toyota. En ik kan uit persoonlijke ervaring beamen dat de goedkopere last kunnen hebben van vocht. In mijn geval waren het de TOL02 knippers die er veel last van hadden. Niet verwonderlijk, ze waren achteraf gezien ook bijna niet afgekit.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
-nippon-rolla-
- President member

- BerichtenCOLON 1121
- GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 12:49
Leon schreefCOLONJa, de laatste 2 zijn de originele Toyota. En ik kan uit persoonlijke ervaring beamen dat de goedkopere last kunnen hebben van vocht. In mijn geval waren het de TOL02 knippers die er veel last van hadden. Niet verwonderlijk, ze waren achteraf gezien ook bijna niet afgekit.
ik heb de middelste van die zij knippers de duurste dus van de reeks niet orginele en die hebbe ook last van kondens. en is er echt niet uit te krijgen
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
Ik ook, maar ik heb geen last.-nippon-rolla- schreefCOLONLeon schreefCOLONJa, de laatste 2 zijn de originele Toyota. En ik kan uit persoonlijke ervaring beamen dat de goedkopere last kunnen hebben van vocht. In mijn geval waren het de TOL02 knippers die er veel last van hadden. Niet verwonderlijk, ze waren achteraf gezien ook bijna niet afgekit.
ik heb de middelste van die zij knippers de duurste dus van de reeks niet orginele en die hebbe ook last van kondens. en is er echt niet uit te krijgen
@ Frank: ik heb eventueel nog een setje gebruikt (bumper + zijknippers).
-
Frank..
- Junior member

- BerichtenCOLON 137
Bedankt voor je aanbod markmark m schreefCOLON Ik ook, maar ik heb geen last.
@ Frank: ik heb eventueel nog een setje gebruikt (bumper + zijknippers).
Alleen aan de foto's te zien in je projecten topic had/heb jij een E10 van na de facelift.
Dus aan die bumperknippers heb ik niets.
Die zijknippers kan je denk ik niet zo makkelijk in een envelop doen, dus verzendkosten + hetgeen jij ervoor wilt hebben kan ik ze waarschijnlijk net zo goed nieuw halen denk ik. En in dat geval ga ik denk ik voor de 4e knippers (81730-05041).
Ik wil er echt geen condens in hebben, zag laatst een honda civic naast een open astra staan die beide andere knippers en achterlichten hadden en overal zat condens in. Dat zag er echt heel knullig uit, en dat gaat mijn corolla niet gebeuren :>